Czy koś może mi odpowie dlaczego wyją ciągle karetki od rana do świtu nawet jak ruch jest mały .Każdy kierowca powinien wiedzieć skoro jedzie karetka powinien zwolnić zjechać lub przepuścić poczuj się kierowco w tej karetce jak będziesz pacjentem obolałym.Jedziesz wyjącą karetka myślisz no to już po mnie ja tak pomyślałam.Nie pomyślałam o kierowcy karetki jak on się czuje musi dowieżć wszystkich w całości.A czy ty kierowco pomyślałeś .poczuj się przez chwilę kierowcą tej karetki.
całe życie na syrenie, można zwariować!
Może dlatego "wyją" że tylko wtedy każdy kierowca jest zobowiązany ustąpić im pierwszeństwa? waszym tokiem rozumowania karetka nie powinna włączać sygnału jak wiezie człowieka np z zawałem, tylko jechać tak jak wszyscy inni na drodze i stać w korku?
Kartka jedzie na sygnale, bo dostała taką dyspozycję z centrum. To nie kierowca karetki decyduje o tym czy włączyć sygnał tylko dyspozytor wydający polecenie wyjazdu. Wręcz kierowca nie ma prawa decydować o włączeniu żadnego sygnału jeśli dyspozycja była inna, bo centrala od razu dostaje taką informację o bezprawnym użyciu.
cóż za małomiasteczkowość , przeszkadzają karetki na sygnale
Dobrze,że nie wieś,to by dopiero było przeszkadzanie,kury przestałyby nieść...
gość 11:59 - dokładnie tak jest i potwierdzam.
jak dostaje od dyzpozytorni że ma na sygnale ( np K1, K2) to jedzie na sygnale. Nie zależy to od kierowcy karetki.
Pojazd jest pojazdem uprzywilejowanym tylko wtedy kiedy wydaje odpowiednie sygnały świetlne i dźwiękowe. Jeśli któregoś z nich nie wydaje to jest zwykłym uczestnikiem ruchu, którego dotyczą te same przepisy co i nas. I to o tym powinien wiedzieć każdy kierowca a nie o tym o czym ty piszesz ponieważ to nie jest prawdą...
A jak naprzykład mam taki samochód na oku i chcę koło niego jechać a on jedzie za wolno i co w tedy ? Mam dostosować się czy jechać jak on, a jak włączy sygnał albo zmieni pas ruchu ? Nie rozumiem już nic :/ i co to jest K1 W2 ?
Jeśli odpowiednio oznakowany (karetka, radiowóz, wóz strażacki) pojazd nie wydaje sygnałów dźwiękowych i świetlnych to nie jest pojazdem uprzywilejowanym. Możesz taki pojazd wyprzedzić bez najmniejszych przeszkód oczywiście samemu nie przekraczając ograniczenia prędkości obowiązującego na drodze, którą się poruszasz. Jeśli pojazd taki wydaje powyższe sygnały to jest pojazdem uprzywilejowanym i możesz go wyprzedzić jedynie w terenie niezabudowanym - oczywiście nadal stosując się do ograniczeń prędkości.
Wszystko powyższe jest szczegółowo opisane w przepisach ruchu drogowego. Jeśli czegoś takiego nie wiesz to mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy...
K1, K2, itp. to kodyfikacja karetek i dla ciebie jest ona nieistotna. Istotne jest dla ciebie jedynie tyle, że pojazd uprzywilejowany to pojazd odpowiednio oznakowany i wydający jednocześnie odpowiednie sygnały dźwiękowe oraz świetlne.
Ojj to nadal nie wiem czy się dostosować, a to czy włączy K1 to bez różnicy czy K2 ? Jechałem raz i karetka miałą chyba sygnał ale skąd mogę przecież mogę się zagapić i co dalej. Rany nie wiem, a może no sam nie wiem, trudna sprawa. Wozu strażackiego się nie wyprzedza to wiem i jest długi... Cholender namieszałeś mi w głowie.
Kody Pilności
K1- wyjazd w ciągu 1 minuty
K2- wyjazd w ciągu 3 minut
K3 - wyjazd w ciągu 5 minut
Ludzie to mają problemy ;)
Ojciec mojej koleżanki jeździł całe życie karetką i dzięki niej teraz zawsze rozpoznaję, czy karetka jedzie na "wilku", "psie" czy "leonie" ;)
Ciekawe jak jedzie policja to wszyscy zwalniają a szególnie jak drogówka.
Wczoraj wyły często dziś nie słyszałam .
karetkA WIADOMO jedzie ratować życie. Mnie bardziej przeszkadzają wyjące motory. Dziś np/; na Sandomierskiej, Zygmuntówce, koło 19 tak dawali czadu, ze myślałam, ze nowalijki będą.
O tym czy karetka jedzie na tzw "gwizdkach" zalezy od dyspozytora medycznego ktory w oparciu o wywiad okresla tzw kod pilnosci wyjazdu gdzie kod K1 oznacza wyjazd alarmowy /stany bezposredniego zagrozenia zycia / kod K2 -Pilny pozostale zdarzenia wymagajae interwencji zespolu ratowniczego