Ostrowiec Świętokrzyski - Widok na fragment miasta

Ostrowiec Świętokrzyski www.ostrowiecnr1.pl

Szukaj
Właściciel portalu


- Reklama -

Logowanie

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Zaloguj się, aby zbaczyć, kto jest teraz on-line.
Aktualna sonda
Czy masz zaufanie do ostrowieckiego szpitala?
Aby skorzystać
z mailingu, wpisz...
Korzystając z Portalu zgadzasz się na postanowienia Regulaminu.
Aktualny widok mógłby udostępnić posty, które oczekują na weryfikację (m.in. sprawdzenie, czy są zgodne z Zasadami Forum). Jednak w tym wątku brak jest takich postów. Przywróć zwykły widok wątku „Jednostka budżetowa miasta - praca”.
      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 223

        Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

        Odp.: Anna Niedbała: Z zasady jednostki tego typu nie są tworzone w celu generowania zysków!

        "Z tego miejsca, bym chciała serdecznie podziękować za to, że Pan Prezydent w ten sposób nam pomagał. Może rzeczywiście były to mniejsze jakieś zadania. Natomiast, bardzo serdecznie dziękuję Radzie Nadzorczej, która dopiero od 2017 r. w Agencji Rozwoju Lokalnego bierze uposażenie"

        To co ta rada nadzorowała? - jak p. prezydent pomagał p. prezes? :]

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
        • Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

          22 października 2021 Czy to koniec Agencji Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Świętokrzyskim?

          "(...) – Potencjał finansowy Spółki, biorąc pod uwagę jego wartość oraz płynność stwarza korzystną sytuację wyjściową dla kolejnego roku funkcjonowania. Zgodnie z planem finansowym na rok 2021 Spółka poniesie stratę netto w kwocie 289,18 tys. zł – poinformowano w Sprawozdaniu W Uchwale Nr 2/2021 Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników ARL Spółki z Ograniczoną Odpowiedzialnością z sierpnia 2021 roku, pod którą podpisał się Piotr Dasios, wiceprezydent Ostrowca Św. dowiadujemy się natomiast, że „stratę netto za rok obrotowy 2020 w kwocie 814 760,94 zł (słownie: osiemset czternaście tysięcy i siedemset sześćdziesiąt złotych i 94/100) postanawia się pokryć w całości z zysków Spółki z lat przyszłych.” (...)"

          https://naostro.info/czy-to-koniec-agencji-rozwoju-lokalnego-w-ostrowcu-swietokrzyskim/

          Gość
          Zgłoś
          Odpowiedz
          • Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

            Odp.: ile kosztuje roczne utrzymanie Centrum Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Św.?

            Agencja Rozwoju Lokalnego spółka z o.o.

            31.12.2016 Zysk (strata) netto: 10.014,29 zł

            31.12.2017 Zysk (strata) netto: 779,09 zł

            31.12.2018 Zysk (strata) netto: 25.234,43 zł

            31.12.2019 Zysk (strata) netto: 426.081,46 zł

            31.12.2020 Zysk (strata) netto: –814.760,94 zł

            31.12.2021 Zysk (strata) netto: –343.791,45 zł

            Centrum Rozwoju Lokalnego

            31.12.2022 Zysk (strata) netto: –1 511 765,46 zł

            31.12.2023 Zysk (strata) netto: –2 635 587,12 zł

            31.12.2024 Zysk (strata) netto: –3 041 240,03 zł

            W połowie 2024 roku poinformowano mieszkańców, że planowane dochody wynoszą 1.298.000,00 zł, a wydatki wynoszą 4.793.138,29 zł, czyli planowane wydatki były wyższe od dochodów o kwotę 3.495.138,29 zł. Czyli na rok 2024 planowana była strata w wysokości –3.495.138,29 zł. Jednakże w finalnym rozrachunku strata okazała się mniejsza. Albo więcej zarobili albo zacisnęli przysłowiowego pasa.

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
            • Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

              ARL miał około 0,8 mln zł kapitału zapasowego.

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
              • Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

                Był jeszcze kapitał zakładowy ponad 2 miliony zł, kapitał zapasowy i rezerwowy.

                https://sowislo.com.pl/kapitaly-w-spolce-z-ograniczona-odpowiedzialnoscia/

                ---

                Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Ostrowcu Świętokrzyskim

                ul. Akademicka 20

                tel. (041) 2632120

                e-mail: nkjo@wsbip.edu.pl

                Wykładowcy

                mgr Marta Dobrowolska - Wesołowska

                - magister filologii angielskiej, specjalność nauczycielska (Uniwersytet Rzeszowski)

                - od 10 lat nauczyciel akademicki (lektor języka angielskiego) Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim

                - od 2002 roku licencjonowany egzaminator TELC B1 i B2

                - od 2003 roku pracownik dydaktyczny Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Ostrowcu Świętokrzyskim

                - od 2005 roku Uczelniany Koordynator Programu Socrates Erasmus oraz Działu Współpracy z Zagranicą WSBiP

                - od 2006 roku Wicedyrektor Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Ostrowcu Świętokrzyskim

                - współautor Zeszytu Naukowego NKJO "Toward Better English Teaching"

                - współautor Geodesy and cartography faculty - guide book for students

                - organizator i opiekun metodyczno - merytoryczny kursów praktycznej nauki języka angielskiego organizowanych w ramach działalności NKJO

                - opiekun metodyczno - merytoryczny nauczania języka angielskiego w Rodzinnym Domu Dziecka w Ostrowcu Św.

                Największe zamiłowania: teaching, people and Shakespeare - razem lub osobno

                https://web.archive.org/web/20081231220150/www.nkjo.wsbip.edu.pl/mdobrowolska.html

                Gość
                Zgłoś
                Odpowiedz
            • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 246

              Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

              Skąd takie dane?

              Nie wyglądają na prawdziwe, z roku na rok bardzo się zmieniły.

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
              • Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

                Z oficjalnego źródła państwowego.

                Gość
                Zgłoś
                Odpowiedz
          • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 240

            Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

            To jak teraz nie ma tam rady nadzorczej, to kto to nadzoruje?

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 250

        Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

        Widzę, że komuś bardzo przeszkadza prowadzenie działalności edukacyjnej na tym forum. Ach te trolle internetowe:/

        "Twoja odpowiedź może zostać wyłączona z wyświetlania wraz z powyższym postem, ponieważ powyższy post został zgłoszony jako sprzeczny z Zasadami Forum. Zasady Forum określają, że jeśli post jest sprzeczny z Zasadami Forum, wówczas post taki wyłączany jest z wyświetlania wraz ze wszystkimi odpowiedziami na ten post."

        -

        Czyli likwidator zarabia podobnie jak syndyk np. przy upadłości konsumenckiej... ?

        -

        Czy jeśli zdecydowano, że należy zlikwidować komunalną spółkę miejską (gminną), to czy likwidator jest potrzebny w przypadku, gdy postanowiono przekształcić ją w: 1) fundację komunalną 2) jednostkę budżetową gminy

        ChatGPT: Świetne pytanie, ponieważ dotyka złożonych kwestii prawnych dotyczących przekształceń form organizacyjnych jednostek komunalnych.

        ### Krótkie odpowiedzi:

        1. Przekształcenie komunalnej spółki w fundację komunalną: TAK, potrzebna jest likwidacja i likwidator jest konieczny.

        2. Przekształcenie komunalnej spółki w jednostkę budżetową: TAK, również wymaga likwidacji i ustanowienia likwidatora.

        ---

        ## Szczegóły:

        ### 1. Przekształcenie spółki komunalnej w fundację komunalną

        Nie istnieje bezpośrednia ścieżka prawna przekształcenia spółki prawa handlowego (sp. z o.o., S.A.) w fundację. Fundacja to zupełnie inna forma organizacyjno-prawna, regulowana przez ustawę o fundacjach, a nie kodeks spółek handlowych.

        Z tego powodu:

        * Spółkę trzeba zlikwidować zgodnie z Kodeksem spółek handlowych (art. 270–290 KSH dla sp. z o.o.),

        * Likwidator zostaje powołany – może to być członek zarządu lub inna osoba wyznaczona przez wspólników (gminę),

        * Majątek pozostały po likwidacji można przekazać fundacji, o ile wynika to z umowy spółki i zgodzi się sąd rejestrowy.

        > Ważne: Fundacja może być utworzona równolegle przez gminę (jako fundator), a likwidowana spółka może jej przekazać majątek, jeśli jest to zgodne z przepisami i celami fundacji.

        ---

        ### 2. Przekształcenie spółki komunalnej w jednostkę budżetową

        Również nie istnieje prawna forma "przekształcenia" spółki w jednostkę budżetową. To dwie zupełnie różne formy prawne:

        * Spółka komunalna to podmiot prawa handlowego,

        * Jednostka budżetowa to część administracji samorządowej, która nie posiada osobowości prawnej.

        Z tego względu:

        * Należy zlikwidować spółkę z udziałem likwidatora,

        * Następnie gmina może utworzyć jednostkę budżetową uchwałą rady gminy i przenieść do niej część zadań i mienia (np. nieruchomości, sprzęt itp.).

        ---

        ## Podsumowanie

        W obu przypadkach:

        * Nie można dokonać prostego „przekształcenia”,

        * Konieczna jest likwidacja spółki komunalnej,

        * Likwidator jest potrzebny, bo prowadzi formalności, w tym spieniężanie majątku (jeśli trzeba), uregulowanie zobowiązań, zgłoszenia do KRS itp.

        Jeśli chcesz, mogę pomóc przygotować wzór uchwały o likwidacji albo o przekazaniu majątku fundacji/jednostce budżetowej.

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 251

        Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

        Pomóż przygotować wzór uchwały o likwidacji spółki miejskiej i przekazaniu majątku jednostce budżetowej. Co z pracownikami?

        Oczywiście, poniżej przygotowuję wzór uchwały rady gminy o likwidacji spółki miejskiej (komunalnej) i przekazaniu majątku powstałej z niej jednostce budżetowej. Dodatkowo wyjaśnię kwestie pracowników.

        ---

        ## WZÓR UCHWAŁY RADY GMINY

        > Dotyczy: likwidacji spółki komunalnej i utworzenia jednostki budżetowej, z przekazaniem majątku.

        ---

        ### Uchwała Nr …/…/2025 Rady Gminy … z dnia … 2025 r.

        w sprawie likwidacji spółki komunalnej [nazwa spółki] oraz utworzenia jednostki budżetowej [nazwa jednostki]

        Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. f ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. …), art. 270 i n. ustawy z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (Dz.U. z 2024 r. poz. …), oraz art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.), Rada Gminy … uchwala, co następuje:

        ---

        ### § 1.

        Postanawia się zlikwidować spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością pod firmą:

        [pełna nazwa spółki], z siedzibą w [adres], wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: […], której jedynym wspólnikiem jest Gmina […], z dniem [data likwidacji].

        ---

        ### § 2.

        Celem likwidacji spółki jest zakończenie jej działalności oraz przekazanie zadań realizowanych przez spółkę nowo utworzonej jednostce budżetowej Gminy […], działającej pod nazwą [nazwa jednostki].

        ---

        ### § 3.

        Wyznacza się likwidatora spółki w osobie: [imię i nazwisko, PESEL lub inne dane identyfikacyjne], z dniem [data rozpoczęcia likwidacji].

        ---

        ### § 4.

        1. Zobowiązuje się Wójta/Burmistrza/Prezydenta Gminy do utworzenia jednostki budżetowej Gminy pod nazwą: [nazwa jednostki], z siedzibą w [adres], której celem będzie wykonywanie zadań dotychczas realizowanych przez spółkę.

        2. Jednostka budżetowa przejmie mienie likwidowanej spółki po zakończeniu procesu likwidacji i zaspokojeniu wierzycieli.

        ---

        ### § 5.

        Zobowiązuje się Wójta/Burmistrza/Prezydenta Gminy do podjęcia czynności organizacyjnych, w tym:

        1. Wystąpienia do sądu rejestrowego o otwarcie likwidacji spółki,

        2. Złożenia wniosku o wykreślenie spółki z KRS po zakończeniu likwidacji,

        3. Ustanowienia statutu jednostki budżetowej,

        4. Sporządzenia wykazu majątku przekazywanego jednostce budżetowej,

        5. Przeprowadzenia niezbędnych działań kadrowych.

        ---

        ### § 6.

        Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

        ---

        Uzasadnienie (do celów protokołu):

        Zmiana formy organizacyjnej zarządzania zadaniami publicznymi przez Gminę wynika z konieczności zwiększenia przejrzystości finansowej oraz efektywności zarządzania mieniem komunalnym. Likwidacja spółki i utworzenie jednostki budżetowej umożliwi bezpośrednie zarządzanie działalnością przez Gminę.

        ---

        ## Co z pracownikami?

        W przypadku likwidacji spółki:

        * Pracownicy spółki nie przechodzą automatycznie do jednostki budżetowej – to nie jest przekształcenie w rozumieniu Kodeksu pracy (jak przy przekształceniach spółek).

        * Aby zachować zatrudnienie:

        * Gmina może zaproponować nowe umowy o pracę w jednostce budżetowej (w trybie porozumienia),

        * Spółka może wypowiedzieć umowy, a jednostka budżetowa może zatrudnić te osoby na nowo, z zachowaniem ciągłości zadań,

        * Wymaga to dobrego planu kadrowego – warto zawrzeć z pracownikami porozumienia (np. warunkowe wypowiedzenia z propozycją zatrudnienia przez nową jednostkę).

        > Uwaga: W takich sytuacjach nie działa art. 23(1) Kodeksu pracy (przejście zakładu pracy), bo nie ma kontynuacji podmiotu prawnego.

        ---

        Jeśli chcesz, mogę przygotować też:

        * wzór uchwały o utworzeniu jednostki budżetowej,

        * projekt statutu tej jednostki,

        * wzór porozumienia z pracownikami o przejściu do nowej jednostki.

        Czy potrzebujesz tych dokumentów?

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 252

        Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

        ChatGPT: Twoje pytanie trafia w sedno praktyczno-prawnych problemów takich „przekształceń” organizacyjnych w sektorze komunalnym. Wyjaśnijmy wszystko krok po kroku:

        ---

        ## 1. Co oznacza, że nie działa art. 23(1) Kodeksu pracy?

        ### Art. 23(1) KP – przejęcie pracowników „z mocy prawa”

        Ten przepis mówi, że:

        > "W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę, nowy pracodawca staje się z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy."

        Ten mechanizm działa np.:

        * przy sprzedaży zakładu,

        * fuzji spółek,

        * przekształceniach organizacyjnych, gdzie nowy pracodawca przejmuje zakład pracy jako kontynuację działalności.

        ---

        ### [X] Dlaczego NIE działa w przypadku likwidacji spółki i utworzenia jednostki budżetowej?

        Ponieważ:

        * Spółka prawa handlowego (np. z o.o.) jest osobą prawną – niezależnym bytem prawnym,

        * Jednostka budżetowa NIE ma osobowości prawnej i jest formą organizacyjną gminy (jej częścią),

        * Między spółką a jednostką nie zachodzi kontynuacja podmiotu prawnego – to są odrębne byty, i nie dochodzi do przejęcia zakładu w rozumieniu art. 23(1) KP.

        > Czyli: pracownicy nie „przechodzą automatycznie” – trzeba ich zatrudnić na nowo.

        ---

        ## 2. Co w takim razie oznacza „porozumienie z pracownikami o przejściu do nowej jednostki”?

        To nieporozumienie w sensie formalnym, ale raczej uzgodnienie intencji zatrudnienia.

        Typowe rozwiązanie praktyczne:

        1. Spółka zapowiada likwidację i wypowiada umowy o pracę (zgodnie z terminami).

        2. Gmina oferuje tym samym pracownikom nowe umowy o pracę w jednostce budżetowej – najlepiej od następnego dnia po wygaśnięciu dotychczasowych.

        3. Pracownik wyraża zgodę na podpisanie nowej umowy (np. na tych samych warunkach).

        Można więc przygotować "porozumienie zamiarów" lub "deklarację zatrudnienia", np.:

        ---

        ### Przykładowa forma:

        Porozumienie intencyjne dotyczące zatrudnienia pracownika w jednostce budżetowej Gminy […].

        Zawarte w dniu […], pomiędzy:

        * Gminą […], reprezentowaną przez […], zwaną dalej "Pracodawcą"

        a

        * Panem/Panią […], PESEL […], zatrudnionym w Spółce [nazwa spółki], zwanym dalej "Pracownikiem"

        § 1.

        Pracodawca deklaruje wolę zatrudnienia Pracownika od dnia […], tj. dnia następującego po rozwiązaniu stosunku pracy w Spółce […], na stanowisku […], w jednostce budżetowej Gminy […], na podstawie umowy o pracę na czas […], z wynagrodzeniem […].

        § 2.

        Pracownik wyraża wolę podjęcia zatrudnienia zgodnie z § 1.

        § 3.

        Niniejsze porozumienie nie stanowi jeszcze umowy o pracę, ale deklarację zamiaru jej zawarcia. Umowa zostanie podpisana w terminie do dnia \[…].

        ---

        ## 3. Przykłady z praktyki samorządowej w Polsce

        Oto kilka analogicznych zdarzeń z przeszłości, gdzie zachodziły podobne sytuacje:

        ### Warszawa – likwidacja Zarządu Cmentarzy Komunalnych jako zakładu budżetowego i utworzenie jednostki budżetowej (2012)

        Pracownicy zostali ponownie zatrudnieni w nowej jednostce. Miasto przygotowało dla nich porozumienia i propozycje nowych umów.

        ### Łódź – przekształcenie Miejskiego Ośrodka Profilaktyki Zdrowotnej z zakładu budżetowego w spółkę z o.o. (2016)

        Tutaj odwrotny proces – ze sfery budżetowej do spółki. Nie zastosowano art. 23(1) KP, ale zaoferowano nowe umowy.

        ### Bielsko-Biała – likwidacja spółki komunalnej i utworzenie jednostki budżetowej do zarządzania stadionem (2021)

        Pracownicy byli zwalniani ze spółki z o.o. i zatrudniani ponownie w jednostce budżetowej, na podstawie osobnych umów.

        ---

        ## ✅ Podsumowanie:

        | Element | Czy działa? | Uwagi |

        | Art. 23(1) KP | [X] Nie | Brak kontynuacji podmiotu prawnego |

        | Likwidacja spółki | ✅ Tak | Wymaga powołania likwidatora |

        | Przejście pracowników | [X] Nie automatyczne | Można zatrudnić ponownie na podstawie uzgodnienia |

        | Przekazanie majątku | ✅ Tak | Po spłacie zobowiązań i formalnym zakończeniu likwidacji |

        ---

        Jeśli chcesz, mogę przygotować:

        * wzór wypowiedzenia z propozycją zatrudnienia,

        * szczegółowy plan kadrowy na okres przejściowy.

        Czy potrzebujesz pomocy z tymi dokumentami?

        ChatGPT może popełniać błędy. Sprawdź ważne informacje.

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 253

        Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

        Brakuje im pieniędzy chyba, dlatego proszą o wsparcie ludzi dobrej woli. Komu brakuje pieniędzy? Nie wiem, trzeba przeczytać, żeby się dowiedzieć.

        11 marca 2025 Centrum Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Świętokrzyskim

        Zostaw swoje 1,5% w Ostrowcu Świętokrzyskim!

        Centrum Rozwoju Lokalnego zaprasza do wsparcia lokalnych organizacji pożytku publicznego (OPP)

        Przekazując 1,5% swojego podatku na ostrowieckie organizacje, pomagasz realizować:

        - imprezy kulturalne

        - wydarzenia sportowe

        - akcje charytatywne

        - zakup pomocy naukowych dla szkół

        - dofinansowanie rehabilitacji dzieci, dorosłych i seniorów

        Dlaczego warto?

        - To pieniądze, które i tak przekazujesz państwu – dlaczego nie zostawić ich w Ostrowcu?

        - Wspierasz rozwój miasta i lokalnej społeczności.

        - Dajesz przykład odpowiedzialności obywatelskiej.

        Jak to zrobić?

        1 Wypełnij swój PIT.

        2 Wpisz numer KRS wybranej organizacji z Ostrowca Świętokrzyskiego.

        3 Gotowe! Twoje 1,5% zostaje „u siebie”.

        Lista ostrowieckich OPP znajdziesz tutaj:

        >> https://niw.gov.pl/opp/wykaz-opp/

        "Zostaw swój 1,5% w Ostrowcu – wspieraj lokalne inicjatywy!"

        @obserwujący https://www.facebook.com/watch/?v=1365193207811699

        https://sprawozdaniaopp.niw.gov.pl <<

        https://wyszukiwarkaregon.stat.gov.pl >>

        INFORMACJE PODSTAWOWE

        REGON 292388555

        NIP 6612087389

        KRS 0000015916

        nazwa "STOWARZYSZENIE NA RZECZ OSÓB BEZROBOTNYCH" W Ostrowcu Świętokrzyskim

        kod i nazwa podstawowej formy prawnej 1 - OSOBA PRAWNA

        kod i nazwa szczególnej formy prawnej 155 - STOWARZYSZENIA

        kod i nazwa formy własności 215 - WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA

        organ rejestrowy Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydz. Gospodarczy Krajowego Rej. Sądowego

        rodzaj rejestru lub ewidencji Rejestr Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych I Zawodowych, Fundacji Oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej

        ADRES SIEDZIBY Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Henryka Sienkiewicza 70/14C

        DATY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ PODMIOTU

        data wpisu do rejestru lub ewidencji 2001-06-04

        data powstania 2000-10-11

        data rozpoczęcia działalności 2000-10-11

        PROWADZONE DZIAŁALNOŚCI WG PKD

        DZIAŁALNOŚĆ PRZEWAŻAJĄCA WG PKD

        2007 88.99.Z POZOSTAŁA POMOC SPOŁECZNA BEZ ZAKWATEROWANIA, GDZIE INDZIEJ NIESKLASYFIKOWANA

        "STOWARZYSZENIE NA RZECZ OSÓB BEZROBOTNYCH" W OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM

        https://www.imsig.pl/krs/0000015916

        https://wyszukiwarka-krs.ms.gov.pl/dane-szczegolowe-podmiotu;numerKRS=FjTQO2l%2F7RwsFfab5zq6wA%3D%3D;typ=S

        Przez cały swój okres istnienia dostali tylko jedną maluteńką dotację od Krzemiennego Kręgu z Bałtowa? https://sudop.uokik.gov.pl/search/aidBeneficiary

        https://poradnik.ngo.pl/co-po-rejestracji-dla-fundacji-i-stowarzyszen-zarejestrowanych-w-krs

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 254

        Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

        Napisz krótko: Jaka jest różnica między jednostka budżetowa i samorządowy zakład budżetowy

        ChatGPT powiedział: Jednostka budżetowa i samorządowy zakład budżetowy różnią się sposobem finansowania:

        * Jednostka budżetowa jest w całości finansowana z budżetu (nie ma własnych dochodów) i wszystkie jej dochody trafiają do budżetu.

        * Samorządowy zakład budżetowy pokrywa koszty głównie z własnych dochodów (np. opłat za usługi), choć może otrzymywać dotacje z budżetu.

        Czy chcesz przykład? Tak. Oto przykłady:

        * Jednostka budżetowa: szkoła podstawowa, urząd gminy, straż miejska – finansowane w całości z budżetu gminy.

        * Samorządowy zakład budżetowy: zakład gospodarki komunalnej (np. wodociągi, oczyszczanie miasta) – zarabia np. na opłatach za wodę, ale może dostać dotację z budżetu, jeśli zabraknie środków.

        Chcesz porównanie w tabeli? Tak. Oczywiście – oto porównanie w formie tabeli:

        Cecha | Jednostka budżetowa | Samorządowy zakład budżetowy

        Źródło finansowania | W całości z budżetu (gminy, powiatu, państwa) | Głównie z własnych dochodów, częściowo z dotacji

        Dochody własne | Nie posiada | Posiada (np. opłaty za usługi komunalne)

        Przekazywanie dochodów | Wszystkie wpływy trafiają do budżetu | Dochody zostają w zakładzie

        Przykład | Szkoła, urząd gminy, biblioteka publiczna | Zakład wodociągów, oczyszczania miasta, targowisko

        Samodzielność finansowa | Brak | Częściowa (może gospodarować własnymi środkami)

        Forma działalności | Wykonuje zadania administracyjne | Świadczy usługi odpłatne na rzecz mieszkańców

        Daj znać, jeśli chcesz tę tabelę w wersji do druku lub do edytora tekstu.

        ChatGPT powiedział: CRL (Centrum Rozwoju Lokalnego) nie jest jednostką oświatową, ponieważ:

        1. Nie zostało utworzone na podstawie ustawy Prawo oświatowe, ani nie pełni funkcji szkoły, przedszkola, placówki oświatowej czy zespołu szkół.

        2. W statucie CRL nie wskazano, że realizuje zadania oświatowe jako główna działalność. Działania edukacyjne mają charakter uzupełniający i pozaprogramowy (np. szkolenia, warsztaty).

        3. CRL nie podlega nadzorowi pedagogicznemu (np. kuratora oświaty), który jest obowiązkowy dla jednostek oświatowych.

        To jednostka budżetowa o profilu rozwojowo-społecznym, nie dydaktycznym w rozumieniu przepisów oświatowych.

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 255

        Odp.: Jednostka budżetowa miasta - praca

        (...) Wśród wymagań, jakie są przez nim stawiane znajdują się m.in.: spełnienie wymogów art. 6 ustawy o pracownikach samorządowych, wykształcenie – wyższe magisterskie, minimum 5 – letni staż pracy, prawo jazdy kategorii B, znajomość ustawy o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, o zdrowiu publicznym, o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o ekonomii społecznej, Kodeksu Pracy, o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027, Statutu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski – przyjętego uchwałą Nr LVI/600/2006 Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 25 lipca 2006 r. – z późn. zm., Statutu jednostki budżetowej Centrum Rozwoju Lokalnego – przyjętego uchwałą Nr LIII/122/2021 Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 29 października 2021 r. – z późn. zm., Regulaminu Organizacyjnego Centrum Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Świętokrzyskim przyjętego na mocy Zarządzenia Nr V/51/2022 Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 11 stycznia 2022 roku, specyfiki działania sektora finansów publicznych, a także w zakresie pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych, w tym funduszy Unii Europejskiej, tematyki z obszaru funkcjonowania Samorządu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego.

        Wymagania dodatkowe to: umiejętność sprawnej organizacji pracy, zdolności menedżerskie oraz organizatorskie, a także umiejętność zarządzania zespołami ludzkimi i nawiązywania dobrych kontaktów interpersonalnych i międzyinstytucjonalnych, umiejętność podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych, dyspozycyjność, obowiązkowość, komunikatywność.

        Wymagane dokumenty: a) życiorys (CV), b) list motywacyjny, c) dokument poświadczający wykształcenie/dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów, d) dokumenty potwierdzające staż pracy (świadectwa pracy, a w przypadku trwającego zatrudnienia w ramach stosunku pracy – zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia), e) kwestionariusz osobowy, f) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.

        Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego pokój nr 207, po uprzednim uzgodnieniu dnia i godziny ich złożenia pod nr tel. 41 2672122 lub pocztą na adres: Urząd Miasta, ul. J. Głogowskiego 3/5, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Dyrektora Centrum Rozwoju Lokalnego” – w terminie do dnia 17 czerwca 2024 r. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

        Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta oraz na elektronicznej tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, ul. J. Głogowskiego 3/5, przez okres trzech miesięcy.

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
75 postów w tym wątku zostało wyłączonych z wyświetlania ze względu na sprzeczność z Zasadami Forum lub czasowo. Możesz wyświetlić wątek wraz z tymi postami.

- Reklama -
- Ogłoszenie społeczne -

- Reklama -

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -