Witam. Czy ktoś z właścicieli Audi (A4, A6), VW (Passat B5) wie gdzie wymienią rozrząd w silniku V6 zgodnie ze sztuką ? Chodzi o to by był poprawnie ustawiony z blokadami: wału korbowego i wałków rozrządu ? I dodatkowo posiada klucze dynamometryczne i ściągacz do kół zębatych. A na koniec po wymianie będzie potrafił pokazać mi w VAGu/VCDSie stan odczytu z czujników halla i odpracowanie nastawników w czasie jazdy - co będzie potwierdzeniem poprawności założenia paska rozrządu (grupa 090,091,092,093) ?
Wiem, że wielu ustawia to na "markerowe znaczki", i dlatego może ktoś z was zna warsztat gdzie potrafią to zrobić zgodnie z ELSA.
Chyba się chcesz pozbyć kasy.V6 to żaden cud techniki ,to normalny silnik jak inne.Tu nie trzeba mechanika dr. przed nazwiskiem .Ja już w swoim 2 razy robiłem bez vaga i blokad w garażu i jakoś przelatałem nim prawie 180 tyś i jezdzi bez problemów dalej. Podejrzewam że nawet serwis vw czy audi nie spełni twoich oczekiwań.Zbyt dużo czytasz wypowiedzi w necie.To nie silnik w8 że brakuje rąk do trzymania zębatek,a tak na marginesie to które koła zębate chcesz ściągać przy wymianie paska rozrządu.Dolne od wału jest na 1 śrubie i na klinie więc ściągaczka zbędna,a przy głowicach po co je zdejmować? Dolne koło zdjąć do wymiany uszczelniacza,to polecam bo ja 2 razy rozbierałem ,bo po wymianie puścił uszczelniacz.
Podejrzewam że ten człowiek z kingsoftu bez problemu to zrobi "zgodnie ze sztuką" a przede wszystkim na vagu Ci pokarze to co chcesz a nawet więcej.Bo po stronie mechanicznej taki rozrząd jest prosty jak budowa cepa.Będziesz miał vagi elsy i co tam jeszcze chcesz -tylko po co?Jezdził na pewno lepiej nie będzie,a i tak pewnie zgubił już na bide 10 koni bo te silniki tak mają.Zle ustawiony rozrząd od razu czuc pod nogą.
I po co takie ceregiele w pelnoletnim klekocie?
I widać jak tu co niektórzy dbają o swoje auta...
Czuć różnicy pod nogą nie będzie fakt. Ale przestawienie o kilka stopni (nie zębów) powoduje już rozjazdy między bankami. Jak różnica jest na poziomie 1 stopnia, to jest OK, ale od 2 stopni zaczyna się problem : 2 st rozjazdu to 0,1ms , 4 st rozjazdu to 0,2 ms, 8 st rozjazdu to 0,4ms...
Większość mechaników robi to intuicyjnie i nie powinno tak być.
ja ci zrobie dac ci numer ?
Podaj. Z pewnością niejednemu się przyda ;)
Nie wiem czy kingsoft czy bartpol,większoś vag-owców wie o kogo chodzi,a jak napiszę jeszcze adresy,numery to zaraz będzie że reklama firmy czy mechanika,którego tak naprawdę na oczy nie widziałem.Przy 8 stopniach to jest już problem to fakt bo auto nie jedzie tak jak powinno,co wiadomo bez vaga.