Zgadza się, a tu archiwalny BIP https://web.archive.org/web/20221006134058/www.bip.um.ostrowiec.pl/artykuly/64/komisja-budzetu
https://bip.um.ostrowiec.pl/artykuly/64/komisja-budzetu przekierowuje do najnowszego.
Skład Komisji Budżetu
Skład Komisji Budżetu:
Przewodniczący Komisji: Włodzimierz Stec
Stanisław Choinka
Mateusz Czeremcha
Artur Głąb
Mariusz Łata
Marcin Marzec
Bożenna Morycińska
Andrzej Pałka
Aron Pietruszka
Irena Renduda - Dudek
Jerzy Wrona
Przedmiot działania KOMISJI BUDŻETU:
1. Opiniowanie projektów budżetu miasta, jego wykonania i propozycji jego zmian w trakcie roku budżetowego.
2. Analizowanie procesów gospodarczo-społecznych w mieście i wypracowanie wniosków służących zwiększaniu dochodów budżetu miasta.
3. Ocena rozwiązań organizacyjnych z zakresu kompetencji gminy, pod kątem stopnia zaspokajania potrzeb mieszkańców, w relacji do poziomu wydatków budżetowych oraz wypracowanie wniosków służących jak najefektywniejszemu wydatkowaniu pieniędzy z budżetu miasta.
4. Opiniowanie zmian organizacyjnych, własnościowych itp. miejskich jednostek organizacyjnych pod kątem ich skutków dla budżetu miasta.
5. Dokonywanie okresowych ocen sytuacji gospodarczej miasta, w tym miejskich jednostek organizacyjnych, pod kątem jej wpływu na budżet oraz funkcjonowanie miasta.
6. Inicjowanie i opiniowanie prac związanych z koncepcją rozwoju miasta.
7. Opiniowanie w sprawie wprowadzania inwestycji do budżetu miasta.
8. Problemy współpracy z miastami bliźniaczymi, opiniowanie wyjazdów radnych na delegacje zagraniczne oraz zaproszeń delegacji zagranicznych.
9. Opiniowanie zamierzeń inwestorów krajowych i zagranicznych wpływających na rynek pracy i gospodarkę miasta.
10. Opiniowanie innych spraw wniesionych w przedmiocie działania Komisji, a wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.
11. Opiniowanie przedłożonych projektów uchwał wynikających z zakresu działania komisji oraz wyrażanie opinii we wszystkich istotnych sprawach ważnych dla miasta, a nie wynikających z przedmiotu działania komisji.
metryczka | Wytworzył --- | Odpowiedzialny za treść ---
Data wytworzenia 23.05.2018
Opublikował w BIP Tomasz Kolasa
Data opublikowania 23.05.2018 12:05
Ostatnio zaktualizował Tomasz Kolasa
Data ostatniej aktualizacji 11.03.2019 10:05
Liczba wyświetleń 1273
NGO-sy też mogą się w taki właśnie sposób sieciować, o ile już tego nie robią, bo na Szybkich Randkach to nie wiadomo czy zdążyli się ze sobą poznać :)
DZIAŁALNOŚĆ PRZEWAŻAJĄCA WG PKD - CRL
Kod PKD Administracja publiczna oraz polityka gospodarcza i społeczna
Kierowanie w zakresie działalności związanej z ochroną zdrowia, edukacją, kulturą oraz pozostałymi usługami społecznymi, z wyłączeniem zabezpieczeń społecznych
PKD 84.12.Z - Kod jest zakazany dla osób fizycznych.
Podklasa ta obejmuje:
- działalność administracji publicznej w zakresie kierowania realizacją programów mających na celu poprawę warunków życia ludności:
* związaną z opieką zdrowotną i profilaktyką zdrowotną,
* dotyczącą edukacji,
* mającą na celu zapewnienie społeczeństwu świadczeń kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych,
* mającą na celu ochronę środowiska naturalnego,
* związaną z budownictwem mieszkaniowym,
* związaną z pozostałą działalnością społeczną,
- działalność administracji publicznej związaną z badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi i funduszami przeznaczonymi na te cele,
- sponsorowanie działalności rekreacyjnej i kulturalnej,
- rozdział grantów publicznych dla artystów,
- kierowanie programami wspomagającymi w zakresie dostawy wody pitnej,
- kierowanie działaniami w zakresie zbierania i usuwania odpadów,
- kierowanie programami związanymi z ochroną środowiska,
- kierowanie programami związanymi z gospodarką mieszkaniową.
Podklasa ta nie obejmuje:
- działalności związanej z usuwaniem ścieków, nieczystości, wywozem śmieci i rekultywacją, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działów 37, 38, 39,
- obowiązkowego zabezpieczenia społecznego, sklasyfikowanego w 8430Z,
- opieki zdrowotnej, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 86,
- działalności muzeów oraz innych obiektów kulturalnych, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 91,
- działalności rządowych bibliotek i archiwów, sklasyfikowanej w 9101A, 9101B,
- działalności sportowej i rekreacyjnej, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach działu 93,
- edukacji, sklasyfikowanej w odpowiednich podklasach Sekcji P.
Ile godzin miesięcznie pracuje likwidator spółki z o.o. (czy jest to praca po 8 godzin dziennie?) i ile zarabia?
Czas pracy i wynagrodzenie likwidatora spółki z o.o. w Polsce nie są ściśle określone przepisami prawa – zależą głównie od uchwały wspólników oraz charakteru działalności likwidowanej spółki. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje:
---
### Czas pracy likwidatora spółki z o.o.
Nie obowiązują go normy czasu pracy typowe dla pracownika (np. 8 godzin dziennie), ponieważ:
* Likwidator nie jest pracownikiem spółki, tylko pełni funkcję zbliżoną do członka zarządu.
* Nie obowiązuje go kodeks pracy, tylko kodeks spółek handlowych (KSH).
#### Ile pracuje w praktyce?
* To zależy od etapu likwidacji – w niektórych okresach pracy może być bardzo dużo (przy sprzedaży majątku, sporządzaniu sprawozdań), a w innych niemal wcale.
* Średnio można przyjąć, że jest to od kilku do kilkudziesięciu godzin miesięcznie – ale nie jest to praca "etatowa", czyli np. 8 godzin dziennie przez 5 dni w tygodniu to raczej wyjątek.
---
### Wynagrodzenie likwidatora
Likwidator może pełnić funkcję:
1. Nieodpłatnie – jeśli wspólnicy tak zdecydują.
2. Odpłatnie – wysokość wynagrodzenia ustala się w uchwale wspólników.
#### Przykładowe stawki z praktyki:
* Mała spółka bez majątku: od 1 000 do 3 000 zł brutto/mies.
* Średnia spółka z aktywami i pracownikami: 3 000 – 10 000 zł/mies.
* Duża spółka, trudny proces likwidacji: 10 000 zł+ lub wynagrodzenie jednorazowe np. procent od zlikwidowanego majątku.
---
### Podsumowanie
Kryterium - Informacja
Czas pracy - Elastyczny, zależny od potrzeb; nie ma etatu
Obowiązki - Podobne do zarządu: sprawozdania, sprzedaż majątku, zakończenie działalności
Wynagrodzenie - Ustalane przez wspólników; może być nieodpłatnie lub za wynagrodzeniem
Przeciętnie - Od kilku do kilkudziesięciu godzin/miesiąc; wynagrodzenie od 1 tys. do kilkunastu tys. zł
---
Jeśli chcesz, mogę przygotować przykładową uchwałę o powołaniu likwidatora i ustaleniu jego wynagrodzenia.
ChatGPT może popełniać błędy. Sprawdź ważne informacje.
Odp.: Anna Niedbała: Z zasady jednostki tego typu nie są tworzone w celu generowania zysków!
"Z tego miejsca, bym chciała serdecznie podziękować za to, że Pan Prezydent w ten sposób nam pomagał. Może rzeczywiście były to mniejsze jakieś zadania. Natomiast, bardzo serdecznie dziękuję Radzie Nadzorczej, która dopiero od 2017 r. w Agencji Rozwoju Lokalnego bierze uposażenie"
To co ta rada nadzorowała? - jak p. prezydent pomagał p. prezes? :]