Bardzo proszę o podanie z imienia i nazwiska tego inteligenta który wymyślił zmianę pierwszeństwa przejazdu na skrzyżowaniu obok Leclerca
Co za ćwierćinteligent to wymyślił?
Teraz ludzie jadący do huty i z huty wjeżdżając w Jana Pawła II i zjeżdżając z niej w 11 listopada będą musieli ustępować pierwszeństwa tym co wyjeżdżają z ul Chrzanowskiego
Ciekawe ile ludzi tam zginie zanim ten półgłówek cofnie swoją decyzję?
Oczywiście jeżeli światła będą działały to będą jakoś regulowały ruch ale niech tylko się zepsują albo na noc niech będą wyłączane
Chciałbym poznać tego "mądrego" co to wymyślił i każdego "mądrzejszego" który to zatwierdził. Ile dostali za tą głupią decyzję i czy zapłacą ze swojej kieszeni ofiarom wypadków?
Kto to w ogóle zatwierdził?!?!
Od kiedy to droga mniej uczęszczana ma pierwszeństwo?
Czyżby ten co to wymyślił mieszkał przy chrzanowskiego i miał codziennie problemy z włączeniem się do ruchu???
A czy nie prostszym tańszym i bezpieczniejszym rozwiązaniem było by tam rondo dla tych co skręcają w lewo i oddzielne bezkolizyjne prawoskręty?
Pewnie pomysłodawca miał prowizję od kosztów całego przedsięwzięcia więc wymyślił najgłupsze i najdroższe rozwiązanie
Już zrobione światła i znając życie nic się nie zmieni.
ronda powinny być dwa..też śmiać się chce jak widzę te światła,wszędzie budują ronda które jest mniej kolizyjne,płynniej przepływa ruch oraz tańsze a tu światła jakby te skrzyżowania były porównywalne do..Marszałkowskiej..haha
Rondo jest mniej kolizyjne od skrzyżowania bezkolizyjnego? Ciekawe w takim razie dlaczego nazywają je bezkolizyjnym...
prawda
Zmiana organizacji ruchu jest spowodowana tym, że ulica Jana Pawła II i ulica Chrzanowskiego są dwupasmówkami i tym samym stały się ulicami pierwszeństwa. Nie może być ze na skrzyżowaniu dwóch ulic dwupasmowych i jednej jednopasmowej, że z ulicy dwupasmowej wjeżdza się na jednopasmową a kolejna dwupasmowa jest z ustąpieniem pierwszeństwa. Takie są wymogi i tyle.
To że u Ciebie w pracy dostaje się "prowizje" za głupie decyzje, nie znaczy że tak jest wszędzie. Zorientuj się następnym razem bo jak ty to nazwałeś "półgłówkiem" jesteś ty.
Zginąć nikt nie musi, jeżeli ludzie będą patrzeć na znaki. A jak ty masz z tym problem, to radze się przesiąść na autobusy ew. taxi.
Pozdrawiam
11 listopada też jest dwupasmowa - co prawda ze 100 metrów ale jest
Po jednym pasie w każdą stronę na ul chrzanowskiego można sobie odjąć ponieważ są to wyłącznie prawoskręty w osiedlowe uliczki
U mnie za "prowizje" wylatuje się z pracy.
Obecnie na skrzyżowaniu jest wielki chaos, znaki pionowe pokazują jedno a znaki poziome drugie ludzie tam głupieją
Z jednym przyznam ci rację - mam z tym problem ponieważ boję się że ktoś teraz po tej wielkiej przebudowie straci tam życie lub zdrowie, a to jest ważniejsze od jakiś głupich wymogów, które zostały wymyślone pewnie przez kolejnego półgłówka
Myślę, że duzo ludzi bedzie miec tam problem bo jeżdżą na pamięć i glownie dlatego moga byc jakies wypadki jesli ktos nie zwróci uwagi na znaki
Przemek rozumiem o co Ci chodzi, ale rzeczywiście 11-go listopada też jest kawałej dwupasmówki, więc patrząc na skrzyżowanie jpII, radwana, baltowska można dojść do wniosku że kawałek dwupasmówki wystarczy tak jak jest w tym przypadku że głowna jest radwana-bałtowska a bałtowskiej jest tylko kawałek dwupasmówki, a jpII wzdłuż słoneczka jest cała dwupasmówka. Więc też uważam że ktoś zapomniał o zdrowym rozsądku ustalając pierwszeństwo na tej drodze.
JAKA ZMIANA ??? Gosciu OGARNIJ SIE ! Nic dziwnego ze mamy takich "kierowcow" Nie ma to jak jazda na pamiec . Wez wolne idz i naucz sie jak bedziesz jezdzil. (Tylko napisz kiedy b. przejezdzal)
Podpisuję się pod tym, znaki poziome jedno znaki poziome drugie a światła trzecie.
Miejsca na trawniku wystarczyło by na rondo które idealnie sprawdziło by się w sytuacjach gdy:
- Jest natężona liczba pojazdów w godzinach popołudniowych wracających z zakładów pracy.
- Osoba mniej doświadczona ma problemy w dołączeniu się do ruchu
- Zmiana organizacji ruchu nie wprowadza ludzi w błąd
Co zatem spowodowało popełnienie bubla komunikacyjnego ?
- Dlaczego osoby te są anonimowe ?
- Dlaczego projekt zakłada zwiększenie zanieczyszczenia środowiska po przez spaliny - Stojących autach w korku, sygnalizację świetlną, prawdopodobieństwo zwiększenia wypadków co zarazem zwiększy zapotrzebowanie produkcji różnych mniej lub bardziej szkodliwych elementów auta.
To co teraz zostało wykonane, można nazwać jednym z większych absurdów tego miasta podobnych do stanowisk pracy wg. poglądów politycznych.
rondo nie powstało z tego co wiem dlatego że krzemionki wymyśliły sobie wysoką cenę za ten kawałek ziemi pod rondo i nie zmieściło by się dlatego muszą być światła
Krzemionki dowiedziały się o inwestycji, jak już położyli chodnik ( po fakcie) nikt nie konsultował. A co do ceny to można wywłaszczyć z urzędu i jeśli by to było zgodne z prawem wywłaszczyliby bez zgody. Zresztą Krzemionki wymieniały się z miastem gruntami, bądź je odsprzedawały. Popatrz uchwały z poprzednich WZ, stacje trafo i inne. To co zrobili to samowolka. Brak wizji. Zaczęło się od ronda Szostaka na Aleji ( ciasne i nie funkcjonalne) a teraz ci sami ludzie niczego się nie nauczyli. Może przejdą w stan spoczynku, jeśli myślenie ich boli.
Jak by bylo rondo tobys jezdzil pol dnia w kolko i w glowie zakrecilo. A potem wyjedz z niego. CZYTAC ZNAKI PATRZEC NA SWIATLA ! I to wszystko ! Trudne ? To na taxi.
CYTAT ze strony
https://www.l-instruktor.pl/punkty-widzenia/o-hierarchii-znakow-drogowych.html#.VhDAiXrtmko
Proszę czytać uważnie panie gość 23:41
Zasady pierwszeństwa w stosowaniu się do poleceń osób oraz wskazań znaków i sygnałów drogowych są określone w art. 5 ust 2 i 3 ustawy. Przytaczam go, łącznie z ust. 1, dla umożliwienia porównania całości tej regulacji i wskazania, że ust. 1. nie określa tego pierwszeństwa, jak to jest niekiedy interpretowane. Ust. 1 nakłada jedynie obowiązek stosowania się do wymienionych tam wskazań.
Art. 5.
1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani stosować się do poleceń i sygnałów dawanych przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli, sygnałów świetlnych oraz znaków drogowych, nawet wówczas, gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania niż nakazany przez te osoby, sygnały świetlne lub znaki drogowe.
2. Polecenia i sygnały dawane przez osoby kierujące ruchem lub uprawnione do jego kontroli mają pierwszeństwo przed sygnałami świetlnymi i znakami drogowymi.
3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi regulującymi pierwszeństwo przejazdu.
Jak łatwo zauważyć w grupie znaków drogowych nie są wyodrębnione znaki pionowe i poziome; te drugie mają taki charakter, że nie można im przypisać pierwszeństwa nad pionowymi. Zwykle precyzują (uzupełniają) wskazania przepisów lub znaków pionowych, co nie oznacza, iż kierujący ma stosować się do nich w “drugiej” kolejności. Na przykład znaki poziome na zakrętach dróg dwukierunkowych dwupasowych precyzują przestrzeganie przepisu o zakazie wyprzedzania na zakrętach (art. 24 ust. 7 pkt 2). Podwójna linia ciągła wskazuje odcinki jezdni, na których nie wolno wyprzedzać jadącym w obu kierunkach, zaś linie ciągłe z przerywanymi, na odcinkach poprzedzających, wskazują odpowiednio, że przy wjeżdżaniu na łuk drogi wyprzedzanie jest już zabronione, a przy wyjeżdżaniu, gdy widoczność drogi się poprawia – dozwolone.
Podobnie, przed wlotami na skrzyżowanie znaki na jezdni w postaci strzałek kierunkowych (P-8) uzupełniają znaki pionowe (F-10) wskazujące zastosowaną na skrzyżowaniu organizację ruchu.
Dość znamiennym przykładem uzupełniania znaków pionowych znakami poziomymi jest wyznaczanie linii zatrzymania przed skrzyżowaniami, jako konkretyzującymi miejsce, w którym należy pojazd zatrzymać w związku z ustawieniem znaków B-20 “stop”, B-32 “stój” lub A-7 “ustąp pierwszeństwa”. Określa to wyraźnie § 89 rozporządzenia, który w ust. 1 i 2 stanowi, że:
1) znak P-12 “linia bezwzględnego zatrzymania - “stop” wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w związku ze znakami pionowymi B-20 lub B-32.
2) znak P-13 “linia warunkowego zatrzymania złożona z trójkątów ” wskazuje miejsce zatrzymania pojazdu w celu ustąpienia pierwszeństwa wynikającego ze znaku pionowego A-7.
A zatem obowiązek zatrzymania pojazdu i/lub ustąpienia pierwszeństwa wynika nie ze znaku poziomego lecz pionowego. Same znaki poziome nie mogą o tym decydować, gdyż w niektórych okolicznościach (niekorzystne warunki atmosferyczne, zaśnieżenie jezdni lub starcie znaku) mogą być niewidoczne.
Jeżeli zaś chodzi o swego rodzaju hierarchię dotyczącą znaków poziomych to można ją wyróżnić ale tylko wewnątrz tej grupy znaków. Wynika to z art. 85 ust 3 rozporządzenia ustalającego, że jeżeli na drodze są umieszczone znaki [poziome] barwy białej i żółtej, wskazujące różny sposób zachowania się, to kierujący jest obowiązany stosować się do znaków barwy żółtej. A więc mają one swego rodzaju pierwszeństwo. Chociaż na drogach spotykamy się z różnego rodzaju błędami oznakowania, to na pewno nie należy do nich podany tu przykład ze znakami o dwóch barwach.Ta sprzeczność jest celowo dopuszczona.
fot. Jolanta Michasiewicz
fot. Jolanta Michasiewicz
Oczywiście spotykamy się również z błędami niezamierzonymi, zwłaszcza przy oznakowaniu tymczasowym. Na przykład, gdy podczas prowadzenia robót, znakiem pionowym B-21 wprowadzono zakaz skręcania w lewo, a na lewym pasie ruchu pozostawiono strzałki kierunkowe wskazujące możliwość takiego skręcania. Jak w takiej sytuacji ma postąpić kierujący? Powinien uwzględnić występujące okoliczności, np. ograniczenia wynikające z prowadzonych robót oraz tymczasowy sposób umieszczenia znaku B-21, i zaniechać skręcenia, jednak takie zachowanie nie powinno wynikać z zasady pierwszeństwa znaku pionowego przed poziomym, bo takiej zasady nie ma, lecz ze zdrowego rozsądku, którego wymaga się od każdego kierującego.
Zdrowym rozsądkiem należy również kierować się, gdy przed skrzyżowaniem znajduje się linia zatrzymania, o której już była mowa, natomiast brak odpowiedniego znaku pionowego. Taka sytuacja w sposób bardzo prawdopodobny oznacza zniszczenie znaku, a więc linię zatrzymania należy traktować także jako wskazanie znaku pionowego.
Zasadę bezpiecznej jazdy zawsze należy traktować jako nadrzędną.
Jakbyś znał dobrze przepisy, to wiedział byś jaka jest kolejność stosowania się do znaków drogowych i sygnalizacji i nie pisał byś bzdur, że poziome mówią jedno, pionowe drugie, a światła trzecie... Już nie mogę czytać tych bredni jakie wypisują ostrowieccy spece od ruchu drogowego...
można jeszcze dorzucić te płotki -to już całkowicie utrudnia jazdę ogranicza widoczność,Szczerze mówiąc ładnie wygląda z okien wieżowców ale już z poziomu jazdy to wyrzucono kupę pieniędzy w błoto,bo z bezpieczeństwem ruchu nic tu się nie poprawiło