Taki wątek odskocznia od naszej prowincjonalnej szarości.
Masz silną psychikę, odporność na stres, umiejętność maksymalnej koncentracji, podejmowania szybkich decyzji, orientacji w przestrzeni oraz świetny angielski to możesz startować do konkursu na kontrolera ruchu lotniczego. Praca musi być fascynująca!
Kontroler jest odpowiedzialny za regulowanie ruchu lotniczego na terenie zarówno samego lotniska, jak i w przestrzeni powietrznej w jego bezpośrednim otoczeniu.
Sama praca nie wydaje się, przynajmniej na pierwszy rzut oka, szczególnie skomplikowana. Kontroler musi bowiem wydawać polecenia (za pośrednictwem systemu komunikacyjnego), które pozwolą pilotom samolotów bezpiecznie wystartować oraz wylądować na danym pasie lotniska. Polecenia są formułowane na podstawie analizy danych, które uzyskiwane są z aparatury obecnej w wieży kontroli lotów oraz na terenie lotniska. Ogromna odpowiedzialność oraz konieczność błyskawicznej analizy dużej ilości danych sprawiają jednak, że zawód kontrolera ruchu lotniczego zaliczany jest do grona najtrudniejszych i najbardziej stresujących zawodów na świecie.
Największa katastrofa w dziejach lotnictwa cywilnego w Polsce. Na pokładzie samolotu PLL LOT Ił-62M "Tadeusz Kościuszko" o regu SP-LBG, rejsu LO 5055 giną 183 osoby. Katastrofa ma miejsce około 6 km od progu pasa 33 na warszawskim lotnisku Okęcie.
Jest to zapis korespondencji radiowej między kokpitem "Kościuszki", którym dowodził kapitan Zygmunt Pawlaczyk a kontrolą na ziemi.
Cześć Ich pamięci !
Dramatyczne ostatnie słowa kapitana Pawlaczyka - „Dobranoc”, „cześć”, „giniemy” to już ponad 30 lat od katastrofy w Lesie Kabackim.
niedługo maszyny mają zastąpić pilotów to kontrolerów RL pewnie też, zawód na wymarciu
A chcialbys leciec jako pasazer na automacie? A nawet jesli to tmbardziej kontrola naziemna bedzie potrzebna