A tu wicej w temacie http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,12482215,Nowe_prawo__W_co_musi_byc_wyposazony_rower__przyczepka.html
Zastanawiam się po co to tu wkleiłeś. W tym mieście na rowerze jeździ niewiele osób, a 5% z nich umie i jeździ po ulicy, reszta to chodniki. Ale to nie istotne. To co mnie w prawie zawsze zastanawiało - po jaką cholere mi dzwonek w rowerze ? Oficjalnie rower po chodniku nie może jechać, gdy na drodze jest ograniczenie do max 50, a takie jest tylko poza terenem zabudowanym gdzie najczesciej nie ma chodnika. Drogi rowerowe ustawowo powinny być używane tylko przez rowery, a dzwonek jest chyba na pieszych, których na sciezce byc nie powinno. Jadąc ulicą moge dzwonić do śmierci tym dzwonkiem, a kierowca samochodu i tak nie uslyszy, nawet w kabriolecie dzwonka nie słychać. Tak więc po co mi dzwonek, skoro w miescie po chodniku jeździć nie moge ( no ostatecznie przy zlych warunkach, ale jak leje i wieje to na rowerze raczej nikogo nie spotkamy ), na drogach rowerowych nie ma pieszych, a samochody i tak mnie nie usłyszą ?
kontynuacja: na drogach rowerowych nie ma pieszych, a samochody i tak mnie nie usłyszą, po co więc w prawie taki przepis ? Świadczy tylko o nieudolności władzy, bo z gory przewiduja ze rowerzyscie beda jezdzic po chodniku ( czyli lamac prawo ), a na drogach rowerowych beda piesi. Przewidywanie możliwych opcji ? Nie, z góry stwierdzaja ze nie beda wymagali egzekwowania prawa dot. przymusu poruszania sie po asfalcie/drodze rowerowej.
Cos masz dziwny punkt widzenia lub liczenia skoro uwazasz, ze niewiele osob jezdzi na rowerach w O-cu.
Podoba mi się. Zwłaszcza to, że można mieć 2 światełka z przodu. Kto jeździ w dalsze trasy wie o co mi chodzi.
Peło nas do dziadowania zmusieło.
Jeżeli jest widno i nic nie ogranicza widoczności, lampki mogą jechać w kieszeni, w sakwie lub nawet zostać w domu. Oczywiście, gdy widoczność jest zła, lub gdy zrobi się ciemno, nadal musisz używać oświetlenia.
Inne ważna zmiana dotyczy lampek przednich. Do niedawna zgodne z prawem były tylko lampki przednie świecące światłem ciągłym (tylne mogły świecić lub migać). Obecnie rozporządzenie dopuszcza migające lampki zarówno z przodu, jak i z tyłu roweru. Jeżeli twoja lampka posiada tryb migający - polecamy go używać, gdyż jest bardziej energooszczędny (mniejsza szansa, że w połowie jazdy wysiądą baterie) i lepiej widoczny na tle świecących światłem ciągłych świateł aut.
"Wozić oświetlenie na rowerze" - a cóż to za polszczyzna, proszę Pana?!
twoje peło to zmieniło?chwała mu za to!!!!