Rozwiń skrócone adresy URL https://www.expandurl.net
Czy kiedykolwiek kliknąłeś skrócony link i zastanawiałeś się, dokąd cię to zaprowadzi? ExpandURL.net pomaga zobaczyć ostateczny cel przed kliknięciem. Dzięki temu unikniesz złośliwych stron internetowych, które mogą ukraść Twoje dane lub zainfekować urządzenie wirusami. Sprawdzając skrócone adresy URL ExpandURL.net, możesz bezpieczniej przeglądać internet. Sprawdź dowolny krótki adres URL, wpisując go poniżej.
Results for https://bit.ly/4iN0sib
Title: Formularz uczestnictwa w cyklu wykładów pn. „Przyczyny postępujących zmian klimatycznych – możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom”
Destination URL: https://utila.info.pl/1/index.php/621749?lang=pl
--- Formularz uczestnictwa w cyklu wykładów pn. „Przyczyny postępujących zmian klimatycznych – możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom”
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do zapisów na cykl wykładów pn. "Przyczyny postęujących zmian klimatycznych - możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom"
Przesłanie formularza jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na udostępnianie wizerunku oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów związanych z realizacją i sprawozdawczością projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych szkół podstawowych i przedszkoli w Ostrowcu Świętokrzyskim”.
Terminy wykładów
12.01.2026, godz. 14:00-16:30
16.02.2026, godz. 14:00-16:00
16.03.2026, godz. 14:00-16:00
13.04.2026, godz. 14:00-16:00
20.04.2026, godz. 14:00-16:00
11.05.2026, godz. 14:00-16:00
Miejsce wykładów: Ostrowiecki Browar Kultury (ul. Siennieńska 54, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski)
W tej ankiecie jest 10 pytań.
--- [LimeSurvey] - po polsku: limonkowa ankieta
Przełóż na później | Zakończ i usuń odpowiedzi
Postęp: 0%
*Imię i nazwisko ...
*Stanowisko/funkcja: ...
*Telefon kontaktowy: ...
*Adres e-mail: ...
---
*W Akademii uczestniczę jako:
(!)Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi
[]Przedstawiciel/ka szkoły
[]Przedstawiciel innej instytucji
[]Przedstawiciel/ka organizacji pozarządowej
[]Mieszkaniec/ Mieszkanka
[]Inne
---
Prosimy o zaznaczenie, jeśli potrzebuje Pan/Pani, któregoś z poniższych udogodnień:
(!)Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi
[]Potrzebuję tłumacza języka migowego
[]Potrzebuję pętli indukcyjnej
[]Potrzebuję materiałów w powiększonym druku
[]Potrzebuję asysty w poruszaniu się (dostępność architektoniczna)
[]Inne: ..........
--- DEKLARACJA UCZESTNICTWA
Z uwagi na fakt, że projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, uczestnik zobowiązuję się do:
- uczestnictwa w całym cyklu wykładów;
- każdorazowego podpisania listy obecności na wykładach;
- poinformowania organizatora o ewentualnej nieobecności na wykładzie;
- złożenia pisemnego oświadczenia w przypadku rezygnacji z udziału w projekcie.
Projekt „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych szkół podstawowych i przedszkoli w Ostrowcu Świętokrzyskim” współfinansowany jest ze środków programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” realizującego Inwestycję B1.1.3 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
--- OŚWIADCZENIE O WYRAŻENIU ZGODY NA WYKORZYSTYWANIE WIZERUNKU
Przesyłając formularz zgłoszeniowy jednocześnie oświadczam, że wyrażam zgodę na wykorzystanie mojego wizerunku przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski w postaci nagrania audiowizualnego rejestrującego obraz i dźwięk oraz fotografii. Wykorzystanie wizerunku obejmuje w szczególności zgodę na publikację materiałów:
1. na stronach internetowych www.um.ostrowiec.pl oraz www.eko.um.ostrowiec.pl,
2. w serwisie społecznościowym Facebook na profilu https://www.facebook.com/ ostrowiec.swietokrzyski,
3. w serwisie Youtube;
co stwarza możliwość zapoznania się z moim wizerunkiem przez bliżej nieokreślony, niezamknięty krąg osób.
Wyrażenie niniejszej zgody następuje nieodpłatnie i jest nieograniczone w czasie.
Oświadczam, że wykorzystanie wizerunku zgodnie z niniejszą zgodą nie narusza moich dóbr osobistych, dóbr osobistych osób trzecich ani innych praw.
Niniejsza zgoda stanowi zezwolenie na rozpowszechnianie mojego wizerunku w rozumieniu art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2025 poz. 24 ze zm.).
https://sip.lex.pl/#/act/16795787/441828777?pit=2025-08-22&searchPit=2025-08-22
--- KLAUZULA INFORMACYJNA
1, Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, jako Organizator „Ostrowieckiej Akademii Klimatu”, działający przy pomocy Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski,
ul. Jan Głogowskiego 3/5, nr tel. +48 41 26 72 100.
2. Z Inspektorem Ochrony Danych, można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl bądź iod@um.ostrowiec.pl lub pisemnie, kierując korespondencję na adres Administratora podany w pkt 1.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji „Ostrowieckiej Akademii Klimatu”, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
4. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
5. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane następującym kategoriom odbiorców:
a. podmiotom przetwarzającym, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora – w szczególności podmiotom zaangażowanym przez Administratora do wykonania przedmiotu umowy;
b. podmiotom lub organom, którym Administrator jest ustawowo obowiązany przekazywać dane lub uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa;
6. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
7. Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
8. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa: prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.
[Wyślij]
utila > wykryto język: esperanto > utila = użyteczny, użyteczne, pożyteczny, przydatny
Z języka angielskiego: utility = 1. użyteczność 2. (także 'public utility') usługa komunalna, przedsiębiorstwo użyteczności publicznej
---
O nas
Utila oznacza użyteczność
Utila sp. z o.o. to firma doradcza świadcząca najwyższej jakości usługi dla instytucji publicznych oraz firm prywatnych i organizacji pozarządowych. Specjalizujemy się w realizacji projektów z zakresu: programowania rozwoju lokalnego i regionalnego, tworzenia koncepcji funkcjonalno-przestrzennych, organizacji i prowadzenia badań społecznych oraz planowania i prowadzenia procesu związanego z szeroko rozumianą komunikacją społeczną. (...) https://utila.pl/o-nas
NIP: 113-29-15-429
REGON: 365127947
KRS: 0000631298
https://www.linkedin.com/company/utila-sp-z-o-o/
https://www.youtube.com/channel/UCRdJuxTYKugkRgtA8_DU6xg
https://um.ostrowiec.pl/aktualnosci/eko-ostrowiec/ https://um.ostrowiec.pl/aktualnosci-2/eko-ostrowiec/
10-12-2025 Rozpoczynamy rekrutację uczestników do Ostrowieckiej Akademii Klimatu
Gmina Ostrowiec Świętokrzyski w ramach realizacji projektu „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych szkół podstawowych i przedszkoli w Ostrowcu Świętokrzyskim”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, wdraża równolegle działania z zakresu edukacji klimatycznej pn. „Ostrowiecka Akademia Klimatu” (OAK).
Celem projektu jest budowanie świadomości i zaangażowania w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju wśród społeczności Gminy Ostrowiec Świętokrzyski.
Akademia obejmuje cykl bezpłatnych wykładów pn. „Przyczyny postępujących zmian klimatycznych – możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom”. W ramach OAK zostanie zorganizowanych 6 wykładów prowadzonych przez ekspertów i ekspertkę z Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii Górniczo-Hutniczej, doświadczonych w zakresie edukacji klimatycznej, adaptacji do zmiany klimatu, bioróżnorodności oraz społecznych i psychologicznych aspektów zmiany klimatu.
Program Akademii obejmuje następujące zagadnienia:
1. Klimat i jego zmiana – system klimatyczny, fizyczne przyczyny zmian klimatu.
2. Bioróżnorodność – zmiana klimatu i organizmy żywe.
3. Człowiek, społeczeństwo a zmiana klimatu.
4. Mitygacja – jak zatrzymać zmianę klimatu.
5. Adaptacja do zmian klimatu.
6. Jak uczyć o zmianie klimatu.
Szczegółowy program Akademii do pobrania poniżej.
Wykłady przeznaczone są dla przedstawicieli kadry pedagogicznej, rodziców, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz lokalnych liderów.
Każdy uczestnik Ostrowieckiej Akademii Klimatu otrzyma:
- pigułkę interdyscyplinarnej wiedzy dotyczącej kryzysu klimatycznego;
- komplet materiałów edukacyjnych oraz certyfikat uczestnictwa potwierdzający rozwój kompetencji zawodowych;
- catering podczas każdego z wykładów;
- zajęcia w komfortowych warunkach na sali kinowej Ostrowieckiego Browaru Kultury. (...)
https://um.ostrowiec.pl/aktualnosci/eko-ostrowiec/rozpoczynamy-rekrutacje-uczestnikow-do-ostrwieckiej-akademnii-klimatu.html
---
OSTROWIECKA AKADEMIA KLIMATU: CYKL WYKŁADÓW PN. PRZYCZYNY POSTĘPUJĄCYCH ZMIAN KLIMATYCZNYCH – MOŻLIWOŚCI RZECIWDZIAŁANIA ICH NEGATYWNYM SKUTKOM
Program
1. INFORMACJE OGÓLNE
CEL OSTROWIECKIEJ AKADEMII KLIMATU
W ramach Ostrowieckiej Akademii Klimatu odbędzie się cykl sześciu profesjonalnych wykładów klimatycznych dla kadry pedagogicznej oraz lokalnych środowisk Ostrowca Świętokrzyskiego, w tym liderów społecznych i rodziców. Spotkania mają na celu podniesienie świadomości, wiedzy oraz zaangażowania uczestników i uczestniczek na rzecz przeciwdziałania zmianie klimatu, lokalnego przystosowywania się do zmieniających się warunków, wdrażania sprawdzonych rozwiązań oraz promocji wspólnych aktywności proklimatycznych, prośrodowiskowych i prospołecznych. Wykłady prowadzone są przez ekspertów i ekspertkę z Uniwersytetu Jagiellońskiego i Akademii GórniczoHutniczej, doświadczonych w zakresie edukacji klimatycznej, mitygacji kryzysu klimatycznego, adaptacji do zmiany klimatu, bioróżnorodności oraz społecznych i psychologicznych aspektów zmiany klimatu, zarówno na niwie naukowej, edukacyjnej, jak i praktycznej.
TERMINY:
▪ 12.01.2026
▪ 16.02.2026
▪ 16.03.2026
▪ 13.04.2026
▪ 20.04.2026
▪ 11.05.2026
MIEJSCE:
Sala Etiuda w Ostrowieckim Browarze Kultury w Ostrowcu Świętokrzyskim
ul. Siennieńska 54, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski
2. PROGRAM OSTROWIECKIEJ AKADEMII KLIMATU
12 stycznia 2026 r. 14-16:00
Klimat i jego zmiana – system klimatyczny, fizyczne przyczyny zmian klimatu
Skąd wiemy, że klimat się zmienia oraz, że powodem zmiany klimatu jest aktywność gospodarcza ludzi? Jak pewni jesteśmy tej wiedzy? Na czym polega efekt cieplarniany i skąd biorą się w atmosferze gazy cieplarniane podnoszące temperaturę? Jakie są skutki wzrostu średniej globalnej temperatury? Ile granic planetarnych jest przekroczonych i jak bardzo? Jakie są społeczne i ekonomiczne skutki kryzysu klimatycznego? Jakie scenariusze przyszłości przewiduje nauka dla świata, który zareaguje na wyzwanie klimatyczne, a jakie dla świata, który pozostanie na dotychczasowych torach? Na te i inne pytania odpowie ambasador Europejskiego Paktu na Rzecz Klimatu, dr Michał Pałasz.
dr Michał Pałasz – adiunkt na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego; członek Rady Klimatycznej UJ od 2021 r., współkierował pracami nad tworzeniem Strategii klimatyczno-ekologicznej UJ do 2030 oraz współtworzył nowy kierunek studiów na UJ. Lider współpracy międzynarodowej na rzecz zielonej transformacji; ekspert zespołu Ministerstwa Klimatu i Środowiska ds. Strategicznego Planu Działań w zakresie Edukacji Ekologicznej, ambasador Europejskiego Paktu na Rzecz Klimatu, współredaktor książki Za pięć dwunasta koniec świata. Kryzys klimatyczno-ekologiczny głosem wielu nauk (w otwartym dostępie). Interesuje się dewzrostem oraz posthumanizmem w perspektywie zarządzania, czyli organizowaniem sprawiedliwego i dobrego życia w granicach wytrzymałości planety.
16 lutego 2026 r. 14-16:00
Bioróżnorodność – zmiana klimatu i organizmy żywe
Czym jest bioróżnorodność, dlaczego i w jakim stopniu jest zagrożona? W jakim tempie postępuje szóste wielkie wymieranie, pierwsze spowodowane przez działalność ludzką? Co wynika ze zdominowania przez jeden – nasz – gatunek biosfery dla klimatu? Czy różnorodność biologiczna może stanowić ratunek przed kryzysem klimatycznym? A może stanowi ona skuteczną tarczę w toku dostosowywania się do jego skutków? W jaki sposób dbać o bioróżnorodność tu i teraz? Na te i inne pytania, także w kontekście najbliższej nam, polskiej, w tym miejskiej, przyrody odpowie doktorant biologii na Uniwersytecie Jagiellońskim, Bartosz Halik.
Bartosz Halik – biolog, doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Ścisłych i Przyrodniczych Uniwersytetu Jagiellońskiego, członek Rady Klimatycznej UJ, Koła Przyrodników Studentów UJ oraz oddolnej inicjatywy na rzecz sprawiedliwości klimatycznej klimatUJ. Interesuje się bioróżnorodnością w warunkach miejskich.
16 marca 2026 r 14-16:00
Człowiek, społeczeństwo a zmiana klimatu
Żyjemy w epoce człowieka – w antropocenie – lecz co to tak naprawdę znaczy? Jaki jest wkład konkretnych państw, przedsiębiorstw, sektorów gospodarki ludzkiej w kryzys klimatyczny? Kto za niego odpowiada? Jak kryzys klimatyczny oddziałuje na człowieka jako gatunek, jako istotę społeczną oraz jako jednostkę? Jak radzić sobie z emocjami klimatycznymi? Czym jest depresja klimatyczna i trauma klimatyczna? Czy możliwe jest nie antropocentryczne – a więc nie stawiające człowieka ponad światem – gospodarowanie w zgodzie z planetą i innymi zamieszkującymi ją gatunkami? Na te i inne pytania odpowie psycholożka społeczna z Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie specjalizująca się w relacjach psychologii z klimatem, dr Joanna Grzymała-Moszczyńska.
dr Joanna Grzymała-Moszczyńska – psycholożka społeczna, adiunktka na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie w Katedrze Studiów nad Społeczeństwem i Technologią, członkini Rady Klimatycznej UJ do 2024 r. Interesuje się psychologicznymi aspektami zaangażowania w działania zbiorowe i aktywizm (w tym klimatyczny i na rzecz świata pracy – związki zawodowe) oraz kwestiami zdrowia psychicznego w kontekście kryzysu klimatycznego. Współautorka książki „Walcz, prostestuj, zmieniaj świat!”
13 kwietnia 2026 r. 14-16:00
Adaptacja do zmian klimatu
W jaki sposób reagować na pogłębiającą się zmianę klimatu? Jak się do niej dostosowywać? W jaki sposób się do niej przygotować i nie dać się zaskoczyć? Czy adaptacja klimatyczna może stanowić narzędzie ograniczania skutków kryzysu klimatycznego i w jaki sposób? Czym jest zielono-błękitna infrastruktura i jak ją tworzyć? Dlaczego tak wielkie znaczenie ma rozszczelnianie powierzchni nieprzepuszczalnych i zwiększenie retencji wód? Jak projektować sąsiedztwo zaadaptowane do zmiany klimatu? Jak zadrzewiać celem ograniczania skutków śmiertelnych fal upałów? Dlaczego za działania adaptacyjne można uznać lokalne sieci produkcji, dystrybucji i konsumpcji żywności? Czym są agroekologia, działania adaptacyjne oparte na społeczności? Na te i inne pytania odpowie ekspert w zakresie adaptacji klimatycznej polskich miast, doktorant
Uniwersytetu Jagiellońskiego, Jakub Wydra.
Jakub Wydra – socjolog, menedżer, krytyk sztuki, doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych UJ, członek Zespołu Badań Społeczno-Środowiskowych UJ oraz Rady Klimatycznej UJ, współkierował pracami nad tworzeniem Strategii klimatyczno ekologicznej UJ do 2030. Przygotowuje pracę doktorską w ramach programu Society of the Future UJ poświęconą adaptacji klimatycznej polskich miast. Interesuje się interdyscyplinarną problematyką adaptacji do zmian klimatu i poszerzaniem dyskursu nauk społecznych o posthumanistyczne perspektywy.
20 kwietnia 14-16:00
Mitygacja – jak zatrzymać zmianę klimatu
Jak działać na rzecz ograniczania kryzysu klimatycznego? Czy trzeba wybierać między działaniami indywidualnymi i systemowymi? Które z nich są najskuteczniejsze? Co motywuje do działania na rzecz klimatu? Na czym polegają zrównoważony rozwój, Cele Zrównoważonego Rozwoju, Europejski Zielony Ład, dewzrost? Czy zmiana systemu jest nieunikniona i dlaczego? Jaki wpływ na spowalnianie i ograniczanie zmiany klimatu mają efektywność energetyczna, zmniejszanie zasobożerności i energochłonności sektorów gospodarki, redukcja emisji gazów cieplarnianych? Na te i inne pytania odpowie doktor ekonomii z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Maciej Grodzicki.
dr Maciej Grodzicki – ekonomista, adiunkt na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, członek Rady Klimatycznej UJ, członek zarządu Polskiej Sieci Ekonomii. Prowadzi badania nad międzynarodową ekonomią polityczną, globalnymi łańcuchami dostaw i ekonomią wspólnych zasobów, w tym lasów. Poszukuje rozwiązań dla zrównoważonej i sprawiedliwej gospodarki w duchu ekonomii ekologicznej.
11 maja 2026 r. 14-16:00
Jak uczyć o zmianie klimatu? Dane na temat stanu klimatu oraz reakcji społeczności globalnej na kryzys klimatyczny są zatrważające. W jaki sposób przekazywać tę wiedzę, aby nie tworzyć poczucia bezradności, przytłoczenia czy rozpaczy, a motywować i dawać nadzieję? Jakie narzędzia są przydatne, gdy omawiane są zagadnienia wzajemnych powiązań między licznymi kryzysami przyrodniczo-społecznymi współczesności? Jakie techniki wykorzystywać analizując przyczyny stanu rzeczy, a jakie, kiedy rozmawia się na temat rozwiązań? Jakie jest znaczenie wyboru używanych słów, a jakie narracji? Na te i inne pytania dotyczące tajników uczenia o zmianie klimatu odpowie z pomocą uczestników i uczestniczek ekspert zespołu Ministerstwa Klimatu i Środowiska ds. Strategicznego Planu Działań w zakresie Edukacji Ekologicznej, dr Michał Pałasz.
dr Michał Pałasz – adiunkt na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego, członek Rady Klimatycznej UJ od 2021 r., współkierował pracami nad tworzeniem Strategii klimatyczno-ekologicznej UJ do 2030, współtworzył nowy kierunek studów na UJ Lider współpracy międzynarodowej na rzecz zielonej transformacji; ekspert zespołu Ministerstwa Klimatu i Środowiska ds. Strategicznego Planu Działań w zakresie Edukacji Ekologicznej, ambasador Europejskiego Paktu na Rzecz Klimatu, współredaktor książki Za pięć dwunasta koniec świata. Kryzys klimatyczno-ekologiczny głosem wielu nauk (w otwartym dostępie). Interesuje się dewzrostem oraz posthumanizmem w perspektywie zarządzania, czyli organizowaniem sprawiedliwego i dobrego życia w granicach wytrzymałości planety.
Palenie świec chanukowych ma pewien wpływ na środowisko, głównie poprzez emisję CO₂ i innych substancji podczas spalania, ale jest on bardzo niewielki w skali globalnej i nie ma znaczącego wkładu w zmiany klimatyczne.
### Emisja CO₂ i wpływ na klimat
- Każda typowa świeca chanukowa (mała, spalana ok. 30–45 minut) emituje około 10–15 g CO₂ podczas spalania (na podstawie badań i szacunków dla wosku parafinowego).
- Na jedną menorę przez 8 dni Chanuki zużywa się 44 świece (w tym szamasz), co daje emisję rzędu 0,2–0,3 kg CO₂ na gospodarstwo domowe.
- Dla porównania: średnia emisja CO₂ na osobę rocznie w Polsce to ok. 8–10 ton, a lot samolotem na trasie Warszawa–Nowy Jork to ok. 1–2 tony na pasażera.
Tradycyjne świece chanukowe są często zrobione z parafiny (pochodnej ropy naftowej), która przy spalaniu może emitować więcej sadzy i toksyn (np. benzen, toluen) niż naturalne woski. To pogarsza jakość powietrza wewnętrznego i dodaje niewielki ślad węglowy z produkcji.
Lepsze alternatywy to:
- wosk pszczeli (beeswax) – często uważany za neutralny węglowo (CO₂ niedawno pochłonięty przez rośliny),
- wosk sojowy lub palmowy (z zrównoważonych źródeł) – czystsze spalanie, mniej emisji szkodliwych substancji.
Te opcje są dostępne jako ekologiczne świece chanukowe (np. marki GoodLight czy Rite Lite).
### Porównanie do innych źródeł emisji
- Emisja z Chanuki jest znikoma w porównaniu do świątecznych światełek bożonarodzeniowych (LED-y zużywają mało prądu, ale miliony godzin świecenia sumują się do większych ilości CO₂), podróży lotniczych czy produkcji mięsa na świąteczne posiłki.
- Całkowita globalna emisja z milionów menor na świecie to ułamek procenta antropogenicznych emisji CO₂ – nieporównywalna np. z transportem czy energetyką.
### Polityka klimatyczna i globalne ocieplenie
W polityce walki ze zmianami klimatycznymi (np. porozumienie paryskie, cele UE) skupiamy się na dużych źródłach emisji: paliwa kopalne, przemysł, transport, rolnictwo. Tradycje religijne jak palenie świec chanukowych nie są obiektem regulacji ani krytyki, bo ich wpływ jest marginalny. Nie ma kampanii przeciwko Chanuce (poza sporadycznymi, satyrycznymi czy przesadzonymi akcjami, np. w Izraelu w przeszłości).
Chanuka symbolizuje cud oszczędzania zasobów (olej, który wystarczył na 8 dni), co niektórzy łączą z ekologią – np. organizacje żydowskie promują "zieloną menorę" i zrównoważone świętowanie (używanie naturalnych świec, oszczędzanie energii).
Podsumowując: palenie świec chanukowych nie wpływa negatywnie na środowisko w zauważalny sposób i nie koliduje z celami klimatycznymi. Jeśli chcesz minimalizować wpływ, wybierz naturalne świece – to prosty, ekologiczny gest zgodny z duchem święta. Chag sameach!
Na Chanukiji używa się świecznika zwanego menorą, który ma dziewięć miejsc na świeczki. W każdym dniu Chanuki zapala się jedną świeczkę więcej, zaczynając od jednej świeczki pierwszego dnia, a kończąc na ośmiu świeczkach ósmego dnia.
Dodatkową świeczką jest szamesh, która służy do zapalania pozostałych świeczek. W ten sposób:
- 1. dzień: 1 świeczka + szamesh
- 2. dzień: 2 świeczki + szamesh
- 3. dzień: 3 świeczki + szamesh
- 4. dzień: 4 świeczki + szamesh
- 5. dzień: 5 świeczek + szamesh
- 6. dzień: 6 świeczek + szamesh
- 7. dzień: 7 świeczek + szamesh
- 8. dzień: 8 świeczek + szamesh
Ostatecznie, na Chanukiji może palić się maksymalnie 9 świeczek w jednym dniu.
Czy w ramach walki z globalnym ociepleniem i w zgodzie ze zrównoważonym świętowaniem można by zapalać tylko połowę świec, a drugą połowę w wyobraźni lub duchowej zadumie?
Nie, według halachy (prawa żydowskiego) nie można zapalać tylko połowy świec – micwa wymaga zapalania rosnącej liczby (1–8) fizycznych świateł dla upublicznienia cudu.
Zrównoważone świętowanie Chanuki skupia się na ekologicznych świecach (np. z wosku pszczelego lub sojowego), wspólnej menorze rodzinnej lub refleksji nad oszczędzaniem energii – nie na "wyobrażeniowym" zapalaniu.
Wpływ emisji jest i tak minimalny. Chag sameach!
Chag sameach (hebrajski: חַג שָׂמֵחַ) to tradycyjne żydowskie życzenie oznaczające „Wesołego święta!” lub „Szczęśliwego święta!”.
Używa się go na większość żydowskich świąt, w tym Chanukę, Pesach, Sukkot czy Szawuot (dosłownie: „chag” = święto, „sameach” = radosny/szczęśliwy).
### Ekologiczne tradycje w judaizmie
Judaizm od wieków zawiera elementy promujące szacunek dla natury, zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko. Te tradycje wywodzą się głównie z Tory i Talmudu, a współcześnie są reinterpretowane w kontekście kryzysu klimatycznego (tzw. eco-Judaism lub ekologiczny judaizm). Kluczowe koncepcje to ochrona stworzenia Bożego, zakaz marnotrawstwa i harmonia z naturą.
#### 1. Bal tashchit – "Nie niszcz"
To jedna z centralnych zasad ekologicznych w judaizmie, oparta na Księdze Powtórzonego Prawa (20:19–20): zakaz bezsensownego niszczenia drzew owocowych podczas wojny. Rabini rozszerzyli to na ogólny zakaz marnotrawstwa i destrukcji – np. nie wolno wyrzucać jedzenia, niszczyć ubrań czy zasobów naturalnych bez potrzeby. Współcześnie stosuje się to do recyklingu, oszczędzania energii i walki z zanieczyszczeniem.
#### 2. Tu bi-Szwat – Nowy Rok Drzew
Święto obchodzone 15 dnia miesiąca szwat (zwykle w styczniu/lutym), pierwotnie związane z dziesięciną od owoców. Dziś to żydowski "Dzień Ziemi": sadzi się drzewa, je owoce, organizuje sedery z czterema kielichami wina symbolizującymi pory roku. W Izraelu to wielkie święto ekologiczne z masowym sadzeniem drzew, a w diasporze – edukacja o ochronie przyrody.
#### 3. Szmita – Rok szabatowy
Co siódmy rok ziemia musi "odpoczywać": nie sieje się, nie zbiera plonów komercyjnie, długi są umarzane. To biblijny nakaz (Księga Kapłańska 25) promujący regenerację gleby, równość społeczną i zrównoważone rolnictwo. Współcześnie w Izraelu szmita jest obserwowana, a organizacje żydowskie widzą w niej model walki z nadmierną eksploatacją zasobów.
#### Inne elementy
- Szabat → Dzień odpoczynku dla ludzi, zwierząt i ziemi – symbol zrównoważonego życia.
- Tikkun olam → "Naprawa świata" – obowiązek poprawiania rzeczywistości, w tym ochrony środowiska.
- Eco-koszer → Rozszerzenie zasad koszerności na etyczne i ekologiczne jedzenie (np. wegetarianizm, unikanie produktów z nieetycznych źródeł).
- Chanuka i inne święta → Współcześnie promowane "zielone" wersje, np. świece z wosku pszczelego zamiast parafinowych.
Te tradycje pokazują, że judaizm traktuje człowieka jako opiekuna (nie właściciela) stworzenia. Organizacje jak Hazon, Canfei Nesharim czy Jewish Climate Action Network aktywnie promują te wartości w walce ze zmianami klimatycznymi. Jeśli chcesz zgłębić konkretne święto lub praktykę – daj znać!
Wymowa (w przybliżeniu po polsku):
„Chag sa-me-ach”
- „Chag” – z gardłowym „ch” jak w „chanuka” (nie jak polskie „h”), a potem „ag” jak „ahk”.
- „Sameach” – „sa” jak „sa”, „me” jak „me”, „ach” znów z gardłowym „ch” na końcu.
Akcent na drugą sylabę: sa-ME-ach.
Często mówi się po prostu „Chag sameach!” jako uniwersalne życzenia świąteczne.
Chag sameach!
Debil znowu bawi się ChatemGPT. Wypad!
Na Chanukiji używa się świecznika zwanego menorą, który ma dziewięć miejsc na świeczki. W każdym dniu Chanuki zapala się jedną świeczkę więcej, zaczynając od jednej świeczki pierwszego dnia, a kończąc na ośmiu świeczkach ósmego dnia.
Dodatkową świeczką jest szamesh, która służy do zapalania pozostałych świeczek. W ten sposób:
- 1. dzień: 1 świeczka + szamesh
- 2. dzień: 2 świeczki + szamesh
- 3. dzień: 3 świeczki + szamesh
- 4. dzień: 4 świeczki + szamesh
- 5. dzień: 5 świeczek + szamesh
- 6. dzień: 6 świeczek + szamesh
- 7. dzień: 7 świeczek + szamesh
- 8. dzień: 8 świeczek + szamesh
Ostatecznie, na Chanukiji może palić się maksymalnie 9 świeczek w jednym dniu.
Czy w ramach walki z globalnym ociepleniem i w zgodzie ze zrównoważonym świętowaniem można by zapalać tylko połowę świec, a drugą połowę w wyobraźni lub duchowej zadumie?
Nie, według halachy (prawa żydowskiego) nie można zapalać tylko połowy świec – micwa wymaga zapalania rosnącej liczby (1–8) fizycznych świateł dla upublicznienia cudu.
Zrównoważone świętowanie Chanuki skupia się na ekologicznych świecach (np. z wosku pszczelego lub sojowego), wspólnej menorze rodzinnej lub refleksji nad oszczędzaniem energii – nie na "wyobrażeniowym" zapalaniu.
Wpływ emisji jest i tak minimalny. Chag sameach!
Chag sameach (hebrajski: חַג שָׂמֵחַ) to tradycyjne żydowskie życzenie oznaczające „Wesołego święta!” lub „Szczęśliwego święta!”.
Używa się go na większość żydowskich świąt, w tym Chanukę, Pesach, Sukkot czy Szawuot (dosłownie: „chag” = święto, „sameach” = radosny/szczęśliwy).
### Ekologiczne tradycje w judaizmie
Judaizm od wieków zawiera elementy promujące szacunek dla natury, zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko. Te tradycje wywodzą się głównie z Tory i Talmudu, a współcześnie są reinterpretowane w kontekście kryzysu klimatycznego (tzw. eco-Judaism lub ekologiczny judaizm). Kluczowe koncepcje to ochrona stworzenia Bożego, zakaz marnotrawstwa i harmonia z naturą.
#### 1. Bal tashchit – "Nie niszcz"
To jedna z centralnych zasad ekologicznych w judaizmie, oparta na Księdze Powtórzonego Prawa (20:19–20): zakaz bezsensownego niszczenia drzew owocowych podczas wojny. Rabini rozszerzyli to na ogólny zakaz marnotrawstwa i destrukcji – np. nie wolno wyrzucać jedzenia, niszczyć ubrań czy zasobów naturalnych bez potrzeby. Współcześnie stosuje się to do recyklingu, oszczędzania energii i walki z zanieczyszczeniem.
#### 2. Tu bi-Szwat – Nowy Rok Drzew
Święto obchodzone 15 dnia miesiąca szwat (zwykle w styczniu/lutym), pierwotnie związane z dziesięciną od owoców. Dziś to żydowski "Dzień Ziemi": sadzi się drzewa, je owoce, organizuje sedery z czterema kielichami wina symbolizującymi pory roku. W Izraelu to wielkie święto ekologiczne z masowym sadzeniem drzew, a w diasporze – edukacja o ochronie przyrody.
#### 3. Szmita – Rok szabatowy
Co siódmy rok ziemia musi "odpoczywać": nie sieje się, nie zbiera plonów komercyjnie, długi są umarzane. To biblijny nakaz (Księga Kapłańska 25) promujący regenerację gleby, równość społeczną i zrównoważone rolnictwo. Współcześnie w Izraelu szmita jest obserwowana, a organizacje żydowskie widzą w niej model walki z nadmierną eksploatacją zasobów.
#### Inne elementy
- Szabat → Dzień odpoczynku dla ludzi, zwierząt i ziemi – symbol zrównoważonego życia.
- Tikkun olam → "Naprawa świata" – obowiązek poprawiania rzeczywistości, w tym ochrony środowiska.
- Eco-koszer → Rozszerzenie zasad koszerności na etyczne i ekologiczne jedzenie (np. wegetarianizm, unikanie produktów z nieetycznych źródeł).
- Chanuka i inne święta → Współcześnie promowane "zielone" wersje, np. świece z wosku pszczelego zamiast parafinowych.
Te tradycje pokazują, że judaizm traktuje człowieka jako opiekuna (nie właściciela) stworzenia. Organizacje jak Hazon, Canfei Nesharim czy Jewish Climate Action Network aktywnie promują te wartości w walce ze zmianami klimatycznymi. Jeśli chcesz zgłębić konkretne święto lub praktykę – daj znać!
Wymowa (w przybliżeniu po polsku):
„Chag sa-me-ach”
- „Chag” – z gardłowym „ch” jak w „chanuka” (nie jak polskie „h”), a potem „ag” jak „ahk”.
- „Sameach” – „sa” jak „sa”, „me” jak „me”, „ach” znów z gardłowym „ch” na końcu.
Akcent na drugą sylabę: sa-ME-ach.
Często mówi się po prostu „Chag sameach!” jako uniwersalne życzenia świąteczne.
Chag sameach!
Na Chanukiji używa się świecznika zwanego menorą, który ma dziewięć miejsc na świeczki. W każdym dniu Chanuki zapala się jedną świeczkę więcej, zaczynając od jednej świeczki pierwszego dnia, a kończąc na ośmiu świeczkach ósmego dnia.
Dodatkową świeczką jest szamesh, która służy do zapalania pozostałych świeczek. W ten sposób:
- 1. dzień: 1 świeczka + szamesh
- 2. dzień: 2 świeczki + szamesh
- 3. dzień: 3 świeczki + szamesh
- 4. dzień: 4 świeczki + szamesh
- 5. dzień: 5 świeczek + szamesh
- 6. dzień: 6 świeczek + szamesh
- 7. dzień: 7 świeczek + szamesh
- 8. dzień: 8 świeczek + szamesh
Ostatecznie, na Chanukiji może palić się maksymalnie 9 świeczek w jednym dniu.
Czy w ramach walki z globalnym ociepleniem i w zgodzie ze zrównoważonym świętowaniem można by zapalać tylko połowę świec, a drugą połowę w wyobraźni lub duchowej zadumie?
Nie, według halachy (prawa żydowskiego) nie można zapalać tylko połowy świec – micwa wymaga zapalania rosnącej liczby (1–8) fizycznych świateł dla upublicznienia cudu.
Zrównoważone świętowanie Chanuki skupia się na ekologicznych świecach (np. z wosku pszczelego lub sojowego), wspólnej menorze rodzinnej lub refleksji nad oszczędzaniem energii – nie na "wyobrażeniowym" zapalaniu.
Wpływ emisji jest i tak minimalny. Chag sameach!
Chag sameach (hebrajski: חַג שָׂמֵחַ) to tradycyjne żydowskie życzenie oznaczające „Wesołego święta!” lub „Szczęśliwego święta!”.
Używa się go na większość żydowskich świąt, w tym Chanukę, Pesach, Sukkot czy Szawuot (dosłownie: „chag” = święto, „sameach” = radosny/szczęśliwy).
### Ekologiczne tradycje w judaizmie
Judaizm od wieków zawiera elementy promujące szacunek dla natury, zrównoważony rozwój i odpowiedzialność za środowisko. Te tradycje wywodzą się głównie z Tory i Talmudu, a współcześnie są reinterpretowane w kontekście kryzysu klimatycznego (tzw. eco-Judaism lub ekologiczny judaizm). Kluczowe koncepcje to ochrona stworzenia Bożego, zakaz marnotrawstwa i harmonia z naturą.
#### 1. Bal tashchit – "Nie niszcz"
To jedna z centralnych zasad ekologicznych w judaizmie, oparta na Księdze Powtórzonego Prawa (20:19–20): zakaz bezsensownego niszczenia drzew owocowych podczas wojny. Rabini rozszerzyli to na ogólny zakaz marnotrawstwa i destrukcji – np. nie wolno wyrzucać jedzenia, niszczyć ubrań czy zasobów naturalnych bez potrzeby. Współcześnie stosuje się to do recyklingu, oszczędzania energii i walki z zanieczyszczeniem.
#### 2. Tu bi-Szwat – Nowy Rok Drzew
Święto obchodzone 15 dnia miesiąca szwat (zwykle w styczniu/lutym), pierwotnie związane z dziesięciną od owoców. Dziś to żydowski "Dzień Ziemi": sadzi się drzewa, je owoce, organizuje sedery z czterema kielichami wina symbolizującymi pory roku. W Izraelu to wielkie święto ekologiczne z masowym sadzeniem drzew, a w diasporze – edukacja o ochronie przyrody.
#### 3. Szmita – Rok szabatowy
Co siódmy rok ziemia musi "odpoczywać": nie sieje się, nie zbiera plonów komercyjnie, długi są umarzane. To biblijny nakaz (Księga Kapłańska 25) promujący regenerację gleby, równość społeczną i zrównoważone rolnictwo. Współcześnie w Izraelu szmita jest obserwowana, a organizacje żydowskie widzą w niej model walki z nadmierną eksploatacją zasobów.
#### Inne elementy
- Szabat → Dzień odpoczynku dla ludzi, zwierząt i ziemi – symbol zrównoważonego życia.
- Tikkun olam → "Naprawa świata" – obowiązek poprawiania rzeczywistości, w tym ochrony środowiska.
- Eco-koszer → Rozszerzenie zasad koszerności na etyczne i ekologiczne jedzenie (np. wegetarianizm, unikanie produktów z nieetycznych źródeł).
- Chanuka i inne święta → Współcześnie promowane "zielone" wersje, np. świece z wosku pszczelego zamiast parafinowych.
Te tradycje pokazują, że judaizm traktuje człowieka jako opiekuna (nie właściciela) stworzenia. Organizacje jak Hazon, Canfei Nesharim czy Jewish Climate Action Network aktywnie promują te wartości w walce ze zmianami klimatycznymi. Jeśli chcesz zgłębić konkretne święto lub praktykę – daj znać!
Wymowa (w przybliżeniu po polsku):
„Chag sa-me-ach”
- „Chag” – z gardłowym „ch” jak w „chanuka” (nie jak polskie „h”), a potem „ag” jak „ahk”.
- „Sameach” – „sa” jak „sa”, „me” jak „me”, „ach” znów z gardłowym „ch” na końcu.
Akcent na drugą sylabę: sa-ME-ach.
Często mówi się po prostu „Chag sameach!” jako uniwersalne życzenia świąteczne.
Chag sameach!
Kogo to obchodzi
Jak najszybciej to wyjść z tej unii
Dokładnie tak gościu 15:07; jak widać debil od tasiemcowych wrzutek już działa tzn. ze wątek niewygodny.
12.12 to pakuj sie wypierdalaj!
Rozwiń skrócone adresy URL https://www.expandurl.net
Czy kiedykolwiek kliknąłeś skrócony link i zastanawiałeś się, dokąd cię to zaprowadzi? ExpandURL.net pomaga zobaczyć ostateczny cel przed kliknięciem. Dzięki temu unikniesz złośliwych stron internetowych, które mogą ukraść Twoje dane lub zainfekować urządzenie wirusami. Sprawdzając skrócone adresy URL ExpandURL.net, możesz bezpieczniej przeglądać internet. Sprawdź dowolny krótki adres URL, wpisując go poniżej.
Results for https://bit.ly/4iN0sib
Title: Formularz uczestnictwa w cyklu wykładów pn. „Przyczyny postępujących zmian klimatycznych – możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom”
Destination URL: https://utila.info.pl/1/index.php/621749?lang=pl
--- Formularz uczestnictwa w cyklu wykładów pn. „Przyczyny postępujących zmian klimatycznych – możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom”
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do zapisów na cykl wykładów pn. "Przyczyny postęujących zmian klimatycznych - możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom"
Przesłanie formularza jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na udostępnianie wizerunku oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów związanych z realizacją i sprawozdawczością projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych szkół podstawowych i przedszkoli w Ostrowcu Świętokrzyskim”.
Terminy wykładów
12.01.2026, godz. 14:00-16:30
16.02.2026, godz. 14:00-16:00
16.03.2026, godz. 14:00-16:00
13.04.2026, godz. 14:00-16:00
20.04.2026, godz. 14:00-16:00
11.05.2026, godz. 14:00-16:00
Miejsce wykładów: Ostrowiecki Browar Kultury (ul. Siennieńska 54, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski)
W tej ankiecie jest 10 pytań.
--- [LimeSurvey] - po polsku: limonkowa ankieta
Przełóż na później | Zakończ i usuń odpowiedzi
Postęp: 0%
*Imię i nazwisko ...
*Stanowisko/funkcja: ...
*Telefon kontaktowy: ...
*Adres e-mail: ...
---
*W Akademii uczestniczę jako:
(!)Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi
[]Przedstawiciel/ka szkoły
[]Przedstawiciel innej instytucji
[]Przedstawiciel/ka organizacji pozarządowej
[]Mieszkaniec/ Mieszkanka
[]Inne
---
Prosimy o zaznaczenie, jeśli potrzebuje Pan/Pani, któregoś z poniższych udogodnień:
(!)Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi
[]Potrzebuję tłumacza języka migowego
[]Potrzebuję pętli indukcyjnej
[]Potrzebuję materiałów w powiększonym druku
[]Potrzebuję asysty w poruszaniu się (dostępność architektoniczna)
[]Inne: ..........
--- DEKLARACJA UCZESTNICTWA
Z uwagi na fakt, że projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, uczestnik zobowiązuję się do:
- uczestnictwa w całym cyklu wykładów;
- każdorazowego podpisania listy obecności na wykładach;
- poinformowania organizatora o ewentualnej nieobecności na wykładzie;
- złożenia pisemnego oświadczenia w przypadku rezygnacji z udziału w projekcie.
Projekt „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych szkół podstawowych i przedszkoli w Ostrowcu Świętokrzyskim” współfinansowany jest ze środków programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” realizującego Inwestycję B1.1.3 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
--- OŚWIADCZENIE O WYRAŻENIU ZGODY NA WYKORZYSTYWANIE WIZERUNKU
Przesyłając formularz zgłoszeniowy jednocześnie oświadczam, że wyrażam zgodę na wykorzystanie mojego wizerunku przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski w postaci nagrania audiowizualnego rejestrującego obraz i dźwięk oraz fotografii. Wykorzystanie wizerunku obejmuje w szczególności zgodę na publikację materiałów:
1. na stronach internetowych www.um.ostrowiec.pl oraz www.eko.um.ostrowiec.pl,
2. w serwisie społecznościowym Facebook na profilu https://www.facebook.com/ ostrowiec.swietokrzyski,
3. w serwisie Youtube;
co stwarza możliwość zapoznania się z moim wizerunkiem przez bliżej nieokreślony, niezamknięty krąg osób.
Wyrażenie niniejszej zgody następuje nieodpłatnie i jest nieograniczone w czasie.
Oświadczam, że wykorzystanie wizerunku zgodnie z niniejszą zgodą nie narusza moich dóbr osobistych, dóbr osobistych osób trzecich ani innych praw.
Niniejsza zgoda stanowi zezwolenie na rozpowszechnianie mojego wizerunku w rozumieniu art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2025 poz. 24 ze zm.).
https://sip.lex.pl/#/act/16795787/441828777?pit=2025-08-22&searchPit=2025-08-22
--- KLAUZULA INFORMACYJNA
1, Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, jako Organizator „Ostrowieckiej Akademii Klimatu”, działający przy pomocy Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski,
ul. Jan Głogowskiego 3/5, nr tel. +48 41 26 72 100.
2. Z Inspektorem Ochrony Danych, można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl bądź iod@um.ostrowiec.pl lub pisemnie, kierując korespondencję na adres Administratora podany w pkt 1.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji „Ostrowieckiej Akademii Klimatu”, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
4. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
5. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane następującym kategoriom odbiorców:
a. podmiotom przetwarzającym, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora – w szczególności podmiotom zaangażowanym przez Administratora do wykonania przedmiotu umowy;
b. podmiotom lub organom, którym Administrator jest ustawowo obowiązany przekazywać dane lub uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa;
6. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
7. Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
8. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa: prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.
[Wyślij]
Rozwiń skrócone adresy URL https://www.expandurl.net
Czy kiedykolwiek kliknąłeś skrócony link i zastanawiałeś się, dokąd cię to zaprowadzi? ExpandURL.net pomaga zobaczyć ostateczny cel przed kliknięciem. Dzięki temu unikniesz złośliwych stron internetowych, które mogą ukraść Twoje dane lub zainfekować urządzenie wirusami. Sprawdzając skrócone adresy URL ExpandURL.net, możesz bezpieczniej przeglądać internet. Sprawdź dowolny krótki adres URL, wpisując go poniżej.
Results for https://bit.ly/4iN0sib
Title: Formularz uczestnictwa w cyklu wykładów pn. „Przyczyny postępujących zmian klimatycznych – możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom”
Destination URL: https://utila.info.pl/1/index.php/621749?lang=pl
--- Formularz uczestnictwa w cyklu wykładów pn. „Przyczyny postępujących zmian klimatycznych – możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom”
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do zapisów na cykl wykładów pn. "Przyczyny postęujących zmian klimatycznych - możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom"
Przesłanie formularza jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na udostępnianie wizerunku oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów związanych z realizacją i sprawozdawczością projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych szkół podstawowych i przedszkoli w Ostrowcu Świętokrzyskim”.
Terminy wykładów
12.01.2026, godz. 14:00-16:30
16.02.2026, godz. 14:00-16:00
16.03.2026, godz. 14:00-16:00
13.04.2026, godz. 14:00-16:00
20.04.2026, godz. 14:00-16:00
11.05.2026, godz. 14:00-16:00
Miejsce wykładów: Ostrowiecki Browar Kultury (ul. Siennieńska 54, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski)
W tej ankiecie jest 10 pytań.
--- [LimeSurvey] - po polsku: limonkowa ankieta
Przełóż na później | Zakończ i usuń odpowiedzi
Postęp: 0%
*Imię i nazwisko ...
*Stanowisko/funkcja: ...
*Telefon kontaktowy: ...
*Adres e-mail: ...
---
*W Akademii uczestniczę jako:
(!)Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi
[]Przedstawiciel/ka szkoły
[]Przedstawiciel innej instytucji
[]Przedstawiciel/ka organizacji pozarządowej
[]Mieszkaniec/ Mieszkanka
[]Inne
---
Prosimy o zaznaczenie, jeśli potrzebuje Pan/Pani, któregoś z poniższych udogodnień:
(!)Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi
[]Potrzebuję tłumacza języka migowego
[]Potrzebuję pętli indukcyjnej
[]Potrzebuję materiałów w powiększonym druku
[]Potrzebuję asysty w poruszaniu się (dostępność architektoniczna)
[]Inne: ..........
--- DEKLARACJA UCZESTNICTWA
Z uwagi na fakt, że projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, uczestnik zobowiązuję się do:
- uczestnictwa w całym cyklu wykładów;
- każdorazowego podpisania listy obecności na wykładach;
- poinformowania organizatora o ewentualnej nieobecności na wykładzie;
- złożenia pisemnego oświadczenia w przypadku rezygnacji z udziału w projekcie.
Projekt „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych szkół podstawowych i przedszkoli w Ostrowcu Świętokrzyskim” współfinansowany jest ze środków programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” realizującego Inwestycję B1.1.3 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
--- OŚWIADCZENIE O WYRAŻENIU ZGODY NA WYKORZYSTYWANIE WIZERUNKU
Przesyłając formularz zgłoszeniowy jednocześnie oświadczam, że wyrażam zgodę na wykorzystanie mojego wizerunku przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski w postaci nagrania audiowizualnego rejestrującego obraz i dźwięk oraz fotografii. Wykorzystanie wizerunku obejmuje w szczególności zgodę na publikację materiałów:
1. na stronach internetowych www.um.ostrowiec.pl oraz www.eko.um.ostrowiec.pl,
2. w serwisie społecznościowym Facebook na profilu https://www.facebook.com/ ostrowiec.swietokrzyski,
3. w serwisie Youtube;
co stwarza możliwość zapoznania się z moim wizerunkiem przez bliżej nieokreślony, niezamknięty krąg osób.
Wyrażenie niniejszej zgody następuje nieodpłatnie i jest nieograniczone w czasie.
Oświadczam, że wykorzystanie wizerunku zgodnie z niniejszą zgodą nie narusza moich dóbr osobistych, dóbr osobistych osób trzecich ani innych praw.
Niniejsza zgoda stanowi zezwolenie na rozpowszechnianie mojego wizerunku w rozumieniu art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2025 poz. 24 ze zm.).
https://sip.lex.pl/#/act/16795787/441828777?pit=2025-08-22&searchPit=2025-08-22
--- KLAUZULA INFORMACYJNA
1, Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, jako Organizator „Ostrowieckiej Akademii Klimatu”, działający przy pomocy Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski,
ul. Jan Głogowskiego 3/5, nr tel. +48 41 26 72 100.
2. Z Inspektorem Ochrony Danych, można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl bądź iod@um.ostrowiec.pl lub pisemnie, kierując korespondencję na adres Administratora podany w pkt 1.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji „Ostrowieckiej Akademii Klimatu”, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
4. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
5. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane następującym kategoriom odbiorców:
a. podmiotom przetwarzającym, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora – w szczególności podmiotom zaangażowanym przez Administratora do wykonania przedmiotu umowy;
b. podmiotom lub organom, którym Administrator jest ustawowo obowiązany przekazywać dane lub uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa;
6. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
7. Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
8. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa: prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.
[Wyślij]
Rozwiń skrócone adresy URL https://www.expandurl.net
Czy kiedykolwiek kliknąłeś skrócony link i zastanawiałeś się, dokąd cię to zaprowadzi? ExpandURL.net pomaga zobaczyć ostateczny cel przed kliknięciem. Dzięki temu unikniesz złośliwych stron internetowych, które mogą ukraść Twoje dane lub zainfekować urządzenie wirusami. Sprawdzając skrócone adresy URL ExpandURL.net, możesz bezpieczniej przeglądać internet. Sprawdź dowolny krótki adres URL, wpisując go poniżej.
Results for https://bit.ly/4iN0sib
Title: Formularz uczestnictwa w cyklu wykładów pn. „Przyczyny postępujących zmian klimatycznych – możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom”
Destination URL: https://utila.info.pl/1/index.php/621749?lang=pl
--- Formularz uczestnictwa w cyklu wykładów pn. „Przyczyny postępujących zmian klimatycznych – możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom”
Szanowni Państwo,
Zapraszamy do zapisów na cykl wykładów pn. "Przyczyny postęujących zmian klimatycznych - możliwości przeciwdziałania ich negatywnym skutkom"
Przesłanie formularza jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na udostępnianie wizerunku oraz zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów związanych z realizacją i sprawozdawczością projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych szkół podstawowych i przedszkoli w Ostrowcu Świętokrzyskim”.
Terminy wykładów
12.01.2026, godz. 14:00-16:30
16.02.2026, godz. 14:00-16:00
16.03.2026, godz. 14:00-16:00
13.04.2026, godz. 14:00-16:00
20.04.2026, godz. 14:00-16:00
11.05.2026, godz. 14:00-16:00
Miejsce wykładów: Ostrowiecki Browar Kultury (ul. Siennieńska 54, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski)
W tej ankiecie jest 10 pytań.
--- [LimeSurvey] - po polsku: limonkowa ankieta
Przełóż na później | Zakończ i usuń odpowiedzi
Postęp: 0%
*Imię i nazwisko ...
*Stanowisko/funkcja: ...
*Telefon kontaktowy: ...
*Adres e-mail: ...
---
*W Akademii uczestniczę jako:
(!)Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi
[]Przedstawiciel/ka szkoły
[]Przedstawiciel innej instytucji
[]Przedstawiciel/ka organizacji pozarządowej
[]Mieszkaniec/ Mieszkanka
[]Inne
---
Prosimy o zaznaczenie, jeśli potrzebuje Pan/Pani, któregoś z poniższych udogodnień:
(!)Proszę zaznaczyć właściwe odpowiedzi
[]Potrzebuję tłumacza języka migowego
[]Potrzebuję pętli indukcyjnej
[]Potrzebuję materiałów w powiększonym druku
[]Potrzebuję asysty w poruszaniu się (dostępność architektoniczna)
[]Inne: ..........
--- DEKLARACJA UCZESTNICTWA
Z uwagi na fakt, że projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, uczestnik zobowiązuję się do:
- uczestnictwa w całym cyklu wykładów;
- każdorazowego podpisania listy obecności na wykładach;
- poinformowania organizatora o ewentualnej nieobecności na wykładzie;
- złożenia pisemnego oświadczenia w przypadku rezygnacji z udziału w projekcie.
Projekt „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach publicznych szkół podstawowych i przedszkoli w Ostrowcu Świętokrzyskim” współfinansowany jest ze środków programu priorytetowego „Wymiana źródeł ciepła i poprawa efektywności energetycznej szkół” realizującego Inwestycję B1.1.3 Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności.
--- OŚWIADCZENIE O WYRAŻENIU ZGODY NA WYKORZYSTYWANIE WIZERUNKU
Przesyłając formularz zgłoszeniowy jednocześnie oświadczam, że wyrażam zgodę na wykorzystanie mojego wizerunku przez Gminę Ostrowiec Świętokrzyski w postaci nagrania audiowizualnego rejestrującego obraz i dźwięk oraz fotografii. Wykorzystanie wizerunku obejmuje w szczególności zgodę na publikację materiałów:
1. na stronach internetowych www.um.ostrowiec.pl oraz www.eko.um.ostrowiec.pl,
2. w serwisie społecznościowym Facebook na profilu https://www.facebook.com/ ostrowiec.swietokrzyski,
3. w serwisie Youtube;
co stwarza możliwość zapoznania się z moim wizerunkiem przez bliżej nieokreślony, niezamknięty krąg osób.
Wyrażenie niniejszej zgody następuje nieodpłatnie i jest nieograniczone w czasie.
Oświadczam, że wykorzystanie wizerunku zgodnie z niniejszą zgodą nie narusza moich dóbr osobistych, dóbr osobistych osób trzecich ani innych praw.
Niniejsza zgoda stanowi zezwolenie na rozpowszechnianie mojego wizerunku w rozumieniu art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. z 2025 poz. 24 ze zm.).
https://sip.lex.pl/#/act/16795787/441828777?pit=2025-08-22&searchPit=2025-08-22
--- KLAUZULA INFORMACYJNA
1, Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, jako Organizator „Ostrowieckiej Akademii Klimatu”, działający przy pomocy Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski,
ul. Jan Głogowskiego 3/5, nr tel. +48 41 26 72 100.
2. Z Inspektorem Ochrony Danych, można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem adresu email: inspektor@cbi24.pl bądź iod@um.ostrowiec.pl lub pisemnie, kierując korespondencję na adres Administratora podany w pkt 1.
3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji „Ostrowieckiej Akademii Klimatu”, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO.
4. Dane osobowe będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych.
5. Pani/Pana dane mogą zostać przekazane następującym kategoriom odbiorców:
a. podmiotom przetwarzającym, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora – w szczególności podmiotom zaangażowanym przez Administratora do wykonania przedmiotu umowy;
b. podmiotom lub organom, którym Administrator jest ustawowo obowiązany przekazywać dane lub uprawnionym do ich otrzymania na podstawie przepisów prawa;
6. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym nie będą podlegać profilowaniu.
7. Państwa dane osobowych nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy.
8. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługują Państwu następujące prawa: prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii, prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych, prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w sytuacji, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO);
9. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, przy czym konsekwencją niepodania danych osobowych jest brak możliwości realizacji celu, o którym mowa w punkcie 3.
[Wyślij]
Angielskie słowo 'catering' to po polsku 'dostawa żywności'.
Catering zapewniła Wyższa Szkoła Gotowania na Gazie (WSGG)?
Dostawę żywności zapewniła Wyższa Szkoła Gotowania na Gazie (WSGG)?
P.S. ang. oak = pol. dąb