Witam
Zastanawiam się nad kupnem auta z takim silnikiem,ale chciałbym poznać wcześniej opinie właścicieli samochodów z tym motorem czy warto?
Pozdrawiam
Warto po 2012, wczesniejsze wersje to jednak troche totolotek, zalezy jak kto jezdzij I jak czesto zmienial rozrzad.
Czyli jak z każdym autem,dodam że konkretnie chodzi o silinki:tsi 1.8 160km oraz tfsi 2.0 200km
Tak, ale nie przed 2012 roku. Zapewne masz pewnie mysli silniki grupy VAG. Jeden i drugi przed 2012 rokiem byly mocno problematyczne i czesto bez remontu generalnego w ktoryms momencie sie nie obedzie. Biora olej, rozciagaja sie lancuchy rozrzadu itp.
temat rzeka
mnóstwo info w necie
1.4 tsi z początku okresu produkcji to badziewie totalne, rozciągający się łańcuch rozrządu, pękające korbowody, słabe wtryskiwacze, 1.8 żłopie olej gorzej niż oploskie benzyniaki
odradzam
ceny tych aut są niższe ale teraz już wiesz dlaczego, szukaj w necie info
jak zwykle ślepo zapatrzeni w niemieckie konstrukcje a potem płacz i lament
p.s. o nadmiernym zużyciu oleju w silniku 1.8 to właśnie Polacy zauważyli i głośno o tym mówili,a Niemcy "diesel gate" wodzą wszystkich za nosa, a prezydent USA chce niemieckie auta wyrzucić ze stanów, nawet ostatnio mercedes oszukuje na spalaniu, wczoraj się wydało.
p.s.2 oplowski 1.4 turbo benzyna jest rewelacyjny, ale po zmianie właściciela na francuskiego peugeota zabiją ten silnik ze względu na normy spallin.
p.s.2 oplowski 1.4 turbo benzyna jest rewelacyjny :)
Wylaczajac z tego membrane pokrywy zaworow, pekajace turbo, I thermostat z obudowa- ktory niektirzy wymieniaja razem z olejem :)
To już wszystko wiem,dzięki za pomoc.Trzeba się rozejrzeć za czymś innym.
Pozdrawiam
Po 2013 roku silniki tsi mozna smialo kupowac,problematyczny lancuch zastapiono paskiem,wprowadzono jeszcze troche zmian o ktorych nie chce mi sie pisac,bo za dlugo by to zajelo(wszystko mozesz sobie wygoglowac).Odradzalbym jedynie 1.2 tsi,bo jednak jest troche za bardzo wysilony moim zdaniem,ale 1.4 powinien byc OK.
Silnik daje niesamowite wrazenie z jazdy.Duzy moment obrotowy nawet na niskich obrotach jest super,wrazenia z jazdy fajne,dla kogos kto do tej pory jezdzil wolnossaca benzyna powiedzial bym ze wrecz oszalamiajace:)
Trzeba tylko pamietac ze jest to silnik turbodoladowany,wiec nalezy go odpowiednio traktować .
Co do trwalosci to era silnikow wytrzymujacych bez remontu 300 czy nawet 500 tys km.(1.4 czy 1.6 VAG w benzynie; 1.9 turbo diesel) juz chyba minela i trzeba sie z tym pogodzic.
Zycze rozwaznego i udanego zakupu;)
Dzięki na pewno się przyda.
Widzę że posiadasz dużą wiedzę w tym temacie,powiedz za jakim autem warto się rozejrzeć?
Dodam że pierwotnym pomysłem jest 1.8t 163km tylko cena jak na 15latka dość wygórowana
Jesli masz na mysli passata b5 po lifcie lub superba 1 to 1.8 turbo 20v to jak nabardziej konstrukcja udana,ale nowsze 1.8 tsi np passat b7 to juz zupelnie nowa konstrukcja i juz nie ma tak dobrej opini.
PO 2010 roku nie ma co kupic z aut wszystko sie psuje takie robia zeby byl ruch
do tuningu sie nie nadaja w ogole jak kiedys stare auta byly niezniszczalne nowe seryjne nie wytrzymuja seria sie rozlatuje ledwo 100 tys km dojezdza