dajcie linka
gdzie można zobaczyć poszczególne szkoły w Ostrowcu
Jaki procent miały poszczególne szkoły w Ostrowcu, które szkoły na poczatku a które na końcu?
Ludzie, szczegółowe wyniki mogą być opublikowane dopiero 18 czerwca .Pani minister zabroniła publikować wczesniej ,poszczególne szkoły dostały info tylko o swoich uczniach. Wiadomo,ze najlepiej wypadła N.S.im. St Konarskiego (34,14 pkt na 40 możliwych ), druga jest PSP nr 10 (29, 8).Wynik Konarskiego jest jednym z najlepszych w kraju i województwie a bardzo możliwe ,ze w województwie w ogóle najlepszy .
Jak się ma 30 uczniów do np. 90??? Więc nie ma się co podniecać, że wynik w Konarskim jest najlepszy. Tak samo i w PSP 10, tam jest tylko jedna klasa szósta!!! Udało im się że to dobrzy uczniowie i tak wyszło.
Jakie to ma znaczenie,dzieci i tak muszą być przygotowane i tyle
Jest to wyraźny i niepodważalny argument za zmniejszeniem liczebności klas.
Pozostaje kwestia finansowania większej liczby nauczycieli przy mniejszej liczebności klas.
Może choćby krok po kroku ograniczać np. do 20 osób. Każdy krok w tym kierunku byłby cenny dla dzieci.
Liczba dzieci w klasie ma ogromne znaczenie.
Szkoły prywatne niech konkurują z innymi prywatnymi a nie publicznymi. Jak nie z Ostrowca to z innych miast. w publicznej szkole raz ma się rocznik lepszy raz słabszy i tylko dlatego raz są lepsze wyniki raz gorsze. Czy w Konarskim mają jakieś dzieci z rodzin dysfunkcyjnych? np alkohol, bezrobocie lub inne trudne warunki? nie bo taki rodzic nie zapłaci za naukę w prywatnej szkole.w publicznych placówkach to chleb powszedni.
Proszę też wziąć pod uwagę, że w Konarskim pracują n-le, którzy pracują równocześnie w publicznych placówkach a tam nie wszędzie udało im się osiągać najwyższe wyniki! To co tam inaczej pracują?
Dla nauczyciela to ogromna różnica czy pracuje z 30 czy z 9 dzieci. Zwłaszcza, że wśród tych 30 zazwyczaj kilku jest bardzo dobrych, kilku bardzo słabych a większość średniaków. A w tej 9 prawie wszyscy już od początku wyselekcjonowani czyli dobrzy lub bardzo dobrzy.
Szkoła niepubliczna i szkoła publiczna to inne kategorie, ponadto szkoła ze Śródmieścia i z dzielnicy peryferyjnej to też inne kategorie. Nie wrzucajmy wszystkich do jednego worka. Wyniki o niczym nie świadczą. Różne są roczniki w poszczególnych szkołach, różne warunki pisania sprawdzianu (podpowiedzi nauczycieli).. Wiele czynników składa się na ostateczne wyniki sprawdzianu
Ludzie nie podniecajcie się tak tymi sprawdzianami co trzy lata. Nic one nie wnoszą do całego poziomu edukacji w Polsce tylko są wykładnikiem kolejnych nieprzemyślanych reform szkolnictwa całkowicie ściągniętych z zachodu.
Jakie podpowiedzi nauczycieli????? ludzie, nie zabierajcie głosu w sprawach, których nie rozumiecie.......Każdy egzamin zewnętrzny ma takie same procedury- nie ważne czy pisze go tylko jedno dziecko czy piętnaścioro!!!! i obowiązują takie same kryteria oceniania!!!!!
Wniosek jest prosty-mniej liczne klasy-lepiej dopilnowane dzieciaki-większe sukcesy!!!!