Trzydzieści przystanków autobusowych w centrum Ostrowca Świętokrzyskiego będzie do wyłącznego użytku Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji. Tak zdecydowała Rada Miasta.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji przystąpiło do walki o pasażerów, na początek blokując dostęp do kilkudziesięciu przystanków w centrum miasta- przy ulicach 11 Listopada, Chrzanowskiego, Iłżeckiej (koło Starostwa Powiatowego), Okólnej, Polnej (Hala Targowa, Delikatesy, os. Patronackie, Lidl), Sikorskiego (sklep), Starokunowskiej, Wardyńskiego, Mickiewicza (koło Biedronki), przy aptece na Rynku oraz Alei Jana Pawła II (koło bazy MPK) i Alei 3 Maja.
Z pomysłem wyznaczenia przystanków wyłącznie miejskich, wystąpiła już we wrześniu ubiegłego roku prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Magdalena Kołeczek.
- W uzasadnieniu propozycji wskazujemy na zwiększenie przepustowości przystanków, odciążenie ruchu drogowego w centrum miasta, w tym zmniejszenie emisji spalin, udrożnienie ruchu i potoku pojazdów- motywuje Magdalena Kołeczek.- Przewoźnicy realizujący komunikację pozamiejską, będą mogli korzystać wyłącznie z przystanków innych niż te, które zostaną wyznaczone jako typowo miejskie. To rozwiązanie będzie dotyczyć wyłącznie nowych uzgodnień, z dochowaniem już zawartych umów.
Departament prawny Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, do którego zwrócili się radcy prawni z ostrowieckiego urzędu, wydał w tej sprawie pozytywną opinię zaznaczając jednak, że nie jest to wiążąca interpretacja.
Rada Miasta uchwałę przyjęła, co wzbudziło niezadowolenie właścicieli firm, zajmujących się działalnością przewozową na terenie Ostrowca. Po wygaśnięciu dotychczasowych umów, nie będą mogli zatrzymywać się na zastrzeżonych przystankach, które do tej pory stanowią dobre źródło pasażerów. Szczególnie, że często busy podjeżdżają tuż przed autobusami MPK. Prywatni przewoźnicy zastanawiają się nawet nad zaskarżeniem uchwały do wojewody świętokrzyskiego.
Jeżeli wszyscy Ci, którzy zamiast busem będą się poruszali własnym samochodem po Ostrowcu, to na pewno odciążymy ruch w centrum. G**** prawda! Spalin też mniej nie będzie...
A prawda jest taka, że tymi rzęchami nie da się jeździć. MPK powinno się raczej postarać o to, aby zachęcić klientów konkurencyjnymi cenami, dobrze wyposażonymi autobusami, a nie eliminowaniem konkurencji. Na pewno nie wybiorę komunikacji miejskiej.
Możliwość wyboru powinniśmy mieć my- pasażerowie. A MPK... jak sobie nie radziło tak sobie radzić nie będzie. Autobusami będą jeździć już tylko starsi ludzie, którzy maja 100% zniżki...
To jest POLSKA. Szkoda tylko, że nie taka w jaką wierzę.
paranoja, co niby to mpk ma do zaoferowania?!niech się nie tłumaczą, że busy zabierają pasażerów, bo autobusów nie ma , a jak są to takie, że strach tym jechać, a co do spalin-jechał ktoś kiedyś za autobusem?to coś co wylatuje z rur wydechowych autobusów jak wpadnie do samochodu to mało człowieka nie udusi
niech obniżą cenę biletów a nie podnoszą to tez będą mieli pasażerów i zajmą sie taborem
MPK to dziadostwo które idzie powoli na dno
masz rację za autobusami MPK nie da się jechać, przepalony olej bucha znad rury wydechowej tak jakby dodatkową rurą odprowadzająca odmę z silnika, gdzie faktycznie jest ITD, te samochody nie powinny jeździć po ulicach miasta, wtedy dopiero byłoby ekologicznie
PRAWIDŁOWO!
PARANOJA ! Gdzie jest ITD ????
wstyd radni miasta-takimi posunięciami nie uratujecie MPK.
popieram rade miasta nie bedą na minute przed autobusem sie wcinali i zabierali klijentów taka sama jest konkurencja wsród przewozników też sobie podjeżdzają pod siebie
Tak panie B......
rozklady jazdy kazdego busa z osobna byly ukladane w UM w porozumieniu z MPK, ukladanki docelowo mialy przyniesc zwiekszony obrot MPK - i tutaj zonk, gdyz zycie pokazalo iz nasze spoleczenstwo czesciej jezdzi busami lub swoimi autami....
Nie tedy droga MPK, aby byc konkurencyjnym na rynku - trzeba miec konkurencje!!!
MPK nie oferuje nic nowego, ciągle zabiera i ogranicza kursy, do cięcia poszła kolejna linia, tym razem w niedziele nie ma żadnego kursu linii nr 10, To jest działanie na szkodę mieszkańców, na MPK czeka się coraz dłużej, tak można było jechać busem a teraz czym????
po pierwsze to gminy nie chcą się dołożyć i coś z przystankami gminy chcą jakieś pieniądza żeby MPK im płaciło i kasa oto taki przykład z echa
"do kasy spółki wpłynie z tego tytułu około 140 tysięcy złotych rocznie. Tymczasem roczna pensja prezesa MPK to 70 tysięcy złotych ' jeśli to prawda to jaki zakład to wytrzyma jak pól przychodów idzie na prezesa a gdzie reszta
troszkę się przeliczyłeś wg oświadczenia majątkowego za 2011 rok 8500zł x 12 miesięcy daje 102 tys. zł do tego należy doliczyć koszty pracodawcy tj. ZUS FP i FGŚP co daje kwotę 122852,20 zł czyli dużo więcej niż połowę ze 140 tys. zł
I BARDZO dobrze ;-)
Pani Kołeczek szuka kolejnego sposobu na pozbycie się konkurencji, bo musi utrzymać firmę jeszcze przez jakiś czas...wakacje się zbliżają i jeszcze przecież musi wyjechać na te swoje Malediwy za pięniązki które ma z kumoterstwa :P:P:P nie wróże tej firmie dalekiej przyszłości...firma DZIAD, zarząd DZIAD, i tyle w tym temacie..... a faktycznie za tymi ich złomami to się nie da jeździć taka ekologia im bije z tych rur...bądż z tego co po nich zostało, że normalniee sama perfuma...:P:P:P
poczekajmy na decyzje wojewody, potem mamy jeszcze urząd ochrony konkurencji i konsumenta, Ten manewr z przystankami byłby możliwy ale tylko w przypadku prawa wyłączności po stronie MPK na wykonywanie przewozów w granicach gminy Ostrowiec, a na razie MPK takie prawa wyłączności nie może mieć gdyż wykonuje kursy podmiejskie i tu jest problem, Na jakiej podstawie Radni głosowali za wprowadzeniem takiej uchwały. Czy kierowali się tylko interpretacją urzędnika ministerstwa, A taka interpretacja w tym kraju nie stanowi prawa,
Przypomnę batalię MALPOLU o przystanki, Gmina przegrała. W przepisach troszkę się zmieniło ale nie aż tyle.
Djeżdżałem z Sarnówka do samochodówki, teraz co mam wysiadać na Gutwinie i z buta? Paranoja