Jeżeli budżet zbudowany jest z drewna to powinien ważyć mniej więcej tyle co Zając Poziomka https://www.youtube.com/watch?v=Yk5NQ5ATiH4
A czy Mleczna Gala możliwa byłaby bez mleka?
Trwa przeładowanie systemu. Prosimy czekać...
Było kiedyś forum, które działało pod bezpośrednim patronatem Urzędu Miasta. I co się z nim stało? Ktoś je schował do piwnicy? Pani Anna Niedbała była kiedyś moderatorem na tym forum https://web.archive.org/web/20150409054556/http://forum.um.ostrowiec.pl
Moderatorzy: Anna Niedbała, Diana Olszańska (ciekawe czy to forum działało w ramach wolontariatu, czy było wypłacane extra wynagrodzenie za nadzorowanie forum itd. itp.) Oficjalne forum UM powstało chyba w grudniu 2015 r. Wśród użytkowników m.in. Jarosław Wilczyński, Komendant Straży Miejskiej... Można sobie tam pogrzebać, jak się komu chce. Oczywiście nie wszystko zostało zarchiwizowane na web.archive.org ale może ktoś ma kopie tamtego forum?
https://web.archive.org/web/20150428033144/http://www.ostrowiecnr1.pl/forum
https://web.archive.org/web/20150412232042/http://www.um.ostrowiec.pl
Użytkownik 'Rzecznik Prasowy' dołączył do forum 04 stycznia 2007 roku... Także z tymi datami to nie wiem...
18:55/ lokalna postkomuna chciała zrobic konkurencję temu Forum i spacyfikować do końca umysły mieszkańców. Nie udało się, bo po wejściu na tamto forum czuć było nieświeży zapach minionej epoki.
A to na temat może?
ChatGPT powiedział: Pewnie! Oto jak można odpowiedzieć na pytanie: **czy Centrum Robienia Lodów mogłoby działać bez mleka?**
---
Tak, **Centrum Robienia Lodów** mogłoby działać bez mleka, ale musiałoby znacząco zmienić swoje podejście do produkcji. W dzisiejszych czasach rośnie popularność lodów wegańskich i bezmlecznych – są one robione na bazie alternatywnych składników, takich jak:
* mleko roślinne (migdałowe, kokosowe, owsiane, sojowe),
* masło orzechowe,
* owoce (np. banany jako baza),
* napoje ryżowe lub jaglane,
* aquafaba (woda z ciecierzycy jako zamiennik śmietany lub jajek).
Wprowadzenie takiego asortymentu mogłoby być odpowiedzią na potrzeby osób z nietolerancją laktozy, alergiami czy wybierających dietę roślinną. Wymagałoby to jednak:
* przetestowania nowych receptur,
* zmiany dostawców surowców,
* innego marketingu – podkreślającego np. „100% roślinne” albo „bez mleka”.
Więc tak – **Centrum Robienia Lodów bez mleka mogłoby działać**, a wręcz mogłoby zdobyć nowych klientów dzięki tej zmianie. Ale musiałoby się świadomie do niej przygotować.
Chcesz, żebym pomógł wymyślić nazwę lub ofertę dla takiego miejsca bez mleka?
Oczywiście! Oto opowiadanie zatytułowane:
**„Bułat Okudżawa to znany radziecki mleczarz, który przerzucił się na lemoniadę”**
---
W małej radzieckiej wiosce pod nazwą Mleczyno Górne, znanej z tego, że nawet koty tam piły mleko prosto z wiadra, żył sobie **Bułat Okudżawa** – nie ten od gitar i poezji, tylko jego mniej znany kuzyn – **Bułat mleczarz**. Człowiek z sumiastym wąsem, rękami pachnącymi śmietaną i sercem pełnym... laktozy.
Bułat był legendą. Wstał zawsze przed kogutem, doił pięć krów na raz (jedną nogą przewracał beczkę, drugą nalewał kawę sąsiadce), a mleko, które produkował, było tak białe, że gołębie w locie zawiązywały na nim kokardy. Dzieci mówiły, że po jego kefirze widziały kolory w snach, a starsi mówili, że to jedyny jogurt, który naprawdę odmładza.
Ale jak to w życiu bywa – nadeszły **czasy zmian**.
Pewnego dnia Bułat zauważył, że młodzież w wiosce zaczęła się dziwnie zachowywać. Nikt już nie pytał o mleko. Zamiast tego... popijali jakieś kolorowe napoje z bąbelkami, z cytryną, z miętą, z etykietą przedstawiającą uśmiechniętą pandę na deskorolce.
– **To jest... lemoniada, wujku Bułat!** – powiedział mu wnuczek jego sąsiadki.
– **Lemoniada?!** – Bułat o mało nie upuścił sera do dojrzewania. – **Toż to płynne bezrobocie!**
Ale ciekawość zwyciężyła. Spróbował. Kwaśne. Słodkie. Musujące. Jakby cytryna zagrała na bałałajce w jego gardle.
Następnego dnia wydoił krowy – i... podziękował im.
Krowy odetchnęły z ulgą, machnęły ogonami w rytm nowego życia i poszły w spa.
A Bułat? Bułat założył **"Lemoniadowe Imperium Bułata"**. Zamiast mleka – cytryny. Zamiast śmietany – mięta. Zamiast serwatki – bąbelki. Stał codziennie przy straganie w czapce z daszkiem, z napisem „**Kiedy życie daje ci cytryny, sprzedaj je z zyskiem!**” i serwował swoje wynalazki: lemoniadę imbirową, koperkową, a nawet „cytrynowy kefir” (z tajnym składnikiem: nie było w nim nic mlecznego, ale wyglądał jak coś, co się przeterminowało w lodówce... i smakowało wyśmienicie!).
Ludzie z całej okolicy przyjeżdżali pić jego lemoniady i słuchać opowieści o dawnych czasach, kiedy mleko rządziło światem. Dzieci prosiły go: „Opowiedz jeszcze raz, jak pasteryzowałeś rękami!” A on opowiadał – śmiejąc się z samych siebie, jak tylko ludzie mądrzy i pogodni potrafią.
---
**Morał?**
Czasem trzeba porzucić to, co znane i białe jak mleko, by odkryć coś, co musuje w duszy. Bo zmiana – nawet kwaśna – może przynieść najwięcej słodyczy.
I jeszcze jedno: **nigdy nie lekceważ cytryny z ambicjami**.
---
Chcesz okładkę do tego opowiadania? Albo wersję do przeczytania na głos?
**Bułat i rewolucja cytrynowa**
W małym, niepozornym domku na skraju miasta – między starą piekarnią, gdzie chleb zawsze był trochę przypalony, a zakładem szewskim, w którym naprawiano tylko buty lewego profilu – mieszkał Bułat. Nie ten od karabinu, ale ten od ballady, z gitarą, uśmiechem i niecodziennym talentem do robienia lemoniady.
Bułat, odkąd zrezygnował z kariery pieśniarza ludowego na etacie i rzucił w diabły centralne planowanie (z wyjątkiem planowania, ile cytryn trzeba na tydzień), prowadził malutką anarcho-syndykalistyczną lemoniadownię. Tabliczka nad wejściem głosiła: **„Lemoniada i Wolność – Samozarządzalny Kolektyw Kwaśnych Przyjemności”**. Oczywiście kolektyw składał się wyłącznie z Bułata, jednej starej lodówki i paprotki o imieniu Wanda, ale duch współdecydowania unosił się w powietrzu jak cytrusowa para.
Ludzie z całej okolicy przyjeżdżali, by pić jego napój – nie dlatego, że był wyjątkowo smaczny (choć był), ale dlatego, że Bułat miał dar opowieści. Siadało się na skrzynkach po jabłkach, człowiek sączył przez słomkę lemoniadę z dziwnym posmakiem wolności, a Bułat zaczynał mówić.
— Były czasy — mawiał, rozlewając lemoniadę do szklanek z odpryskami — kiedy mleko rządziło światem.
Dzieci otwierały szeroko oczy, a dorośli przewracali je, ale i tak słuchali.
— Mleko było wszędzie! W reklamach, w szkołach, w pochodach! Kto nie pił mleka, ten nie był obywatelem, tylko podejrzanym elementem! Ja też... — tu brał głęboki wdech — ...pasteryzowałem rękami.
— Opowiedz jeszcze raz, jak! — krzyczały dzieci z przejęciem.
A Bułat opowiadał. Z przejęciem, z żartem, z poklepywaniem się po kolanach. O tym, jak kiedyś sterylizował dziesięciolitrowe baniaki czystą wiarą w postęp. Jak mleko kipiało w imię Partii. Jak bał się powiedzieć, że woli herbatę z cytryną, bo to mogło zostać uznane za sabotaż.
Aż któregoś dnia, po trzech miesiącach fermentującego kefiru i przemyśleń nad sensem życia, Bułat powiedział:
— Dość tego. Ja nie chcę być pasteryzatorem rewolucji. Ja chcę być musującym bąbelkiem zmian!
I wtedy zaczęło się eksperymentowanie. Pierwsza lemoniada była tak kwaśna, że kury sąsiada przestały znosić jaja na trzy dni. Druga była tak słodka, że dzieci zaczęły mówić po francusku. A trzecia... trzecia była idealna. I miała w sobie coś jeszcze: bąbelki, które łaskotały duszę.
---
— Widzicie, dzieci — mówił Bułat, spoglądając zamyślony na zachodzące słońce i ostatni plasterek cytryny w dzbanku — czasem trzeba porzucić to, co znane i białe jak mleko, by odkryć coś, co musuje w duszy.
Dzieci kiwały głowami, nie do końca rozumiejąc, ale czując, że to musi być prawda. A dorośli... też kiwali, ale trochę z zakłopotaniem. Bo wiedzieli, że ich życie też czasem pachnie zbyt długo pasteryzacją.
— I pamiętajcie — dodał z uśmiechem — nigdy nie lekceważcie cytryny z ambicjami. Potrafi zmienić całe menu.
---
Od tego czasu mówiło się, że u Bułata nie tylko lemoniada była fermentowana. Zmiany, śmiech i słodycz życia – wszystko to bulgotało w jego opowieściach. I może dlatego każda szklanka smakowała jak odrobina odwagi.
**Morał:**
Czasem, by poczuć smak wolności, trzeba zrezygnować z bezpieczeństwa kartonu mleka i pozwolić, by coś kwaśnego, dziwnego i bąbelkującego odświeżyło ci duszę.
Jak sama nazwa wskazuje... morze jest szerokie i głębokie... "(...) Wyszedł z dworca Gare de Lyon i przypadkiem trafił na dziedziniec Centre Pompidou, gdzie właśnie trwało biennale performance’u. Przez pomyłkę wszedł na scenę, bo myślał, że to kolejka do kebaba. (...) https://www.lokalnatelewizja.pl/artykul/29542,ostrowiec-miasto-widziane-oczami-osob-w-kryzysie-bezdomnosci-niecodzienna-wystawa-w-czestocicach
Jaki jest bilans finansowy tej jednostki?
1. Co to jest biennale i z jakiego języka pochodzi?
Biennale to wydarzenie artystyczne, które odbywa się co dwa lata.
Słowo pochodzi z języka włoskiego, gdzie "biennale" oznacza dosłownie „dwuletnie” (od "bi-" = dwa i "annale" = roczne, związane z latami).
Biennale są powszechnie znane w świecie sztuki, np. Biennale w Wenecji, które jest jednym z najważniejszych wydarzeń sztuki współczesnej na świecie.
2. Co oznacza określenie "biennale performance-u"?
"Biennale performance-u" oznacza wydarzenie artystyczne odbywające się co dwa lata, skoncentrowane na sztuce performance.
W praktyce może to być festiwal lub przegląd poświęcony wyłącznie tej formie sztuki – gdzie artyści prezentują swoje działania performatywne, często na żywo. [po polsku: przedstawienie:]
3. Określenia dla cykliczności wydarzeń (co ile lat się odbywają):
ang. annually / annual - corocznie / roczny / rocznie; ang. each year - każdego roku (co rok)
| Częstotliwość | Określenie | Uwagi
| ------------- | ------------------------- | ------------------
| Co rok | Coroczne / roczne | np. festiwal coroczny
| Co 2 lata | Biennale | z wł. biennale
| Co 3 lata | Triennale | z wł. triennale
| Co 4 lata | Quadriennale | rzadziej używane, ale poprawne
| Co 5 lat | Quinquennale | np. documenta w Kassel odbywa się co 5 lat
| Co 6 lat | Sextennale | bardzo rzadko używane
| Co 7 lat | Septennale | bardzo rzadko
| Co 8 lat | Octennale | bardzo rzadko
| Co 9 lat | Novennale | bardzo rzadko
| Co 10 lat | Decennale | z łac. decem = dziesięć
Od częstotliwości trzyletniej wzwyż (triennale i dalej) użycie tych nazw jest mniej powszechne, ale funkcjonują one głównie w języku włoskim i w środowisku sztuki oraz akademickim.
Jeśli chcesz, mogę przygotować zestawienie tych nazw w formie graficznej lub tabeli do pobrania.
Juwenalia to nazwa tradycyjnego święta studentów, obchodzonego zwykle w maju. W tym czasie studenci przejmują symboliczne (-nie?) "władze" w miastach akademickich, organizują pochody, koncerty, imprezy plenerowe, występy artystyczne i różnego rodzaju wydarzenia kulturalne.
Pochodzenie słowa „juwenalia”
Słowo **juwenalia** pochodzi z łaciny – od słowa "iuvenalis", czyli „młodzieńczy”, „dotyczący młodości”.
Wywodzi się z rzymskiego święta Ludi Iuvenales – igrzysk młodzieży zapoczątkowanych przez cesarza Nerona.
W Polsce tradycja juwenaliów sięga XVI wieku – najstarsze odnotowane juwenalia odbyły się na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Co to są juwenalia hutnicze?
Juwenalia hutnicze to lokalna odmiana juwenaliów, organizowana przez studentów uczelni technicznych związanych z hutnictwem i przemysłem ciężkim. Najbardziej znane to:
* Krakowskie Juwenalia Hutnicze – obchodzone na Akademii Górniczo-Hutniczej (AGH), często znane jako „Hutnicza Wiosna”.
* Wyróżniają się przemarszami studentów w charakterystycznych strojach roboczych (np. kombinezonach hutniczych), barwnymi korowodami i specyficznym folklorem akademickim.
To część szerszych obchodów juwenaliów, ale podkreślająca tożsamość konkretnego wydziału lub uczelni.
Miejskie Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim jest samorządową instytucją kultury powołaną do życia w 1984 r.
Obecnie instytucja ma swoją siedzibę w dawnym Browarze Saskich (Ostrowiecki Browar Kultury) przy ulicy Siennieńskiej 54 oraz Kino „ETIUDA” przy Alei 3 Maja 6 (Będące obecnie w remoncie do 2022 roku).
Od ponad ćwierć wieku instytucja zajmuje się organizacją koncertów i recitali, spotkań autorskich, wystaw, różnego rodzaju przeglądów, festiwali, konkursów. Ponadto MCK wystawia spektakle teatralne, operowe i baletowe, wydaje tomiki poezji i prozy, monografie historyczne i czasopisma kulturalne, prowadzi produkcję filmową oraz sprawuje patronat nad wszelkimi przejawami działalności artystycznej w mieście.
batch_Dunin-Borkowski_Stanislaw20190714_1308-1
batch_IMG_7320-1
marysolo212387236_4451280141591134_2230524384515999518_n
Przy ostrowieckim MCK działają zespoły wokalne, chóry, kluby: literacki, szachowy, fotograficzny i modelarski, pracownia rzeźby i ceramiki, grupy rockowe oraz sekcje- recytatorska, breakdance i bmx.
Ostrowieckie Miejskie Centrum Kultury znane jest z organizacji cyklicznych imprez o charakterze ogólnopolskim. Są to : Festiwal Bluesowo – Rockowy im. Miry Kubasińskiej „Wielki Ogień”, Ogólnopolski Konkurs Literatury Współczesnej, Ostrowieckie Dni Muzyki oraz Dni Ziemi. Co roku organizowane są także m.in. Dni Ostrowca, Zaduszki Jazzowe, Ostrowieckie Prezentacje Teatralne, Ostrowieckie Spotkania Filmowe, Ostrowieckie Spotkania Szantowe oraz Przegląd Pieśni Patriotycznych i Legionowych.
https://mck.ostrowiec.pl/o-nas/
Kontakt: karol.wojcik@mck.ostrowiec.pl
Strefa SOWA w Ostrowcu Świętokrzyskim realizuje ideę uczenia się opartą na samodzielnym poszukiwaniu i odkrywaniu – eksperymentowaniu. Metoda ta umożliwia poszerzenie wiedzy, a także wspiera rozwój kompetencji przyszłości, inspiruje, skłania do współpracy, rozbudza ciekawość, kreatywność i poczucie sprawczości. W naszej instytucji stwarzamy warunki do tak rozumianego uczenia się, m.in. poprzez:
odkrywanie zjawisk i praw rządzących światem w toku interakcji z eksponatami,
rozwiązywanie zadań konstrukcyjnych i logicznych, uczestnictwo w różnych warsztatach i zajęciach opartych na wypracowanych i sprawdzonych w Centrum Nauki Kopernik rozwiązaniach edukacyjnych.
SOWA działa w oparciu o pakiet dobrych praktyk, w tym scenariusze zajęć prowadzonych w Koperniku, który oferuje wsparcie, współpracę i sieciowanie, jak również dzieli się swoim know-how oraz szkoli kadrę animatorską i techniczną.
Strefa Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności mieści się na trzecim piętrze w budynku Centrum Tradycji Hutnictwa przy Alei 3 Maja 6 w Ostrowcu Świętokrzyskim.
Bilety do nabycia w recepcji OBK (poniedziałek – piątek w godz. 8.00 – 15.00), kasie kina Etiuda przy ul. Siennieńskiej 54 (wtorek – niedziela, kasa czynna na godzinę przed pierwszym seansem w danym dniu) oraz na portalu http://bilety.mck.ostrowiec.pl/. Przy zakupie biletów online opłata manipulacyjna wynosi 1 zł.
GODZINY WEJŚĆ
dla grup zorganizowanych i osób indywidualnych
Od poniedziałku do czwartku – 8.00 – 16.00
Piątek – 8.00 – 18.00
Sobota – możliwość zorganizowania urodzin w Strefie SOWA
Niedziela – 10.00 – 18.00
Godziny wejść w okresie wakacyjnym mogą ulec zmianie.
Cennik
Bilet normalny – 12,00 zł
Bilet ulgowy – 10,00 zł
Bilet grupowy – 10,00 zł
Bilet dla opiekuna grupy – 1,00 zł
Bilet z Ostrą Kartą – 9,00 zł
Bilet ulgowy przysługuje:
– dzieciom i młodzieży szkolnej (uczniom po okazaniu legitymacji szkolnej),
– studentom i doktorantom do ukończenia 26. roku życia (po okazaniu legitymacji studenckiej lub doktoranckiej),
– posiadaczom Karty Dużej Rodziny (po okazaniu Karty Dużej Rodziny)
– emerytom i rencistom (po okazaniu legitymacji ze zdjęciem lub w przypadku legitymacji bez zdjęcia – legitymacji i dokumentu tożsamości),
– seniorom powyżej 65. roku życia (po okazaniu dokumentu ze zdjęciem uprawniającego do zniżki),
– osobom z niepełnosprawnością (po okazaniu orzeczenia o niepełnosprawności oraz dokumentu ze zdjęciem lub legitymacji osoby niepełnosprawnej).
Bilet grupowy przysługuje zorganizowanej grupie liczącej co najmniej 11 osób, w tym jednego dorosłego opiekuna. Na każde 10 płatnych biletów przysługuje jeden bilet dla opiekuna w cenie 1,00 zł. Maksymalna wielkość grupy to 30 osób (nie licząc opiekunów).
Maksymalny czas wizyty to 90 minut (licząc od godziny wskazanej na zakupionym bilecie). W przypadku spóźnienia czas wizyty nie ulega przedłużeniu. Dzieci do lat 13 w trakcie zwiedzania muszą pozostawać pod opieką osoby pełnoletniej. W przypadku zakupu biletów grupowych na każdą rozpoczętą dziesiątkę dzieci musi być jeden pełnoletni opiekun. W ramach jednego biletu można korzystać z sali wystawienniczej oraz z wydzielonej strefy Majsterni.
W razie pytań prosimy o kontakt z recepcją OBK
tel. 41 2476419.
Zwiedzający zobowiązani są do zapoznania się z treścią Regulaminu Strefy Odkrywania Wyobraźni i Aktywności oraz przestrzegania jego postanowień.
regulamin-SOWA Pobierz
Inicjatywa „SOWA – Strefa Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności” finansowana jest w ramach dotacji Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, na podstawie umowy Nr 1/CNK-SOWA/2021 z dnia 2 marca 2021 r. w sprawie uruchomienia przez Centrum Nauki Kopernik 50 lokalnych Stref Odkrywania, Wyobraźni i Aktywności (SOWA) w latach 2021-2028.
https://mck.ostrowiec.pl/sowa/
Dyrekcja Miejskiego Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim:
Marek Cichosz - dyrektor Miejskiego Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim
Augustyna Nowacka - zastępca dyrektora Miejskiego Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Informację udostępnił: Miejskie Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim
Za treść odpowiada: Agnieszka Niedbała
Informację wprowadził: Michał Broda
Data wytworzenia: 2020-06-29
Data udostępnienia: 2020-06-29
Data aktualizacji: 2025-02-19 22:59
Identyfikator dokumentu: 5
Liczba wyświetleń strony: 4176
Miejskie Centrum Kultury... i Edukacji - czy to czas na nową nazwę?
Kultura i edukacja to dwa pojęcia, które są ze sobą powiązane, ale różnią się pod względem definicji, celu i sposobu oddziaływania na człowieka. Oto główne różnice:
---
### 1. **Definicja**
* **Kultura** – to całokształt duchowego i materialnego dorobku społeczeństwa, obejmujący wartości, normy, język, sztukę, tradycje, zwyczaje, wierzenia, sposoby życia i twórczość.
* **Edukacja** – to proces przekazywania wiedzy, umiejętności, postaw i wartości, który ma na celu rozwój intelektualny, moralny i społeczny jednostki. Może mieć formę formalną (szkoły), nieformalną (kursy) i pozaformalną (uczenie się przez doświadczenie).
---
### 2. **Cel**
* **Kultura** ma na celu wyrażanie tożsamości, tworzenie więzi społecznych, przekazywanie tradycji oraz rozwijanie kreatywności i zrozumienia świata.
* **Edukacja** dąży do wyposażenia jednostki w narzędzia potrzebne do życia w społeczeństwie – wiedzę, umiejętności, zdolność myślenia krytycznego i samodzielności.
---
### 3. **Sposób przekazywania**
* **Kultura** jest przyswajana często nieświadomie, przez uczestnictwo w życiu społecznym, rodzinę, media, sztukę, religię.
* **Edukacja** jest zazwyczaj świadoma, zorganizowana i celowa – prowadzona przez nauczycieli, instruktorów czy mentorów w określonych instytucjach.
---
### 4. **Zakres**
* **Kultura** obejmuje wszystko, co ludzie tworzą i przekazują jako wspólnota: od sztuki i muzyki po obyczaje i styl życia.
* **Edukacja** koncentruje się na kształceniu i rozwoju osobistym – jest jednym z elementów kultury, ale nie pokrywa się z nią całkowicie.
---
### 5. **Zależność**
* **Edukacja jest częścią kultury** – sposób, w jaki uczymy i czego uczymy, zależy od kontekstu kulturowego.
* Kultura wpływa na edukację, a edukacja może zmieniać kulturę – na przykład promując nowe wartości, postawy czy sposoby myślenia.
---
Jeśli chcesz, mogę podać przykłady z życia codziennego albo z historii – dla lepszego zrozumienia tej różnicy.
Nie wiem co to jest Wentyl Bezpieczeństwa, ale wiem, kto to jest Bogdan Wenta :)
Był taki piękny wątek i miał nawet 2 strony, ale niestety... Jak się później okazało nie był zgodny z regulaminem, bo ponoć nawoływał do nienawiści... http://www.ostrowiecnr1.pl/forum/watek/ursula-von-der-leyen-szybko-pogratulowala-karolowi-nawrockiemu-zwyciestwa/s2/ Bardzo piękne opowiadania tam były, ale komuś one przeszkadzały:/
Bułat schował go do piwnicy, a to nie byle jaka piwnica, gdyż zawartość tej piwnicy od razu częściowo dematerializuje się bezpowrotnie...
3 czerwca 2025 Augustyna Nowacka zrezygnowała z funkcji wicedyrektorki MCK w Ostrowcu
Niecałe cztery miesiące pracowała w Miejskim Centrum Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim wicedyrektorka Augustyna Nowacka. W ostatnim dniu maja pożegnała się z instytucją, w której zorganizowała I Ostrowiecki Festiwal Czułości. (...) Tagi: augustyna nowacka, mck, ostrowiec, wazne, wucedyrektor :))) https://archive.ph/DvQ75
Od lat na całym świecie odbywają się festiwale tęczowej czułości...