Odp.: Anna Niedbała: Z zasady jednostki tego typu nie są tworzone w celu generowania zysków!
"Z tego miejsca, bym chciała serdecznie podziękować za to, że Pan Prezydent w ten sposób nam pomagał. Może rzeczywiście były to mniejsze jakieś zadania. Natomiast, bardzo serdecznie dziękuję Radzie Nadzorczej, która dopiero od 2017 r. w Agencji Rozwoju Lokalnego bierze uposażenie"
To co ta rada nadzorowała? - jak p. prezydent pomagał p. prezes? :]
22 października 2021 Czy to koniec Agencji Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Świętokrzyskim?
"(...) – Potencjał finansowy Spółki, biorąc pod uwagę jego wartość oraz płynność stwarza korzystną sytuację wyjściową dla kolejnego roku funkcjonowania. Zgodnie z planem finansowym na rok 2021 Spółka poniesie stratę netto w kwocie 289,18 tys. zł – poinformowano w Sprawozdaniu W Uchwale Nr 2/2021 Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników ARL Spółki z Ograniczoną Odpowiedzialnością z sierpnia 2021 roku, pod którą podpisał się Piotr Dasios, wiceprezydent Ostrowca Św. dowiadujemy się natomiast, że „stratę netto za rok obrotowy 2020 w kwocie 814 760,94 zł (słownie: osiemset czternaście tysięcy i siedemset sześćdziesiąt złotych i 94/100) postanawia się pokryć w całości z zysków Spółki z lat przyszłych.” (...)"
https://naostro.info/czy-to-koniec-agencji-rozwoju-lokalnego-w-ostrowcu-swietokrzyskim/
Odp.: ile kosztuje roczne utrzymanie Centrum Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Św.?
Agencja Rozwoju Lokalnego spółka z o.o.
31.12.2016 Zysk (strata) netto: 10.014,29 zł
31.12.2017 Zysk (strata) netto: 779,09 zł
31.12.2018 Zysk (strata) netto: 25.234,43 zł
31.12.2019 Zysk (strata) netto: 426.081,46 zł
31.12.2020 Zysk (strata) netto: –814.760,94 zł
31.12.2021 Zysk (strata) netto: –343.791,45 zł
Centrum Rozwoju Lokalnego
31.12.2022 Zysk (strata) netto: –1 511 765,46 zł
31.12.2023 Zysk (strata) netto: –2 635 587,12 zł
31.12.2024 Zysk (strata) netto: –3 041 240,03 zł
W połowie 2024 roku poinformowano mieszkańców, że planowane dochody wynoszą 1.298.000,00 zł, a wydatki wynoszą 4.793.138,29 zł, czyli planowane wydatki były wyższe od dochodów o kwotę 3.495.138,29 zł. Czyli na rok 2024 planowana była strata w wysokości –3.495.138,29 zł. Jednakże w finalnym rozrachunku strata okazała się mniejsza. Albo więcej zarobili albo zacisnęli przysłowiowego pasa.
ARL miał około 0,8 mln zł kapitału zapasowego.
Był jeszcze kapitał zakładowy ponad 2 miliony zł, kapitał zapasowy i rezerwowy.
https://sowislo.com.pl/kapitaly-w-spolce-z-ograniczona-odpowiedzialnoscia/
---
Nauczycielskie Kolegium Języków Obcych w Ostrowcu Świętokrzyskim
ul. Akademicka 20
tel. (041) 2632120
e-mail: nkjo@wsbip.edu.pl
Wykładowcy
mgr Marta Dobrowolska - Wesołowska
- magister filologii angielskiej, specjalność nauczycielska (Uniwersytet Rzeszowski)
- od 10 lat nauczyciel akademicki (lektor języka angielskiego) Wyższej Szkoły Biznesu i Przedsiębiorczości w Ostrowcu Świętokrzyskim
- od 2002 roku licencjonowany egzaminator TELC B1 i B2
- od 2003 roku pracownik dydaktyczny Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Ostrowcu Świętokrzyskim
- od 2005 roku Uczelniany Koordynator Programu Socrates Erasmus oraz Działu Współpracy z Zagranicą WSBiP
- od 2006 roku Wicedyrektor Nauczycielskiego Kolegium Języków Obcych w Ostrowcu Świętokrzyskim
- współautor Zeszytu Naukowego NKJO "Toward Better English Teaching"
- współautor Geodesy and cartography faculty - guide book for students
- organizator i opiekun metodyczno - merytoryczny kursów praktycznej nauki języka angielskiego organizowanych w ramach działalności NKJO
- opiekun metodyczno - merytoryczny nauczania języka angielskiego w Rodzinnym Domu Dziecka w Ostrowcu Św.
Największe zamiłowania: teaching, people and Shakespeare - razem lub osobno
https://web.archive.org/web/20081231220150/www.nkjo.wsbip.edu.pl/mdobrowolska.html
Skąd takie dane?
Nie wyglądają na prawdziwe, z roku na rok bardzo się zmieniły.
To jak teraz nie ma tam rady nadzorczej, to kto to nadzoruje?
Pippi Langstrumpf Przybycie Pippi, odc 1 https://www.youtube.com/watch?v=HX84_nhvwKI
Widzę, że komuś bardzo przeszkadza prowadzenie działalności edukacyjnej na tym forum. Ach te trolle internetowe:/
"Twoja odpowiedź może zostać wyłączona z wyświetlania wraz z powyższym postem, ponieważ powyższy post został zgłoszony jako sprzeczny z Zasadami Forum. Zasady Forum określają, że jeśli post jest sprzeczny z Zasadami Forum, wówczas post taki wyłączany jest z wyświetlania wraz ze wszystkimi odpowiedziami na ten post."
-
Czyli likwidator zarabia podobnie jak syndyk np. przy upadłości konsumenckiej... ?
-
Czy jeśli zdecydowano, że należy zlikwidować komunalną spółkę miejską (gminną), to czy likwidator jest potrzebny w przypadku, gdy postanowiono przekształcić ją w: 1) fundację komunalną 2) jednostkę budżetową gminy
ChatGPT: Świetne pytanie, ponieważ dotyka złożonych kwestii prawnych dotyczących przekształceń form organizacyjnych jednostek komunalnych.
### Krótkie odpowiedzi:
1. Przekształcenie komunalnej spółki w fundację komunalną: TAK, potrzebna jest likwidacja i likwidator jest konieczny.
2. Przekształcenie komunalnej spółki w jednostkę budżetową: TAK, również wymaga likwidacji i ustanowienia likwidatora.
---
## Szczegóły:
### 1. Przekształcenie spółki komunalnej w fundację komunalną
Nie istnieje bezpośrednia ścieżka prawna przekształcenia spółki prawa handlowego (sp. z o.o., S.A.) w fundację. Fundacja to zupełnie inna forma organizacyjno-prawna, regulowana przez ustawę o fundacjach, a nie kodeks spółek handlowych.
Z tego powodu:
* Spółkę trzeba zlikwidować zgodnie z Kodeksem spółek handlowych (art. 270–290 KSH dla sp. z o.o.),
* Likwidator zostaje powołany – może to być członek zarządu lub inna osoba wyznaczona przez wspólników (gminę),
* Majątek pozostały po likwidacji można przekazać fundacji, o ile wynika to z umowy spółki i zgodzi się sąd rejestrowy.
> Ważne: Fundacja może być utworzona równolegle przez gminę (jako fundator), a likwidowana spółka może jej przekazać majątek, jeśli jest to zgodne z przepisami i celami fundacji.
---
### 2. Przekształcenie spółki komunalnej w jednostkę budżetową
Również nie istnieje prawna forma "przekształcenia" spółki w jednostkę budżetową. To dwie zupełnie różne formy prawne:
* Spółka komunalna to podmiot prawa handlowego,
* Jednostka budżetowa to część administracji samorządowej, która nie posiada osobowości prawnej.
Z tego względu:
* Należy zlikwidować spółkę z udziałem likwidatora,
* Następnie gmina może utworzyć jednostkę budżetową uchwałą rady gminy i przenieść do niej część zadań i mienia (np. nieruchomości, sprzęt itp.).
---
## Podsumowanie
W obu przypadkach:
* Nie można dokonać prostego „przekształcenia”,
* Konieczna jest likwidacja spółki komunalnej,
* Likwidator jest potrzebny, bo prowadzi formalności, w tym spieniężanie majątku (jeśli trzeba), uregulowanie zobowiązań, zgłoszenia do KRS itp.
Jeśli chcesz, mogę pomóc przygotować wzór uchwały o likwidacji albo o przekazaniu majątku fundacji/jednostce budżetowej.
Pomóż przygotować wzór uchwały o likwidacji spółki miejskiej i przekazaniu majątku jednostce budżetowej. Co z pracownikami?
Oczywiście, poniżej przygotowuję wzór uchwały rady gminy o likwidacji spółki miejskiej (komunalnej) i przekazaniu majątku powstałej z niej jednostce budżetowej. Dodatkowo wyjaśnię kwestie pracowników.
---
## WZÓR UCHWAŁY RADY GMINY
> Dotyczy: likwidacji spółki komunalnej i utworzenia jednostki budżetowej, z przekazaniem majątku.
---
### Uchwała Nr …/…/2025 Rady Gminy … z dnia … 2025 r.
w sprawie likwidacji spółki komunalnej [nazwa spółki] oraz utworzenia jednostki budżetowej [nazwa jednostki]
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. f ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2024 r. poz. …), art. 270 i n. ustawy z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (Dz.U. z 2024 r. poz. …), oraz art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2023 r. poz. 1270 z późn. zm.), Rada Gminy … uchwala, co następuje:
---
### § 1.
Postanawia się zlikwidować spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością pod firmą:
[pełna nazwa spółki], z siedzibą w [adres], wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: […], której jedynym wspólnikiem jest Gmina […], z dniem [data likwidacji].
---
### § 2.
Celem likwidacji spółki jest zakończenie jej działalności oraz przekazanie zadań realizowanych przez spółkę nowo utworzonej jednostce budżetowej Gminy […], działającej pod nazwą [nazwa jednostki].
---
### § 3.
Wyznacza się likwidatora spółki w osobie: [imię i nazwisko, PESEL lub inne dane identyfikacyjne], z dniem [data rozpoczęcia likwidacji].
---
### § 4.
1. Zobowiązuje się Wójta/Burmistrza/Prezydenta Gminy do utworzenia jednostki budżetowej Gminy pod nazwą: [nazwa jednostki], z siedzibą w [adres], której celem będzie wykonywanie zadań dotychczas realizowanych przez spółkę.
2. Jednostka budżetowa przejmie mienie likwidowanej spółki po zakończeniu procesu likwidacji i zaspokojeniu wierzycieli.
---
### § 5.
Zobowiązuje się Wójta/Burmistrza/Prezydenta Gminy do podjęcia czynności organizacyjnych, w tym:
1. Wystąpienia do sądu rejestrowego o otwarcie likwidacji spółki,
2. Złożenia wniosku o wykreślenie spółki z KRS po zakończeniu likwidacji,
3. Ustanowienia statutu jednostki budżetowej,
4. Sporządzenia wykazu majątku przekazywanego jednostce budżetowej,
5. Przeprowadzenia niezbędnych działań kadrowych.
---
### § 6.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
---
Uzasadnienie (do celów protokołu):
Zmiana formy organizacyjnej zarządzania zadaniami publicznymi przez Gminę wynika z konieczności zwiększenia przejrzystości finansowej oraz efektywności zarządzania mieniem komunalnym. Likwidacja spółki i utworzenie jednostki budżetowej umożliwi bezpośrednie zarządzanie działalnością przez Gminę.
---
## Co z pracownikami?
W przypadku likwidacji spółki:
* Pracownicy spółki nie przechodzą automatycznie do jednostki budżetowej – to nie jest przekształcenie w rozumieniu Kodeksu pracy (jak przy przekształceniach spółek).
* Aby zachować zatrudnienie:
* Gmina może zaproponować nowe umowy o pracę w jednostce budżetowej (w trybie porozumienia),
* Spółka może wypowiedzieć umowy, a jednostka budżetowa może zatrudnić te osoby na nowo, z zachowaniem ciągłości zadań,
* Wymaga to dobrego planu kadrowego – warto zawrzeć z pracownikami porozumienia (np. warunkowe wypowiedzenia z propozycją zatrudnienia przez nową jednostkę).
> Uwaga: W takich sytuacjach nie działa art. 23(1) Kodeksu pracy (przejście zakładu pracy), bo nie ma kontynuacji podmiotu prawnego.
---
Jeśli chcesz, mogę przygotować też:
* wzór uchwały o utworzeniu jednostki budżetowej,
* projekt statutu tej jednostki,
* wzór porozumienia z pracownikami o przejściu do nowej jednostki.
Czy potrzebujesz tych dokumentów?
ChatGPT: Twoje pytanie trafia w sedno praktyczno-prawnych problemów takich „przekształceń” organizacyjnych w sektorze komunalnym. Wyjaśnijmy wszystko krok po kroku:
---
## 1. Co oznacza, że nie działa art. 23(1) Kodeksu pracy?
### Art. 23(1) KP – przejęcie pracowników „z mocy prawa”
Ten przepis mówi, że:
> "W razie przejścia zakładu pracy lub jego części na innego pracodawcę, nowy pracodawca staje się z mocy prawa stroną w dotychczasowych stosunkach pracy."
Ten mechanizm działa np.:
* przy sprzedaży zakładu,
* fuzji spółek,
* przekształceniach organizacyjnych, gdzie nowy pracodawca przejmuje zakład pracy jako kontynuację działalności.
---
### [X] Dlaczego NIE działa w przypadku likwidacji spółki i utworzenia jednostki budżetowej?
Ponieważ:
* Spółka prawa handlowego (np. z o.o.) jest osobą prawną – niezależnym bytem prawnym,
* Jednostka budżetowa NIE ma osobowości prawnej i jest formą organizacyjną gminy (jej częścią),
* Między spółką a jednostką nie zachodzi kontynuacja podmiotu prawnego – to są odrębne byty, i nie dochodzi do przejęcia zakładu w rozumieniu art. 23(1) KP.
> Czyli: pracownicy nie „przechodzą automatycznie” – trzeba ich zatrudnić na nowo.
---
## 2. Co w takim razie oznacza „porozumienie z pracownikami o przejściu do nowej jednostki”?
To nieporozumienie w sensie formalnym, ale raczej uzgodnienie intencji zatrudnienia.
Typowe rozwiązanie praktyczne:
1. Spółka zapowiada likwidację i wypowiada umowy o pracę (zgodnie z terminami).
2. Gmina oferuje tym samym pracownikom nowe umowy o pracę w jednostce budżetowej – najlepiej od następnego dnia po wygaśnięciu dotychczasowych.
3. Pracownik wyraża zgodę na podpisanie nowej umowy (np. na tych samych warunkach).
Można więc przygotować "porozumienie zamiarów" lub "deklarację zatrudnienia", np.:
---
### Przykładowa forma:
Porozumienie intencyjne dotyczące zatrudnienia pracownika w jednostce budżetowej Gminy […].
Zawarte w dniu […], pomiędzy:
* Gminą […], reprezentowaną przez […], zwaną dalej "Pracodawcą"
a
* Panem/Panią […], PESEL […], zatrudnionym w Spółce [nazwa spółki], zwanym dalej "Pracownikiem"
§ 1.
Pracodawca deklaruje wolę zatrudnienia Pracownika od dnia […], tj. dnia następującego po rozwiązaniu stosunku pracy w Spółce […], na stanowisku […], w jednostce budżetowej Gminy […], na podstawie umowy o pracę na czas […], z wynagrodzeniem […].
§ 2.
Pracownik wyraża wolę podjęcia zatrudnienia zgodnie z § 1.
§ 3.
Niniejsze porozumienie nie stanowi jeszcze umowy o pracę, ale deklarację zamiaru jej zawarcia. Umowa zostanie podpisana w terminie do dnia \[…].
---
## 3. Przykłady z praktyki samorządowej w Polsce
Oto kilka analogicznych zdarzeń z przeszłości, gdzie zachodziły podobne sytuacje:
### Warszawa – likwidacja Zarządu Cmentarzy Komunalnych jako zakładu budżetowego i utworzenie jednostki budżetowej (2012)
Pracownicy zostali ponownie zatrudnieni w nowej jednostce. Miasto przygotowało dla nich porozumienia i propozycje nowych umów.
### Łódź – przekształcenie Miejskiego Ośrodka Profilaktyki Zdrowotnej z zakładu budżetowego w spółkę z o.o. (2016)
Tutaj odwrotny proces – ze sfery budżetowej do spółki. Nie zastosowano art. 23(1) KP, ale zaoferowano nowe umowy.
### Bielsko-Biała – likwidacja spółki komunalnej i utworzenie jednostki budżetowej do zarządzania stadionem (2021)
Pracownicy byli zwalniani ze spółki z o.o. i zatrudniani ponownie w jednostce budżetowej, na podstawie osobnych umów.
---
## ✅ Podsumowanie:
| Element | Czy działa? | Uwagi |
| Art. 23(1) KP | [X] Nie | Brak kontynuacji podmiotu prawnego |
| Likwidacja spółki | ✅ Tak | Wymaga powołania likwidatora |
| Przejście pracowników | [X] Nie automatyczne | Można zatrudnić ponownie na podstawie uzgodnienia |
| Przekazanie majątku | ✅ Tak | Po spłacie zobowiązań i formalnym zakończeniu likwidacji |
---
Jeśli chcesz, mogę przygotować:
* wzór wypowiedzenia z propozycją zatrudnienia,
* szczegółowy plan kadrowy na okres przejściowy.
Czy potrzebujesz pomocy z tymi dokumentami?
ChatGPT może popełniać błędy. Sprawdź ważne informacje.
Brakuje im pieniędzy chyba, dlatego proszą o wsparcie ludzi dobrej woli. Komu brakuje pieniędzy? Nie wiem, trzeba przeczytać, żeby się dowiedzieć.
11 marca 2025 Centrum Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Świętokrzyskim
Zostaw swoje 1,5% w Ostrowcu Świętokrzyskim!
Centrum Rozwoju Lokalnego zaprasza do wsparcia lokalnych organizacji pożytku publicznego (OPP)
Przekazując 1,5% swojego podatku na ostrowieckie organizacje, pomagasz realizować:
- imprezy kulturalne
- wydarzenia sportowe
- akcje charytatywne
- zakup pomocy naukowych dla szkół
- dofinansowanie rehabilitacji dzieci, dorosłych i seniorów
Dlaczego warto?
- To pieniądze, które i tak przekazujesz państwu – dlaczego nie zostawić ich w Ostrowcu?
- Wspierasz rozwój miasta i lokalnej społeczności.
- Dajesz przykład odpowiedzialności obywatelskiej.
Jak to zrobić?
1 Wypełnij swój PIT.
2 Wpisz numer KRS wybranej organizacji z Ostrowca Świętokrzyskiego.
3 Gotowe! Twoje 1,5% zostaje „u siebie”.
Lista ostrowieckich OPP znajdziesz tutaj:
>> https://niw.gov.pl/opp/wykaz-opp/
"Zostaw swój 1,5% w Ostrowcu – wspieraj lokalne inicjatywy!"
@obserwujący https://www.facebook.com/watch/?v=1365193207811699
https://sprawozdaniaopp.niw.gov.pl <<
https://wyszukiwarkaregon.stat.gov.pl >>
INFORMACJE PODSTAWOWE
REGON 292388555
NIP 6612087389
KRS 0000015916
nazwa "STOWARZYSZENIE NA RZECZ OSÓB BEZROBOTNYCH" W Ostrowcu Świętokrzyskim
kod i nazwa podstawowej formy prawnej 1 - OSOBA PRAWNA
kod i nazwa szczególnej formy prawnej 155 - STOWARZYSZENIA
kod i nazwa formy własności 215 - WŁASNOŚĆ PRYWATNA KRAJOWA POZOSTAŁA
organ rejestrowy Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydz. Gospodarczy Krajowego Rej. Sądowego
rodzaj rejestru lub ewidencji Rejestr Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych I Zawodowych, Fundacji Oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej
ADRES SIEDZIBY Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Henryka Sienkiewicza 70/14C
DATY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ PODMIOTU
data wpisu do rejestru lub ewidencji 2001-06-04
data powstania 2000-10-11
data rozpoczęcia działalności 2000-10-11
PROWADZONE DZIAŁALNOŚCI WG PKD
DZIAŁALNOŚĆ PRZEWAŻAJĄCA WG PKD
2007 88.99.Z POZOSTAŁA POMOC SPOŁECZNA BEZ ZAKWATEROWANIA, GDZIE INDZIEJ NIESKLASYFIKOWANA
"STOWARZYSZENIE NA RZECZ OSÓB BEZROBOTNYCH" W OSTROWCU ŚWIĘTOKRZYSKIM
https://www.imsig.pl/krs/0000015916
https://wyszukiwarka-krs.ms.gov.pl/dane-szczegolowe-podmiotu;numerKRS=FjTQO2l%2F7RwsFfab5zq6wA%3D%3D;typ=S
Przez cały swój okres istnienia dostali tylko jedną maluteńką dotację od Krzemiennego Kręgu z Bałtowa? https://sudop.uokik.gov.pl/search/aidBeneficiary
https://poradnik.ngo.pl/co-po-rejestracji-dla-fundacji-i-stowarzyszen-zarejestrowanych-w-krs
Napisz krótko: Jaka jest różnica między jednostka budżetowa i samorządowy zakład budżetowy
ChatGPT powiedział: Jednostka budżetowa i samorządowy zakład budżetowy różnią się sposobem finansowania:
* Jednostka budżetowa jest w całości finansowana z budżetu (nie ma własnych dochodów) i wszystkie jej dochody trafiają do budżetu.
* Samorządowy zakład budżetowy pokrywa koszty głównie z własnych dochodów (np. opłat za usługi), choć może otrzymywać dotacje z budżetu.
Czy chcesz przykład? Tak. Oto przykłady:
* Jednostka budżetowa: szkoła podstawowa, urząd gminy, straż miejska – finansowane w całości z budżetu gminy.
* Samorządowy zakład budżetowy: zakład gospodarki komunalnej (np. wodociągi, oczyszczanie miasta) – zarabia np. na opłatach za wodę, ale może dostać dotację z budżetu, jeśli zabraknie środków.
Chcesz porównanie w tabeli? Tak. Oczywiście – oto porównanie w formie tabeli:
Cecha | Jednostka budżetowa | Samorządowy zakład budżetowy
Źródło finansowania | W całości z budżetu (gminy, powiatu, państwa) | Głównie z własnych dochodów, częściowo z dotacji
Dochody własne | Nie posiada | Posiada (np. opłaty za usługi komunalne)
Przekazywanie dochodów | Wszystkie wpływy trafiają do budżetu | Dochody zostają w zakładzie
Przykład | Szkoła, urząd gminy, biblioteka publiczna | Zakład wodociągów, oczyszczania miasta, targowisko
Samodzielność finansowa | Brak | Częściowa (może gospodarować własnymi środkami)
Forma działalności | Wykonuje zadania administracyjne | Świadczy usługi odpłatne na rzecz mieszkańców
Daj znać, jeśli chcesz tę tabelę w wersji do druku lub do edytora tekstu.
ChatGPT powiedział: CRL (Centrum Rozwoju Lokalnego) nie jest jednostką oświatową, ponieważ:
1. Nie zostało utworzone na podstawie ustawy Prawo oświatowe, ani nie pełni funkcji szkoły, przedszkola, placówki oświatowej czy zespołu szkół.
2. W statucie CRL nie wskazano, że realizuje zadania oświatowe jako główna działalność. Działania edukacyjne mają charakter uzupełniający i pozaprogramowy (np. szkolenia, warsztaty).
3. CRL nie podlega nadzorowi pedagogicznemu (np. kuratora oświaty), który jest obowiązkowy dla jednostek oświatowych.
To jednostka budżetowa o profilu rozwojowo-społecznym, nie dydaktycznym w rozumieniu przepisów oświatowych.
(...) Wśród wymagań, jakie są przez nim stawiane znajdują się m.in.: spełnienie wymogów art. 6 ustawy o pracownikach samorządowych, wykształcenie – wyższe magisterskie, minimum 5 – letni staż pracy, prawo jazdy kategorii B, znajomość ustawy o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych, o zdrowiu publicznym, o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, o ekonomii społecznej, Kodeksu Pracy, o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021–2027, Statutu Gminy Ostrowiec Świętokrzyski – przyjętego uchwałą Nr LVI/600/2006 Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 25 lipca 2006 r. – z późn. zm., Statutu jednostki budżetowej Centrum Rozwoju Lokalnego – przyjętego uchwałą Nr LIII/122/2021 Rady Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 29 października 2021 r. – z późn. zm., Regulaminu Organizacyjnego Centrum Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Świętokrzyskim przyjętego na mocy Zarządzenia Nr V/51/2022 Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 11 stycznia 2022 roku, specyfiki działania sektora finansów publicznych, a także w zakresie pozyskiwania środków finansowych ze źródeł pozabudżetowych, w tym funduszy Unii Europejskiej, tematyki z obszaru funkcjonowania Samorządu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego.
Wymagania dodatkowe to: umiejętność sprawnej organizacji pracy, zdolności menedżerskie oraz organizatorskie, a także umiejętność zarządzania zespołami ludzkimi i nawiązywania dobrych kontaktów interpersonalnych i międzyinstytucjonalnych, umiejętność podejmowania decyzji w sytuacjach stresowych, dyspozycyjność, obowiązkowość, komunikatywność.
Wymagane dokumenty: a) życiorys (CV), b) list motywacyjny, c) dokument poświadczający wykształcenie/dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów, d) dokumenty potwierdzające staż pracy (świadectwa pracy, a w przypadku trwającego zatrudnienia w ramach stosunku pracy – zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia), e) kwestionariusz osobowy, f) inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach.
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego pokój nr 207, po uprzednim uzgodnieniu dnia i godziny ich złożenia pod nr tel. 41 2672122 lub pocztą na adres: Urząd Miasta, ul. J. Głogowskiego 3/5, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Dyrektora Centrum Rozwoju Lokalnego” – w terminie do dnia 17 czerwca 2024 r. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta oraz na elektronicznej tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, ul. J. Głogowskiego 3/5, przez okres trzech miesięcy.