Witam, czy ktoś posiada? Jakie macie transfery i pingi? Polecacie? Jak z jakością połączenia? Nie zrywa? Czy można takim internetem zastąpić internet stacjonarny np. z netii? Wkurzają mnie ograniczenia, w Netii mam już tylko 3 Mb/s a na początku było 10... podłączają coraz więcej użytkowników przez co znacznie spada transfer, a alternatywy po kablach kompletnie brak...
LTE Play to tylko w wielkich miastach. W Ostrowcu odpada całkowicie (chyba, że chcesz dostać zawału :) U nas ledwo telefony sobie radzą z przekaźnikami (skaczą w roamingu krajowym z operatora na operatora). Play po wyjściu z okresu ochronnego ma bardzo słabą infrastrukturę. Może za 2-3 lata... Z resztą żadem internet komórkowy lub radiowy nie zastąpi kabla - zupełnie nie ta stabilność i komfort użytkowania. Pingi potrafią być tragiczne w zależności od lokalizacji odbiornika. Gdybyś jednak mógł coś więcej po kablu to polecam Ci Vectrę. Najlepszy stosunek abonament/przepustowość.
Kabel to kabel. LTE używam w telefonie prędkość różna, maksymalnie miałem download do 47, upload do 25 - orientacyjnie bo nie zawsze tak jest. Speed test wykonany kilka sekund temu dość słaby: 47ms/1,95/1,54 Najlepiej jest rano.
W niedzielę wieczorkiem zrobiłem test Play LTE przez speedtesta. Pinga nie pamiętam, ale ściąganie wyszło około 28 Mbit, a wysyłanie około 10 Mbit. Nie rwie połączeń, działa poprawnie.
Internet bez limitów a przy super zasięgu transfer spada nawet poniżej 1mb (Warszawa - Ursus).
Dostałem odpowiedź z Play'a:
Szanowny Panie,
odnosząc się do przesłanej korespondencji, informuję, że sam poziom zasięgu nie jest jedynym czynnikiem decydującym o prędkości Internetu w danej lokalizacji. Prędkość Internetu bezprzewodowego zależy od wielu czynników, m.in. od odległości od nadajnika, ilości użytkowników aktualnie korzystających z internetu, ale także od warunków pogodowych i budynków w których odbiera się połączenia Internetowe. Opisywana przez Pana prędkość internetu LTE mieści się w standardzie obsługi sieci PLAY. W sytuacji gdy znajduje się Pan w zasięgu sieci LTE w konkretnej lokalizacji i nie ma Pan problemów z połączeniem to uzyskuje Pan najszybszą możliwą w danych warunkach prędkość. Gdyby znajdował się Pan na skraju zasięgu, możnaby było pomyśleć o zakupie dodatkowej anteny, jednak w Pana wypadku byłby to zbędny wydatek. W przypadku gdyby wystąpiły problemy uniemożliwiające płynne, komfortowe korzystanie z Internetu proszę o wysłanie zgłoszenia wraz z przykładami.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z Obsługą Klienta za pośrednictwem portalu Play 24 (www.play.pl). Jesteśmy także do dyspozycji pod numerem 790 500 500 z telefonu innego operatora lub stacjonarnego lub *500 z telefonu Play.
Zachęcamy do zapoznania się z nowymi ofertami dla stałych Klientów. W przypadku zainteresowania prosimy o wysłanie SMS o treści TELEFON pod numer 8016 -oddzwonimy i dobierzemy ofertę.
Z poważaniem
Artur Lipiński
Obsługa Klienta Play