Ostrowiec Świętokrzyski - Widok na fragment miasta

Ostrowiec Świętokrzyski www.ostrowiecnr1.pl

Szukaj
Właściciel portalu


- Reklama -

Logowanie

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Zaloguj się, aby zbaczyć, kto jest teraz on-line.
Aktualna sonda
Czy jesteś za przeprowadzeniem w Ostrowcu Świętokrzyskim referendum odwołującego prezydenta miasta
Aby skorzystać
z mailingu, wpisz...
Korzystając z Portalu zgadzasz się na postanowienia Regulaminu.

Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

Ilość postów: 22 | Odsłon: 1872 | Najnowszy post
  • Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

    Drogowcem nie jestem, ale logika mowi ze cos tu nie tak. Skoro przebudowa Polnej kosztowala miliony, przebudowany odcinek Samsonowicza kilkanascie milionow, to teraz sie okazuje ze remont zdegradowanego odcinka od Lotosu do Baltowskiej bedzie kosztowal tylko 3,3 mln. No to co to za remont?Bez podbudowy, bez chodnikow, odwodnienia.

    Zfrezowanie i zalanie asfaltem. A za 2 lata przy tym ruchu od nowa 3,3 mln. Jaka to gospodarnosc? Jaka to strategia? Tu gdzie ludzie widza, bo sa bloki to z rozmachem. Tam, gdzie przemysl i wizytowka gospodarcza miasta powina byc ochlapy i prowizorka.

    Wybory ida...

    Gość_??
    Zgłoś
    Odpowiedz
    • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

      Problem bo za tanio?

      Gość
      Zgłoś
      Odpowiedz
    • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 3

      Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

      Podobno Remont ma być od krzyżówki z 11 listopada do bałtowskiej

      Gość
      Zgłoś
      Odpowiedz
      • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

        Jaki jest zakres tego remonty?

        Gość_??
        Zgłoś
        Odpowiedz
        • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

          a o dofinansowaniu słyszałeś?(np. tzw. schetynówki)

          marvin68
          Zgłoś
          Odpowiedz
          • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

            Moim zdanie ten cały odcinek gdzie przebiega transport do Celsy powinien być wykonany w technologii drogi o nawierzchni betonowej.

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
            • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

              Dlaczego betonowe?

              Wiele aspektów przemawia za tym właśnie wyborem rodzaju nawierzchni. Najważniejsze zalety nawierzchni betonowych to:

              większa trwałość,

              brak zjawiska koleinowania,

              większe bezpieczeństwo,

              niższy koszt eksploatacji,

              dostępność krajowych surowców,

              mozliwość recyklingu,

              a nawet zapewnienie niższego poziomu hałasu.

              Trwałość nawierzchni betonowych (wydłużony okres pomiędzy remontami) jest przeciętnie 2,5÷3,5 razy większa niż asfaltowych. Przy zastosowaniu nowych technologii betonu wysokowytrzymałościowego można osiągnąć nawet ok. 7 razy większą trwałość. Z danych niemieckich wynika, że po 23 latach użytkowania tylko 5% nawierzchni betonowych wymaga napraw. Dla nawierzchni asfaltowych wskaźnik ten wynosi od 80 do 100 %.

              Niezwykle istotną cechą jest brak zjawiska koleinowania, zapewniony dzieki takim właściwościom jak odporność na czynniki atmosferyczne (wysoka temperatura, zamarzanie / odmarzanie), a także ze względu na odporność nawet na bardzo wysokie obciążenia osi. Przy nowoczesnych rozwiązaniach gwarantowana jest nawet 30 -40 -letnia żywotność nawet przy obciążeniach 13 ton /oś.

              Nawierzchnie betonowe dają większe bezpieczeństwo użytkowania, są jasne i dobrze widoczne, co jest szczególnie ważne w złych warunkach atmosferycznych. Bardzo ważną zaletą jest ich duża przyczepność. Niemieckie badania wykazały, że wskaźnik „wypadkowości” na autostradach betonowych jest o ok. 32% niższy od wskaźnika stwierdzanego na nawierzchniach asfaltowych.

              Nieznacznie wyższy koszt budowy betonowych dróg jest bardzo szybko rekompensowany przez niski koszt późniejszego ich utrzymania. Oblicza się, że już w przypadku obciążenia ruchem na poziomie 20 tys. pojazdów na dzień zdecydowanie opłaca się budować nawierzchnie betonowe. Należy jednak pamiętać, że wielokrotnie już na etapie inwestycji nawierzchnia betonowa jest tańsza.

              Co ciekawe, nowe rozwiązania nawierzchni betonowych wykazują nawet niższy poziom hałasu niż autostrady asfaltowe (argument głośności jest często podnoszony przez przeciwników betonu).

              Istnieje możliwość całkowitego i bezpiecznego recyclingu betonu. Odpady bitumiczne są trudne do powtórnego wykorzystania – zawierają szkodliwe związki węglowodorów aromatycznych.

              Ponadto, z punktu widzenia zapewnienia surowców do budowy dróg należy pamiętać, że Polska dysponuje wszystkimi surowcami (cement, kruszywa) niezbędnymi do wykonania dobrych, sztywnych nawierzchni betonowych. To z polskich cementów i kruszyw wykonano znaczną część sieci autostrad na terenach byłej NRD.

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
    • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 8

      Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

      A połowa tej kwoty to na barierki;D

      Gość
      Zgłoś
      Odpowiedz
      • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

        to bedzie cały remont samsonowicza czy tylko kawalek?

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
        • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

          ma być podzielony na dwa etapy.

          marvin68
          Zgłoś
          Odpowiedz
          • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

            ale w tym roku tylko jeden etap? tzn od kąd do kąd ma byc?

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
            • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

              W 2018 cały odcinek od stacji paliw Litos do Bałtowskiej

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
              • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

                Powiatu nie stać na wyremontowane całości w jednym roku.

                marvin68
                Zgłoś
                Odpowiedz
                • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

                  czyli w tym roku od kad do kad bedzie remont?

                  Gość
                  Zgłoś
                  Odpowiedz
                  • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

                    Nie stac powiatu na remont? To teraz zrobi nedzny remont za 3,3 mln a za dwa lata znowu za 3,5 mln, bo sie rozsypie? Czy to jezt niegspodarnosc? To od czego jest posel i senator zeby pieniadza z rzadu z rezerwy wyciagnac? Za co Ci ludzie biora pieniadze? Za organiziwanie mszy?

                    Gość_Zenujace
                    Zgłoś
                    Odpowiedz
                    • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

                      skad masz te dane ze będą jakieś dwa remonty ? przysnilo ci sie po pijaku ?

                      Gość
                      Zgłoś
                      Odpowiedz
                      • Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

                        Nie po pijaku. Remont dla remontu spowoduje za za 2 lata przy tym tonazu ruchu kolowego ta wylewka asfaltu sie rozsypie i znowu trzeba bedzie latac od zera. Jaknie ma fundamentu pod domem dobrego to on tez sie rozsypie

                        Gość_Zenujace
                        Zgłoś
                        Odpowiedz
                      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 20

                        Odp.: Jaki to remont Samsonowicza za 3,3 mln?

                        Jeśli okaże się to prawdą że przebudowa będzie podzielone jeszcze na dwa etapy to odszczekasz swoje słowa po trzeźwemu czy schowasz głowę w piasek?

                        marvin68
                        Zgłoś
                        Odpowiedz
2 posty w tym wątku zostały wyłączone z wyświetlania ze względu na sprzeczność z Zasadami Forum lub czasowo. Możesz wyświetlić wątek wraz z tymi postami.

- Reklama -
- Ogłoszenie społeczne -

- Reklama -

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Losowa firma:Dodaj firmę