Tranzystory IGBT zaśpiewały jednostajnym tonem po czym skład ruszył. Po uzyskaniu prędkości tranzystorki zaśpiewały niższym tonem, bardziej męskim i wagony dostały niezłego kopa. Gdy ton przeszedł w kobiecy jęk nastąpiło kolejne przejście i znów zaszła zmiana płci w śpiewie tranzystorów IGBT. Na horyzoncie ukazała się tęcza.
Gdy ton się ustabilizował składzik jechał już dobre 80km/h. Ale wiedziałem, że kolejny akt IGBT czeka mnie za kilka minut po zatrzymaniu się na przystanku Boksycka.
Też lubicie się bujać z tranzystorkami IGBT ?
Z ktorego seminarium?
Kasujemy dewiantow!
haha gamonie bez szkoły nawet nie wiecie o czym pisze autor
Wiemy.Są takie tranzystory które są połączeniem MOSFETa i tranzystora bipolarnego.Używane są do sterowania obciążeń dużej mocy.System sterowania to PWM.Ostre zbocza impulsu generują dźwięk nawet samego tranzystora.I bardzo proszę bez gamoni.
Ten człowiek to wklejał. Zakładanie znajomości tematu jest ciekawą fantazją ;)
Newag Impuls - napędzany czterema lub ośmioma silnikami asynchronicznymi trójfazowymi, co daje co najmniej 3 moduły H na silnik, w sumie 12 lub 24 modułów, czyli 48 lub 96 tranzystorów IGBT
Zaczynam wierzyć, że forum przekształca się z pyskówek w wymianę poglądów.
Wybacz, jeśli cię uraziłem swym zwątpieniem.
Częstotliwość pracy silników 0..160 Hz, częstotliwość PWM 460..1100 Hz, wszystko w zakresie słyszalnym, stąd ta modulacja przy ruszaniu
Mi te tranzystory grają w plaźmie na modułach sterujących matrycą, częstotliwość to dziesiątki a może setki kHZ. Cieszę się że ich nie słyszę :D
Pewnie to co generują liczne przetwornice. A myślisz że te napędy trakcyjne nie mają czegoś takiego jak elektroniczny Power Factor Correction ? Tam też zapomnij o LW :D
Zasilanie trakcyjne to prąd stały i tam nie ma czegoś takiego jak problem mocy biernej indukcyjnej czy pojemnościowej. Tzn elektrownie pewnie rejestrują jakieś piki mocy kiedy taka lokomotywa rusza, ale to wygląda zupełnie inaczej niż sieć 50 Hz.
A co do piszczenia tv i innej elektroniki - piszczą rdzenie ferrytowe wskutek długotrwałego grzania się wysycha impregnat. Czasem kropla oliwy eliminuje piszczenie.
Na zakłócenia w paśmie LW niestety nie ma rady. Odbiorniki AM wykorzystują składową magnetyczną fali nośnej na której nadaje PR1. A zakłócenia ze składową magnetyczną są wytwarzane przez każdy sprzęt z silnikiem szczotkowym, przetwornice, obwody impulsowe i smartfony.