mam corse 1.2, przejechane ok 90 tys, ostatni serwis w niemczech olej 10w40. czy przy nastepnej wymianie zmienic na 5w ? czy zostac przy takim jaki jest ?
Tak do 200 tys .przebiegu ,to mozesz pozostać na 5w.Potem zmieniaj na 10 ,a nawet 15 w.Z którego roku jest to auto?Czy to diesel czy benzyna ,czy benzyna z LPG?
rok 2005, tylko tak jak pisałem lany był 10w40. sama benzyna
Samochód ma ponad 10 lat.Jeśli nawet stan licznika jest oryginalny ,to nie zmieniaj oleju na niższy wspólczynnik ,czyli 5w.Najlepiej zostań przy takim ,jakim był zalany silnik.Nie słuchaj też podpowiedzi ,że olej syntetyczny jest najlepszy.Jest w tym trochę prawdy ,ale to dotyczy silników nowych.Tak nawiasem,to Twój samochód ma bardzo mały przebieg jak na ten rocznik.
Niezmieniaj na 5 w bo będziesz płakał rozszczelnisz silnik i narobisz sobie kosztów i roboty jak był ostatnio lany 10w40 to taki lej nigdy rzadszy na 10w zrobisz 200 tys.jeszcze albo więcej i nic sie niestanie jak będziesz pilnował na czas wymiany
Jak można zmiana oleju rozczelnic silnik????? :-o
nie rozszczelni się? to niech wleje zobaczymy czy niebedzie wycieków po jakimś czasie:) i nic niedolewaj żadnych specyfików płukanek tylko pilnuj wymiany najlepiej co 10 tys.i taki sam olej niezmieniaj nic sie niestanie,a po tych specyfikach narobisz kosztów sobie i silnik jeszcze popsujesz
Jak wleje 5 w po 10 w to prawdopodobne że bedzie z silnika ciekło,niemusi ale ja bym nieryzykował
możesz zmienić na 5w40 będzie miał lepszy rozruch w zimę będzie mu lżej niż na 10w i lej syntetyczny lub półsyntetyczny ale sprawdzony. Ten pierwszy będzie droższy niż półsyntetyczny. I nie słuchaj, że do 100tyś syntetyk do 200tyś półsyntetyk a powyżej 300 to co na kujawskim ma jeździć. Jeśli z silnika nie cieknie nie, nie ma wycieków to jak najbardziej bierz 5w tylko wcześniej zakup płukankę do silnika np Liquid Moly, Motula lub inną. Nie bierz STP bo jest na bazie rozpuszczalniku. Co do oleju to wystrzegaj się Mobila, Castrola bo to są najczęściej podrabiane oleje. Ja mam 220tyś nalatane auto z 2001r. diesel i leje syntetyka Amsoil 5w40 Car Full Europen. I nic się nie dzieję a to już druga wymiana była, u ojca przebieg 270tys w VW Bora i też jeździ. Jak masz instrukcje obsługi to tam będzie podane jakie zalecają czy 5w30 5w40 10w40 itp. Olej to Valvoline, Shell Helix, Motul zależy czy budżetowo czy nie i czy masz tam filtr cząsteczek?
Ale chyba w benzyniakach nie zakładają filtrów cząsteczek
producent zaleca 5w30, a przy ostatniej wymianie wlany byl w niemczech 10w40 i nie wiem czy powrocic do poprzedniego
Jak niechcesz miec kłopotów to lej taki jak był ostatnio wlany i niesłuchaj ,nigdy sie niezmienia na rzadszy olej chyba że chcesz ryzykować to lej...jak zacznie cieknąć lub coś się stanie to wtedy się dowiesz ile to kosztuje...
Jak nic się nie poci to zmień będzie miał lżej oczywiście przed wymianą zastosuj płukankę.
O ile nie ma jakichś materialnych korzyści do uzyskania przy zamianie oleju, to nie ma sensu zmieniać na inny. Corsa z tym silniczkiem to nie jakiś sportowy potwór aby lać do niego oleje z górnej półki cenowej.