Mam amochód z filtrem cząstek stałych. Włączył mi się komunikat, że istnieje możliwość zapchania filtra. Czy jest w Ostrowcu mechanik, który zajmuje się takimi sprawami? Serwis mam dopiero w Radomiu lub w Kielcach.
Pisałem już w wcześniejszym poście chętnie pomogę tylko proszę o jakiś namiar. Taki komunikat pojawia się jak kilka razy nie wypalił się filtr, najprościej wymusić wypalenie filtra przez komputer, a jeśli jest bardzo zapchany i takie wypalenie nie pomoże to trzeba wymyć filtr ( robiłem to sobie i znajomym)Taka naprawa jest tania i bez ingerencji w konstrukcję auta. Każdy mechanik woli i do tego namawia żeby filtr wyciąć co jest ingerencją w kontrakcję samochodu i można za to utracić dowód rejestracyjny i kosztuje od 600 zł wzwyż a co sprytny mechanior od razu wytnie katalizator wspawa podpórki żeby nikt się nie spostrzegł i ma dodatkowo 600 zł.
W piątek przyjechałam na 2- gim biegu 2×20km przy obrotach silnika ponad 3000. Nic to nie pomogło a dodatkowo teraz po przejechaniu kilku km włącza mi się wiatrak przy silniku.
Jeśli włącza się wiatrak to nie gaś samochodu znaczy że filtr się wypala zgaś dopiero jak wyłączy się wiatrak. Zauważ że jak dotkniesz lusterka wstecznego( tego na zewnątrz) będzie ciepłe. Jedz tak z oborami do 3000 możesz też tak zrobić na postoju wcisnąć gaz na takie obroty.
Jeszcze jedno nie zawsze jadąc na 2 biegu z obrotami złączy się wypalanie( musi być też tem. silnika =90 C) ja dlatego w lusterko wstawiłem diodę i jak się załącza wypalanie to świeci dioda i nie gaszę auta dopóki nie zgaśnie. Jeśli nie masz diody to wiatrak i ciepłe lusterka podpowiedzą kiedy się wypala.
To ładnie ci ktoś poradził żeby katować silnik na dwójce trzy tysie obrotów i dwadzieścia km uszczelka pod Głowicą do wymiany na bank jak went. Załącza przy takiej temperaturze podziękuj temu co dałaś namiary domoroslemu mechaniorowi....
Krzysiek nigdy nie miałeś pewnie żadnego auta PSA więc nie pisz głupot. Na filtrach FAP myślę że się dobrze znam bo jeżdżę Peugeot-em z 15 lat i w każdym aucie sam robiłem( wypalałem, myłem) FAP-y. Jazda na 2 biegu jest dlatego bo np.3 trudno jechać z takimi obrotami na jednym odcinku ponieważ jest za za szybko na nasze drogi i można dostać mandat. A po drugie wypalenie wymuszone przez kom. diagnostyczny też jest na takich obrotach ( robiłem to też nie raz)tyle że jeszcze auto stoi w miejscu i nie ma pędu powietrza ( tak robi serwis).
Krzysiu z 19:26,masz rację kolego.Mi też poradzono ruszyć na obwodnice,wrzucić 3 i obroty powyżej 3 tys.Było ok,kontrolka zgasła,po miesiącu znow,i ta sama zasada....az kontrolka zaczeła sie zapalac raz w tyg.Ale specmajster dalej kazał "wypalac".....do momentu aż się okazało że poszła uszczelka pod głowicą..malinaaaa,a za tym planowanie głowicy,jakies testy na jakies mikropęknięcia,coś na pierścieniach...jednym słowem remont całego silnika koszt ok 2 tyś! I do tego nowy filtr rownież ok 2 tyś! Oooooo...tak to wyglądało! Teraz mam benzyke i mam spokoj :-)
I czemu nikt nie pisze,że podczas wypalania filtra,przy tych obrotach,temperatura w rurze tuż przy filtrze moze osiągać nawet do 1000'C i może dojść do zapalenia auta?
Może dlatego że tem. przy wypalaniu to około 550 C a nie 1000. Podczas jazdy miejskiej, temperatura spalin wynosi ok. 150°C.
Wypalcie przez komputer diagnostyczny tylko aby motorownia wytrzymala
Ja miałem problem w insigni z takim komunikatem kiedy wymieniłem olej i wlali mi go za dużo ,odciągnąlem wykasowałem błędy i jest na razie spokój
Takie sa nowe Dieselki silniki w nowych autach nawet 20000 tys nie wytrzymuja korbowody bokiem wychodza.
a kto w Ostrowcu się tym zajmuje regeneracją?