Jak uważacie, dlaczego ostrowiecki dworzec jest tak zaniedbany, praktycznie nie funkcjonuje a przede wszystkim dlaczego nie ma połączeń, naprzykład na Śląsk, skoro można dojechać od nas do Kielc koleją to dlaczego nie można pojechać do dalszych miejscowości? Uważam że byłoby to rentowne, jeździłoby sporo osób, których nie stać na PKSa
Można pojechać do dalszych miejscowości. Połączeń i tak jest więcej niż było ostatnimi czasy. Węzła kolejowego tu nigdy nie było i nie będzie, dworzec jednak mógłby wrócić do dawnego stanu.
Dzięki za wszystke odpowiedzi, nie wiedziałem m. in. o połączeniu do Gdańska, fajnie że coś ruszyło, mogliby puścić też coś do Wrocławia bez przesiadek, może raz w tygodniu, bo by się bez problemu dało. Najbardziej teraz szkoda dworca, bo się taki ładny budynek marnuje, już lepiej jakby tam powstały mieszkania socjalne czy cokolwiek, byleby tylko nie stał pusty, mam nadzieje że miasto się dogada z koleją
TLK Przemyśl - Gdynia już tylko do 8 marca, potem znika
Zobacz mapę kolei w tym rejonie, położenie Ostrowca, a przekonasz się, że Ostrowiec nie jest na żadnej ważnej trasie.
Mozesz dojechac do Krakowa i jeszcze przez 3 tygodnie nawet do Gdanska. A do katowic zaden problem z przesiadka
Ostatnie 2-3 lata jest lepiej połączenia do Krakowa,Gdańska,Przemyśla poprawiło się jak wyremontowali tory w strone Sandomingo.
Dworzec leży w gestii PKP,chcą go sprzedać z kolei miasto kupić ale za zł i tu raczej jest spora rozbieżność.
Paradoksalnie dla klienta lepiej się teraz kupuje bilet bo u konduktora bez opłat,nie wiem jak dłuższe trasy z Ostrowca ale można zazwyczaj kupowac z wyprzedzeniem bilet w necie.
Czesto w wakacje jeździmy koleją i bardzo dużo torów wymieniono,wyremontowano sporo dworców,nie mniej w takich miejscowościach na uboczu zazwyczaj są zabite dechami dworce.
Ludzi jeździ raczej mało koleją a ceny nie specjalnie są niższe od autobusów.
Kolej w Ostrowcu zaczęła podupadać już około 2004 roku, kiedy to sukcesywnie zmniejszano liczbę połączeń. Później w wyniku powodzi, jaka miała miejsce w Sandomierzu i stanu torowiska usunięto z rozkładu połączenia z Sandomierzem i dalej z południową Polską. Zostały połączenia do Skarżyska, ale nie były one na tyle rentowne, żeby utrzymać kasy i chyba w 2008 roku zamknięto dworzec. Od 2010roku trwa modernizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna - Ocice, w wyniku której zmodernizowano tor nr 2 (nie cały bo Skarżysko-Ostrowiec, natomiast Ostrowiec w kawałkach) Nadal trwa modernizacja torów, rozpisywane są przetargi na kolejne roboty. W planach PKP jest jeszcze modernizacja całej linii, modernizacja peronu m.in. w Ostrowcu, modernizacja bądź budowa nastawni ( ogólnie modernizacja ma na celu przywrócenie prędkości pociągów pasażerskich do 120 i 160 km/h. Zwiększyła się liczba pociągów i wydłużono część z nich do Kielc oraz 2 do Krakowa Gł. PKP InterCity w rozkładzie jazdy na 2011 czy 2012 r uruchomiło najpierw pociąg TLK,,SAN" (Przemyśl Gł. - Warszawa), po roku drugi TLK,,MONCIAK-KRUPÓWKI" (Przemyśl Gł. - Gdynia Gł.). W wyniku modernizacji torów i mostu na Wiśle w Sandomierzu, TLK San został zdjęty z rozkładu, zaś TLK Monciak został przetrasowany przez Tarnobrzeg i Kielce. Od nowego rozkładu jazdy na rok 2014 uruchomiono już tylko pociąg TLK Monciak ( Przemyśl - Gdynia), jednak z dniem 9 marca w wyniku korekty czasowej , pociąg ten zniknie z rozkładu jazdy. Następna korekta rozkładu przewidywana jest na koniec kwietnia. Czy pociąg wróci jeszcze nie wiadomo. Na pewno na likwidacje wpływają prace modernizacyjne i mała frekwencja podróżnych korzystających z tego połączenia, chociaż jest konkurencyjne dla PKS-ów. Być może godziny odjazdów nie są odpowiednie. Zwiększyła się natomiast frekwencja w pociągach do Skarżyska i dalej w kierunku Kielc, Krakowa. Na świętokrzyskie tory ostatnimi czasy wyjeżdżają coraz to nowe i zmodernizowane pociągi. Prawdopodobnie od września, ewentualnie od nowego rozkładu na świętokrzyskie tory powinny wyjechać nowe nabytki Świętokrzyskiego Zakładu Przewozów Regionalnych, tzw. pociągi Impuls. Podróż nimi na pewno będzie wygodniejsza i bardziej komfortowa.
Koniec jezdzenia do Sandomingo i Gdyni, TLK znika po korekcie rozkladu z Ostrowca (od 9 marca). Pozostaja tylko polaczenia Przewozow Regionalnych.
Co do cen to sa jak najbardziej konkurencyjne, szczegolnie dla mlodych uczacych sie.
4,41 zł do Kielc i 15 zł do Krakowa dla studentów na pewno się opłaca. czas podróży niestety dłuższy niż autobusem, może niedługo się to zmieni ale teraz tragedii nie ma. Czekamy na impulsy- mają obsługiwać trasę Ostrowiec- Kraków Główny.
Do Krakowa warto stracić te 20 minut. Za to wygodniej się jedzie i kasa w kieszeni zostaje