Kilka pytań z racji tego że na przyszły rok planujemy ślub a że za często się tego nie robi nie mam zupełnie pojęciu co z czym i do czego :)
Jakie dokumenty są potrzebne by wziąć ślub kościelny?
Gdzie i co składać?
Co z Urzędem Stanu Cywilnego?
Co potrzeba wyciągnąć ze swojej parafij?
Od czego zacząć?
Przybliżone koszty związane z potrzebnymi dokumentami?
Dowody osobiste, akty chrztu i bierzmowania. Oba akty wyciągacie z parafii, w której byliście chrzczeni, bierzmowani. Jeżeli w tej samej, co będziecie brać ślub, to nie musicie. Opłata co łaska, przeważnie każdy daje 20zł.Do US musicie iść i wypełnić wnioski m.in jakie nazwisko/ka będziecie nosić. Trzeba uiścić opłatę w kasie UM chyba 78zł. Z dokumentami z US i Aktami chrztu i bierzmowania idziecie do księdza.
Zacznijcie od rezerwacji sali, póżniej zamówcie ślub, orkiestrę, kamerzystę, fotografa.
nie trzeba zaświadczenia o bierzmowaniu, bo ta informacja jest zawarta w akcie chrztu. Dokumenty w USC płaciliśmy w tym roku 84 zł lub 82. Jeżeli urodziliście się po za Ostrowcem to potrzebne będą jeszcze Wasze akty urodzenia.
a slub cywilny jakie formalności obejmuje.Niestety bardzo chcę ślub kościelny, ale mój partner jest po rozwodzie i ma dziecko.
Idz wpłac pieniądze do kasy UM, póżniej do USC, zamów ślub i tyle
jeżeli byli bierzmowani i chrzczeni w tym samym kościele, to jest na 1 zaświadczeniu.Jak nie, to logiczne,ze będą mieć dwa
Co ty opowiadasz jak nie wiesz. W czerwcu brałam ślub i załatwiałam dokumenty więc chyba wiem co piszę.
Pomimo że chrzest i bierzmowanie było w różnych kościołach, informacja jest zawarta a akcie chrztu w jakim kościele było bierzmowanie.