jakie formalności powinienem dopełnić po przyjechaniu autem z UK i przed rejestracją w Polsce lub sprzedażą w polsce? Czy trzeba wysłać certificate of export do DVLA? Poinformowałem tą instytucję że samochód wyjeżdża z UK i stoi teraz w Polsce a chcę go zarejestrować tutaj.
Do czasu kiedy nie wejdzie ustawa, nie zarejestrujesz samochodu z kierownicą po prawej stronie. Co prawda ustawa ta wchodzi jakoś w tym roku, ale to musisz czekać.
Druga sprawa, proszę, nie wyjeżdzaj tym autem na polskie ulice z kierownicą po prawej stronie. Chyba że zrobisz przekładkę. Wyprzedzanie takim autem, ale i nie tylko chodz to najbardziej, to samobójstwo. A co gorsze, nieszczęście ludzi niewinnych. Może rodziny.
foka ja jestem odpowiedzialny. Zapewniam cię że po 7 latach jeżdżenia w Anglii, jeżdżę nawet samochodem z kierownicą po prawej stronie 100 razy bezpieczniej niż rodzimi mistrzowie kierownicy. Ale i tak nie zamierzam nim jeździć po naszych drogach ale chcę dopełnić formalności po prostu żeby mieć klarowną sytuację dokumentów mojego samochodu. Jeżeli potrafisz mi podpowiedzieć to poproszę.
Tak musisz wysłac Certificate of Permanent Export’ (V561) do Dvla i odesłac tax road to ci zrefunduja. (V14)
Bardzo możliwe ze jesteś taką osobą, jednak tam miałeś ruch inny niż w europie i reszcie świata.
Pomyśl, jadąc prawym pasem za pojazdem jak wygląda manewr wyprzedzania samochodu przed tobą.
Podczas wychylenia się kierowanym pojazdem na lewy pas gdzie ktoś może jechać z przeciwka, Ty nie widzisz nic. Lewy pas i możliwość wyprzedzenia widzisz DOPIERO BĘDĄC CAŁYM AUTEM NA LEWYM PASIE. nieszczęście murowane. I tu nie chodzi o odpowiedzialność i umiejętności.
Ktoś jedzie z przeciwka a Ty starasz się wyprzedzić, wychylasz się na lewy pas, coraz bardziej i bardziej nie widząc nic.
Wyprzedzając pojazdem z kierownicą po lewej stronie, w naszym ruchu widzisz praktycznie cały czas droge przed tobą, lewy pas, przeszkodzy i możliwość manewru. Czasem wystarczy minimalne zbliżenie się do osi jezdni. Nawet jeśli coś jedzie z naprzeciwka to obaj macie możliwość panowania i odjechania od osi.
Jeśli nadal nie rozumiesz niebezpieczeństwa, to polecam rozrysować sobie na kartce, cały czas pamiętając jak wygląda ruch w Europie i nie tylko.
I nie odbierz że chce się wymądrzać, możesz sobie to przetestować siedząc na miejscu pasazera i gdy kierowca wyprzedza. Do momentu kiedy już jestes na lewym pasie widzisz droge przed Tobą. Kierowca oczywiście widział to dużo wcześniej bo był po lewej stronie, czyli bliżej osi jezdni.
Jeśli chodzi o dokumenty, do momentu kiedy wejdzie ustawa, o której ostatnio nawet głośno, nic nie zrobisz. Chyba że zrobisz przekładkę na lewą stronę co wiąże się z cięciem auta i kosztami.
Z kierownicą po prawej stronie zarejestrujesz auto dopiero pod koniec roku, chociaż terminu wejścia ustawy nie powiem. Skoro ostatnio było tak głośno to może nawet to kwestia najbliższych tygodni, miesięcy. Google pomoże.
dzięki. A formalności w Anglii? Wyrejestrowanie samochodu?
Z tym Ci nie powiem, nie wiem jak jest skonstruowane prawo w Anglii jeśli chodzi o zbycie, wyrejestrowanie auta. W Polsce jest tak że jeśli sprzedaje auto gdziekolwiek za granice, to nie robie poprostu nic. Koleś kupuje, wyjeżdza i robi przerejestrowanie u siebie.
Poszukaj w google, pewnie jest sporo amantów aut z Anglii, gdzie jest opisane co należy zrobić w Anglii. Z tego co widzę to ludzie przyjeżdzają na tamtych tablicach. Ale jakie papiery musieli zrobić w UK nie pomoge.
zawsze moze miec pasazera ktory mu powie jak wyglada sytuacja na drodze podczas wyprzedzania
co wy to to piszecie . a ile tysiecy aut jezdzi w uk z kierownica po lewej stronie i co mają ich nie wpuszczac? 50 procent cięzarówek jest z europy i nie powinny tam jezdzic? boli was że coś innego widzicie? ten kierowca który jezdził po anglii niech tylko troche jezdzi jak anglicy a napewno nie bedzie problemu
kolego foka, nie wiem ile Ty jezdziles autem z kierownica po prawej stronie. Takie wyprzedzanie jak Ty tutaj opisujesz wystepuje wtedy, kiedy wyprzedzajacy jedzie 2 metry z tylu od wyprzedzanego. Czyli idiota. Jak bedzie jechal normalnym samochodem to stwarza takie samo niebezpieczenstwo. Jedyny problem który przeszkadza mocno w prowadzeniu to swiatla (raza kierowcow z naprzeciwka) i troche sie zle jezdzi po niektorych rondach (ale i tak nie ma takich w ostrowcu).
Proste pytanie o formalnmości,a tu wykład filozofa na temat bezpieczeństwa,każdy odpowiada za to co robi i chocby wykład miał 50 stron to i tak zrobie jak ja będe uważał.samochody z niemiec miały byc szrotami i filozofowie uświadamiali nas jakie to generują niebezpieczeństwo i zeby nie kupowac,tylko nasze salonowe polonezy które okresu gwarancji nie wytrzymywały bo były całe zardzewiałe.Jakos katastrofy nie było i tak samo będzie z anglikami.Chory kraj,chore przepisy i władza, to społeczeństwo kombinuje jak moze żeby przetrwac,bo legalnie sie nie da
Już nie długo będzie można rejestrować pojazdy z kierownicą po prawej stronie,bez żadnych przeróbek.Ceny w Anglii skoczą, a w Polszcze spadna....
odnosze wrażenie że foka nie prowadził nigdy pojazdu z kierownicą po prawej stronie. Zero widocznosci to jest jadać za ciężarówką w odległości 2 metry za nią
bo foka to jest jedna z tych osob na tym forum co malo widzieli malo zrobili a maja najwiecej do powiedzenia
pozdrawiam
Niepowinni dopuszczac do ruchu taki samochod z kierownica po prawej sprawia ogromne zagrożenie przy wyprzedzaniu
chlopak zadaje konkretne pytanie i oczekuje konkretnej odpowiedzi i co dostaje? jak zawsze na tym forum - nic konkretnego tylko same "dobre rady". Jak sie nie ma nic do powiedzenia w temacie to lepiej siedxiec cicho. Milczenie...... jest zlotem! Co do wyrejstrowania w Uk. Juz samo zlozenie wniosku V561 jest wyrejestrowaniem auta.
dzięki. Już wiem jak zrobić. Głupio że się od razu nie dowiedziałem w anglii ale małą dobre call center. Co do bezpieczeństwa każdy to myślę że kierowcy z anglii jeżdżą bezpiecznie. Poza tym ja ppawie wcale nie wyprzedzam. Myślę że dobrze że będzie można rejestrować auta z uk bo są lepsze niż stare golfy!
kto pyta nie bładzi:) wniosek mozesz sciagnac ze strony dvla
http://www.direct.gov.uk/prod_consum_dg/groups/dg_digitalassets/@dg/@en/@motor/documents/digitalasset/dg_065267.pdf jak nie masz log book'a.A jak masz to sekcja V5C/4