W mpk korzystam z biletów ulgowych miejskich, moi znajomi maja uprawnienia do bezpłatnych przejazdów w granicach miasta ale tylko autobusami MPK. Mieszkamy na ulicy peryferyjnej gdzie jeździ więcej PKS-ów i nie mogę jechać tym autobusem bo nie sprzedaje biletów ulgowych miejskich. DLACZEGO??? przecież MPK na terenie powiatu (poza granicami miasta przewozy osoby na bilety ulgowe za które płaci Marszałek i tak jest też w PKS. A jak PKS jedzie w granicach miasta PKS nie może wozić osób na podstawie zniżek miejskich. Mnie nie zależy jakim autobusem będę jeździł i tak po 18-tej w soboty i w niedzielę mogę liczyć wyłącznie na PKS z pełna opłatą. A dlaczego PKS nie występuje do gminy o dopłaty do biletów ulgowych miejskich. Przecież nikt mu tego nie zakazuje, a pasażerowie ulic peryferyjnych mogliby łatwiej dojeżdżać do centrum miasta. Mam nadzieję że ktos wreszcie pomysli o nas pasażerach.
MPK zgodnie z wcześniejszymi planami zostanie przy obsłudze wyłącznie linii miejskich. Będzie kursowało w granicach miasta może 20-25 autobusów na góra pięciu liniach. Baza MPK zostanie przeniesiona poza centrum miasta (np. skrzyżowanie Zagłoby - Żeromskiego). Teren na Jana Pawła II zostanie sprzedany za kilka - kilkanaście milionów złotych. Pomoże to miastu funkcjonować i spłacać kredyty. Linie podmiejskie MPK przejmie PKS i zmodyfikuje trasy tak żeby młodzież dojeżdżała do szkół ostrowieckich. Dodatkowo w autobusach PKS będzie można jeździć ze zniżkami miejskimi za które będzie dopłacało miasto. A MPK w dalszym ciągu będzie spółka miejską lub jednostką samorządową i to pozwoli rozwiązać problemu komunikacyjne miasta Ostrowca. A pasażerowie będą mogli dodatkowo korzystać z kursów PKS w granicach miasta także za bilety ulgowe i bezpłatne. I nie będzie konieczne łączenie MPK Ostrowiec z MZK Starachowice i MKS Skarżysko. Nasze MPK też może funkcjonować i posiadać tabor nowoczesny i mniejszy bo wtedy duży nie będzie potrzebny. A mniejszy tabor to częściej wykonywane kursy. Liczę że ta rewolucja w komunikacji publicznej w Ostrowcu nastąpi w najbliższych latach
Kolejny roszczeniowy koleś do jeżdżenia za darmo -tak wygląda cały ten kraj ,przykro mi że Twoi znajomi nadal nie będą mogli korzystać bezpłatnie z PKS, łączę się z Tobą w "bulu" :) .
W MPK Starachowice np obowiązują ulgi tylko mieszkańców Starachowic,skoro już wspomniano to miasto .
do równouprawnienia podmiotów gospodarczych kolego. nie są to darmowe przejazdy są finansowane przez wojewodę w przypadku strefowych kursów i są uchwalone przez Sejm, mają moc ustawy. A w przypadku ulg miejskich jest to prawo miejscowe uchwalone przez Radę Miasta i są one finansowane z budżetu gminy. Niech Radni nie uchwalają to nikt nie będzie miał do nich pretensji a tak jak są to każd może z nich korzystać. I nie jest kolejny roszczeniowy pomysł
A moze jeszcze i taryfy maja wozic za darmo takich zacnych obywateli?
a dla mnie jest to dyskryminacja, bo dlaczego tylko MPK może korzystać Z dopłat do biletów miejskich. Jeżeli gmina dopłaca do biletów to niech płaci wszystkim przewoźnikom: PKS, busy i MPK. Tak jak jest w urzędzie marszałkowskim, dopłate może dostać każdy po spełnieniu określonych warunków. Pomysł jest ok i nie jest roszczeniowy. Jeżeli posłowie lub radni uchwalają ulgi z których mogą korzystać korzystający z komunikacji publicznej to należy takie pomysły wprowadzać w życie. Gdyby nie było ulg to płacilibyśmy za bilet 100% i byłby święty spokój. Jak są przywileje to niech będą u wszystkich przewoźników i na równych zasadach. A pasażerowie mieli większy dostęp do ciągle ciętej komunikacji. A poprzednie wpisy wielce oburzonych mogą świadczyć tylko o tym że robią to osoby na konkretne zlecenie.
@igor zapomniałeś sie podpisać ;) ,PKS praktycznie nie jeździ po mieście to ,że chciałbyś dupinke wozić za czyjeś pieniądze to Twój problem ,możesz chodzić piechotą ;) .
W PKS są ulgi dla uczniów i osób z orzeczeniem nie mieścisz się być może w wykazie .Spoza miasta dopłacają ościenne gminy i jak wspominałem we wspomnianych Starachowicach tylko mieszkańcy mają ulgi .
Wiele rodzin jak mają jechać po mieście autobusem woli jechać taksówką bo wychodzi taniej niestety ,do tego nie trzeba czekać i dostosowywać sie czasowo .
Gdyby PKS przeniosły się na Nowy Zakład co było by idealnym rozwiązaniem mogło by częściowo obsługiwać ruch na mieście i ułatwiło by wyjazdy PKS poza miasto i nie tylko .
Dalej twierdzę ,że reprezentujesz bardzo wąską grupę roszczeniową .