Ostrowiec Świętokrzyski - Widok na fragment miasta

Ostrowiec Świętokrzyski www.ostrowiecnr1.pl

Szukaj
Właściciel portalu


Logowanie

Zaloguj się, aby zbaczyć, kto jest teraz on-line.
Aktualna sonda
Czy jesteś zadowolony z granitowych chodników powstających w centrum miasta?
Aby skorzystać
z mailingu, wpisz...
Korzystając z Portalu zgadzasz się na postanowienia Regulaminu.
                        • Post nadrzędny dla poniższego posta o numerze 94

                          Odp.: Spadek w rankingu LO Chreptowicz.

                          18:56 Chińczycy uczą się angielskiego, a chiński nie stanie się językiem, w którym będą komunikować się np. Europejczyk z mieszkańcem Ameryki Południowej. Nikt nie mówi o nagłym przejściu na nauczanie matematyki całkowicie po angielsku, ale o uczeniu elementów matematyki w języku obcym i to nawet bardzo prostych.

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                        • Odp.: Spadek w rankingu LO Chreptowicz.

                          Wiesz, co.... Może od razu przejdźmy na język angielski. Po co się uczyć języka polskiego i w języku ojczystym prowadzić zajęcia w polskiej szkole?. Najlepiej mówić po angielsku, gdzie byś nie pojechał zawsze się dogadasz z przyszłym bossem i poczytasz sobie dokumentację w tym języku.

                          A tak poważnie, to nie psujmy to, co mamy. Gdzie znajdziesz dobrego nauczyciela ze swojego przedmiotu, który będzie prowadził zajęcia w języku obcym? Co z tych zajęć będą rozumieć uczniowie, jeśli większość z nich ma poważne problemy z nauką tych samych przedmiotów prowadzonych w ich ojczystym języku? Poza tym zamiast na lekcji matematyki uczyć się matematyki, będą uczyć się słówek angielskich z dziedziny matematyki. Czyli tak jak napisałem kilka postów wyżej, nauka w szkole sprowadzi się do nauki języka przyszłych Panów i podstaw z innych przedmiotów. I jeszcze jedno, Chińczycy uczą się języka angielskiego i innych języków obcych, ale postawili na przedmioty ścisłe i dzięki temu w ostatnich latach zrobili ogromne postępy. Młodzież nauczy się języka obcego ponieważ umie się uczyć na pamięć, ale aby się rozwijać musimy postawić na naukę przedmiotów wymagających logicznego myślenia,a nie nauki pamięciowej. Język obcy może być tylko ważnym dodatkiem, a nie podstawą nauki w szkole.

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz
                      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 90

                        Odp.: Spadek w rankingu LO Chreptowicz.

                        21:34 cały świat komunikuje się ze sobą po angielsku, więc nie chcąc nas wykluczyć z kontaktów z resztą świata, powinniśmy zadbać o to, aby nasza młodzież, zwłaszcza ta, która planuje studia i będzie w swojej pracy miała kontakt z obcokrajowcami i literaturą fachową (większość prac naukowych, raportów, danych biznesowych jest publikowana po angielsku) znała dobrze ten język. Angielskiego uczą się młodzi ludzie i w Rosji, i w Chinach, i w Niemczech, ze względów pragmatycznych właśnie.

                        Nabywanie kompetencji językowych można doskonale wzmocnić ucząc się innego przedmiotu albo choćby jego elementów w języku obcym. Rozszerza się w ten sposób zakres słownictwa - najlepiej aby były to dziedziny interesujące ucznia, np. te których uczy się jako rozszerzonych albo któryś z lżejszych przedmiotów. Uczeń ma częstszy kontakt z językiem, co znowu wpływa na tempo przyswajania i na trwalsze zapamiętywanie. Widzi różne struktury gramatyczne w kontekście i lepiej je zapamiętuje. W literaturze dotyczącej nauczania języków obcych ta metoda to zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe, które "umożliwia dość intensywną naukę języków, nie zajmując równocześnie zbyt wielu godzin w szkolnym planie zajęć." Później procentuje to przewagą, gdy pracodawca szuka np. inżyniera lub handlowca z dobrą znajomością angielskiego, przy czym dobra znajomość najczęściej oznacza znajomość na poziomie średnio-zaawansowanym i znajomość języka biznesowego/fachowego. Dziwi mnie, że na niektórych uczelniach, w tym bardzo dobrych, lektoraty to dalej język ogólny, czyli czytanki i teksty do słuchania od Sasa do Lasa, zamiast języka z danej dziedziny. Krócej mówiąc uczenie się czegoś innego niż język obcy w języku obcym to dwie pieczenie przy jednym ogniu.

                        Mam nadzieję, że ta odpowiedź jest wystarczająca, a może i przekonująca.

                        Gość
                        Zgłoś
                        Odpowiedz
                    • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 87

                      Odp.: Spadek w rankingu LO Chreptowicz.

                      O klasie dwujęzycznej mówiło się już dawno w innym liceum. Niestety nie wyszło i więcej do tego nie wrócono.

                      Gość
                      Zgłoś
                      Odpowiedz
                      • Odp.: Spadek w rankingu LO Chreptowicz.

                        Cos cieniutko z tym Chreptowiczem ostatnio.

                        Gość
                        Zgłoś
                        Odpowiedz
                        • Odp.: Spadek w rankingu LO Chreptowicz.

                          A ciekawe jak będzie wyglądał nowy profil cyberprzestępczości?

                          Gość
                          Zgłoś
                          Odpowiedz

- Ogłoszenie społeczne -

- Reklama -

- Reklama -

- Reklama -
- Reklama -

Losowa firma:
P. T.B.D Drogowiec Marian Skrzypczyk
Branża: Budowlane usługi
Dodaj firmę