Drogowcem nie jestem, ale logika mowi ze cos tu nie tak. Skoro przebudowa Polnej kosztowala miliony, przebudowany odcinek Samsonowicza kilkanascie milionow, to teraz sie okazuje ze remont zdegradowanego odcinka od Lotosu do Baltowskiej bedzie kosztowal tylko 3,3 mln. No to co to za remont?Bez podbudowy, bez chodnikow, odwodnienia.
Zfrezowanie i zalanie asfaltem. A za 2 lata przy tym ruchu od nowa 3,3 mln. Jaka to gospodarnosc? Jaka to strategia? Tu gdzie ludzie widza, bo sa bloki to z rozmachem. Tam, gdzie przemysl i wizytowka gospodarcza miasta powina byc ochlapy i prowizorka.
Wybory ida...
Podobno Remont ma być od krzyżówki z 11 listopada do bałtowskiej
Moim zdanie ten cały odcinek gdzie przebiega transport do Celsy powinien być wykonany w technologii drogi o nawierzchni betonowej.
Dlaczego betonowe?
Wiele aspektów przemawia za tym właśnie wyborem rodzaju nawierzchni. Najważniejsze zalety nawierzchni betonowych to:
większa trwałość,
brak zjawiska koleinowania,
większe bezpieczeństwo,
niższy koszt eksploatacji,
dostępność krajowych surowców,
mozliwość recyklingu,
a nawet zapewnienie niższego poziomu hałasu.
Trwałość nawierzchni betonowych (wydłużony okres pomiędzy remontami) jest przeciętnie 2,5÷3,5 razy większa niż asfaltowych. Przy zastosowaniu nowych technologii betonu wysokowytrzymałościowego można osiągnąć nawet ok. 7 razy większą trwałość. Z danych niemieckich wynika, że po 23 latach użytkowania tylko 5% nawierzchni betonowych wymaga napraw. Dla nawierzchni asfaltowych wskaźnik ten wynosi od 80 do 100 %.
Niezwykle istotną cechą jest brak zjawiska koleinowania, zapewniony dzieki takim właściwościom jak odporność na czynniki atmosferyczne (wysoka temperatura, zamarzanie / odmarzanie), a także ze względu na odporność nawet na bardzo wysokie obciążenia osi. Przy nowoczesnych rozwiązaniach gwarantowana jest nawet 30 -40 -letnia żywotność nawet przy obciążeniach 13 ton /oś.
Nawierzchnie betonowe dają większe bezpieczeństwo użytkowania, są jasne i dobrze widoczne, co jest szczególnie ważne w złych warunkach atmosferycznych. Bardzo ważną zaletą jest ich duża przyczepność. Niemieckie badania wykazały, że wskaźnik „wypadkowości” na autostradach betonowych jest o ok. 32% niższy od wskaźnika stwierdzanego na nawierzchniach asfaltowych.
Nieznacznie wyższy koszt budowy betonowych dróg jest bardzo szybko rekompensowany przez niski koszt późniejszego ich utrzymania. Oblicza się, że już w przypadku obciążenia ruchem na poziomie 20 tys. pojazdów na dzień zdecydowanie opłaca się budować nawierzchnie betonowe. Należy jednak pamiętać, że wielokrotnie już na etapie inwestycji nawierzchnia betonowa jest tańsza.
Co ciekawe, nowe rozwiązania nawierzchni betonowych wykazują nawet niższy poziom hałasu niż autostrady asfaltowe (argument głośności jest często podnoszony przez przeciwników betonu).
Istnieje możliwość całkowitego i bezpiecznego recyclingu betonu. Odpady bitumiczne są trudne do powtórnego wykorzystania – zawierają szkodliwe związki węglowodorów aromatycznych.
Ponadto, z punktu widzenia zapewnienia surowców do budowy dróg należy pamiętać, że Polska dysponuje wszystkimi surowcami (cement, kruszywa) niezbędnymi do wykonania dobrych, sztywnych nawierzchni betonowych. To z polskich cementów i kruszyw wykonano znaczną część sieci autostrad na terenach byłej NRD.
A połowa tej kwoty to na barierki;D
to bedzie cały remont samsonowicza czy tylko kawalek?
ale w tym roku tylko jeden etap? tzn od kąd do kąd ma byc?
W 2018 cały odcinek od stacji paliw Litos do Bałtowskiej
czyli w tym roku od kad do kad bedzie remont?
Nie stac powiatu na remont? To teraz zrobi nedzny remont za 3,3 mln a za dwa lata znowu za 3,5 mln, bo sie rozsypie? Czy to jezt niegspodarnosc? To od czego jest posel i senator zeby pieniadza z rzadu z rezerwy wyciagnac? Za co Ci ludzie biora pieniadze? Za organiziwanie mszy?
skad masz te dane ze będą jakieś dwa remonty ? przysnilo ci sie po pijaku ?
Nie po pijaku. Remont dla remontu spowoduje za za 2 lata przy tym tonazu ruchu kolowego ta wylewka asfaltu sie rozsypie i znowu trzeba bedzie latac od zera. Jaknie ma fundamentu pod domem dobrego to on tez sie rozsypie
Jeśli okaże się to prawdą że przebudowa będzie podzielone jeszcze na dwa etapy to odszczekasz swoje słowa po trzeźwemu czy schowasz głowę w piasek?