Ostrowiec Świętokrzyski - Widok na fragment miasta

Ostrowiec Świętokrzyski www.ostrowiecnr1.pl

Szukaj
Logowanie

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Zaloguj się, aby zbaczyć, kto jest teraz on-line.
Aktualna sonda
Kto zostanie nowym Prezydentem RP
Aby skorzystać
z mailingu, wpisz...
Korzystając z Portalu zgadzasz się na postanowienia Regulaminu.

Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić

Ilość postów: 9 | Odsłon: 1 | Najnowszy post
W aktualnym widoku dostępne są posty sprzeczne z Zasadami Forum. Ten widok ma pewne ograniczenia (np. nie można odpowiadać na posty). Przywróć zwykły widok wątku „Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić”.
  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 7

    Odp.: Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić

    nie to nie tak,

    Droga Kasiu

    jadąc swoim pięknym seico i chcąc zahamować silnikiem, krzyczysz głośno do lusterka wstecznego "hamulec silnikowy" poproszę !!!!!!

    ps. a tak naprawdę to jakby Ci się popsuł hamulec nożny i ręczny to wtedy hamujesz biegami zmieniając do najmniejszego

    Gość_30+
    Zgłoś
  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 9

    Odp.: Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić

    Ciagnie sie konia za podogonie . Wtedy staje nawet z gorki.

    Ten post jest sprzeczny z Zasadami Forum. Zwróć uwagę, że w poście znajduje się nadużcie opisane w Zasadach Forum:
    • w poście nie odniesiono się do tematu wątku ani do żadnego z poprzednich postów; aby wypowiedzieć się na nowy temat, należy rozpocząć nowy wątek.
    Zgodnie z Zasadami Forum każdy post sprzeczny z Zasadami Forum, jest wyłączany z wyświetlania. Jeśli jesteś autorem tego posta - prosimy wypowiadaj się na Forum zgodnie z jego zasadami. Zasadę wyłączania postów sprzecznych z Zasadami Forum stosujemy jednakowo wobec wszystkich Forumowiczów. Dzięki temu możemy utrzymać pozytywną atmosferę na Forum.
    Gość
  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 13

    Odp.: Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić

    poplułem monitor gościu z 13:10 :D:D:D:D:D:D:D:D:D

    Gość
    Zgłoś
  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 15

    Odp.: Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić

    Hamowanie silnikiem jest elementem techniki jazdy pozwalającym poczynić pewne oszczędności związane z obniżeniem zużycia paliwa, a w niektórych sytuacjach mającym wyraźny wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Podczas hamowania silnikiem silnik nie zużywa ani kropli paliwa, w odróżnieniu od jazdy „na luzie”, dodatkowo samochód zwalnia bez obciążania hamulców, co może mieć niebagatelne znaczenie podczas jazdy w górach, a ściślej na odcinkach długich zjazdów. Aby prawidłowo hamować silnikiem musisz postępować według poniższej recepty:

    1

    Poznać swój samochód oraz nauczyć się korzystać z obrotomierza. Jest to o tyle ważna cecha, że silnik każdego samochodu najlepiej zachowuje się w ściśle określonym zakresie prędkości obrotowej. Ogólnie można przyjąć, że dla silnika benzynowego będzie to zakres od 2000 do 4500 obrotów/minutę, dla diesla od 1500 do 3500 obrotów/minutę, jednak Twój samochód może mieć ten zakres szerszy lub węższy. Wystarczy wsłuchać się w dźwięk podczas hamowania silnikiem – nagłe pojawienie się nietypowych odgłosów, np. basowego buczenia oznacza konieczność zmiany biegu na niższy.

    2

    Technika hamowania silnikiem jest banalnie prosta. Po prostu zamiast dojeżdżać ze stałą prędkością do miejsca zatrzymania i pod sam koniec hamować hamulcem nożnym, zdejmij nogę z gazu na kilkadziesiąt metrów wcześniej, ale nie wyrzucaj biegu na luz.

    3

    Gdy obroty silnika zaczną zbliżać się do 2000 (lub 1500 dla diesla), zmień bieg na niższy, bez dotykania gazu. Obroty silnika jak pewnie zauważysz, wyraźnie wzrosną.

    4

    Postępuj tak, aż do momentu, w którym konieczne będzie zatrzymanie samochodu, wtedy użyj hamulca nożnego.

    5

    Powyższe punkty dotyczyły jazdy miejskiej po płaskiej drodze. W terenie górzystym zasada jest zbliżona, jednak hamowanie silnikiem nie służy do zatrzymania samochodu, ale do utrzymania stałej prędkości podczas zjazdu, bez konieczności ciągłego stosowania hamulca nożnego – co może spowodować spalenie klocków hamulcowych i/lub zagotowanie płynu hamulcowego, a w efekcie brak możliwości zahamowania pojazdu w momencie wystąpienia niebezpieczeństwa.

    6

    Podczas zjazdu ze wzniesienia zmień bieg na niższy i zdejmij nogę z gazu. Obserwuj prędkościomierz – jeśli prędkość utrzymuje się na stałym poziomie, wybrałeś idealne przełożenie.

    7

    Jeśli prędkość wzrasta – zmień bieg na niższy, jeśli maleje, wrzuć wyższy bieg.

    8

    Nie daj się zwieść pokusie jazdy na najniższych możliwych obrotach silnika – nowoczesne samochody wyposażone są w układ podtrzymania pracy silnika, jeśli jego obroty spadną poniżej 1200-1500 na minutę, co oznacza, że przy tych obrotach zaczyna on zużywać pewne ilości paliwa, nawet podczas hamowania silnikiem.

    Gość
    Zgłoś
  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 16

    Odp.: Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić

    hahahahahahahhahahahahahahahaha posikam sie

    Gość_klaudia
    Zgłoś
  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 19

    Odp.: Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić

    Ale tu mądre wypowiedzi, a kto twierdzi ze nie ma hamowania silnikiem jest w wielkim błędzie, i @klaudia dobrze słyszała, takie hamowanie występuje ale w samochodach ciężarowych np. MAN TGL , i to się nazywa fachowo hamulec górski, i jest przycisk z regulacją co uruchamia to ustrojstwo zależności od spadku terenu jest mocniejszy lub słabszy, ech kierowcy tylko sie podśmiać umiecie. Pozdro @klaudia.

    Gość_gall.
    Zgłoś
  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 20

    Odp.: Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić

    czemu mącicie dziewczynie w głowie?ja mam taki hamulec.tak mi mówił mój mechanik jak go ostatnio montował za 800 zł, tam z przodu auta pod tą taką dużą klapą co pod nią jest silnik i takie kable i te zbiorniczki na płyny. A tak poza tym to nie wiedziałam że trzeba wlewać płyn do spryskiwaczy tam pod tą klapę. ja zawsze maczałam w tym płynie wycieraczki jak chciałam szyby umyć.

    Gość_motoania
    Zgłoś
  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 21

    Odp.: Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić

    ja tam miałem seicentika i sobie chwale,prosty niezawodny a ktoś stwierdził że z takimi osiągami to...to co?,nie sztuka jest mieć 200 koni pod maską i się poruszać,skutki tych 200 koni są czesto słyszalne,a to w drzewo a to w most a to w słup,tak moi drodzy,dziś w cenie są auta małolitrażowe miejskie i zwinne a nie takie fury że miejsc na parkingu brak a o opłatach to szkoda gadać haha,czym auto prościejsze tym bardziej niezawodne o ile sie dba oczywiście,a taki wynalazek cały na komputerach?coś nie tak i stop,auto do serwisu albo do mechanika,i płacisz grube stówki sam niewiesz zaco.może być drobnostka a zostanie ci wciśnięte np.pęknięcie pierścionka na tłoku,jak to sam sprawdzisz?nijak,i płacisz hehe i rwiesz włosy z głowy,no ale gorszym autem pokazać się niewypada hehe,a hamowanie silnikiem to nic innego jak zdjęcie nogi z gazu i redukcja biegów tylko z wyczuciem a nie na siłe aż skrzynia rzęzi z bólu

    Gość
    Zgłoś
  • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 23

    Odp.: Hamowanie silnikiem. Pomocy! Chciałabym się Was poradzić

    ona se to skopiowała skads a wy matołki dalej jej wyjaśniajcie i sie produkujcie, ma przynajmniej kasia ubaw

    Gość
    Zgłoś
W tym wątku znajdują się 7 postów, które oczekują na weryfikację (m.in. sprawdzenie, czy są zgodne z Zasadami Forum; możesz wyświetlić wątek wraz z tymi postami).

- Reklama -
- Ogłoszenie społeczne -

- Reklama -

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Losowa firma:
"Ilando" Grzegorz Drogosz
Branża: Komputery
Dodaj firmę