Ostrowiec Świętokrzyski - Widok na fragment miasta

Ostrowiec Świętokrzyski www.ostrowiecnr1.pl

Szukaj
Właściciel portalu


- Reklama -

Logowanie

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Zaloguj się, aby zbaczyć, kto jest teraz on-line.
Aktualna sonda
Czy jesteś za przeprowadzeniem w Ostrowcu Świętokrzyskim referendum odwołującego prezydenta miasta
Aby skorzystać
z mailingu, wpisz...
Korzystając z Portalu zgadzasz się na postanowienia Regulaminu.

Daj głupiemu patronat, to...

Ilość postów: 12 | Odsłon: 2536 | Najnowszy post
  • Daj głupiemu patronat, to...

    ...pomyśli, że jest ministrem.

    Gość
    Zgłoś
    Odpowiedz
    • Odp.: Daj głupiemu patronat, to...

      1. ...zrobi aferę o własne nazwisko.

      2. ...zrobi festyn i ogłosi sukces stulecia.

      3. ...nie odda go nikomu, nawet papieżowi.

      4. ...zrobi z tego konkurs na własną cześć.

      5. ...zapomni, po co ten patronat w ogóle był.

      6. ...otworzy komisję śledczą, żeby sprawdzić, kto mu go dał.

      7. ...zrobi konferencję prasową i ogłosi, że to sukces narodu.

      8. ...na drugi dzień zażąda orderu za zasługi.

      9. ...zatrudni kuzyna jako rzecznika.

      10. ...naklei swoje logo na wszystko, co się rusza.

      11. ...zorganizuje galę, na której sam sobie wręczy nagrodę.

      12. ...będzie myślał, że to daje mu immunitet na głupotę.

      13. ...zrobi z tego kampanię wyborczą.

      14. ...napisze ustawę, żeby tylko on mógł mieć patronaty.

      15. ...ogłosi, że to największy sukces rządu od czasów odkrycia ognia.

      16. ...wymyśli projekt ustawy, który niczego nie zmienia, ale wygląda poważnie.

      17. ...na konferencji powie, że jest „inicjatorem zmian”.

      18. ...zorganizuje debatę, w której sam będzie sędzią i uczestnikiem.

      19. ...zrobi z tego hasło wyborcze, choć wybory za rok.

      20. ...ogłosi patronat „strategicznym sukcesem państwa”.

      21. ...nakręci film dokumentalny o tym, jak to on „uratował sytuację”.

      22. ...będzie winił opozycję za każdą krytykę.

      23. ...wymyśli nowe ministerstwo tylko po to, żeby się tam znaleźć.

      24. ...poprosi o opinię samego siebie w pięciu kopiach.

      25. ...wyśle pismo, które wróci do niego w tej samej kopercie.

      26. ...przygotuje procedurę, której i tak nikt nie przestrzega.

      27. ...uzna, że papier jest ważniejszy niż efekt.

      28. ...zorganizuje uroczyste zebranie, żeby zatwierdzić samego siebie jako eksperta.

      29. ...przygotuje wielostronicowy raport, w którym jedynym wnioskiem będzie: „Patronat jest potrzebny”.

      30. ...ogłosi, że patronat jest „kluczowy dla bezpieczeństwa narodowego”.

      31. ...wyśle pismo do wszystkich urzędów, żeby wszyscy potwierdzili, że potwierdzają.

      32. ...zaprosi media, żeby pokazać, jak dużo robi, choć nic nie zrobił.

      33. ...wymyśli nowe stanowisko „koordynatora patronatu patronatu”.

      34. ...przypisze sobie wszystkie zasługi pracowników i rozdzieli nagrody samemu sobie.

      35. ...zrobi konferencję, na której każdy występujący powie dokładnie to samo.

      36. ...przekona sam siebie, że każda krytyka to atak na państwo.

      37. ...a na koniec i tak zgubi wszystkie dokumenty, bo „system jest skomplikowany”.

      Możecie dopisywać własne aforyzmy o patronatach i głupocie.

      Gość
      Zgłoś
      Odpowiedz
      • Odp.: Daj głupiemu patronat, to...

        Poniżej łagodniejsza, bardziej dyplomatyczną wersja pisma.

        Zachowuje ona pełen urzędowy charakter, ale ton jest bardziej uprzejmy, z naciskiem na uznanie dla inicjatywy i zachętę do współpracy w przyszłości.

        [Miejscowość, data]

        [Nazwa urzędu / instytucji przyznającej patronat]

        [Adres]

        [Nazwa organizatora wydarzenia]

        [Adres organizatora]

        Dotyczy: rozpatrzenia wniosku o objęcie patronatem honorowym wydarzenia [nazwa wydarzenia]

        Szanowni Państwo,

        uprzejmie dziękujemy za przesłanie wniosku dotyczącego objęcia patronatem honorowym wydarzenia [pełna nazwa wydarzenia] oraz za zaangażowanie w organizację inicjatyw wspierających [tu można dodać charakter wydarzenia – np. rozwój lokalnej społeczności / promocję kultury / działalność edukacyjną].

        Po zapoznaniu się z przekazanymi materiałami informacyjnymi uprzejmie informuję, że nie ma możliwości objęcia tego przedsięwzięcia patronatem honorowym.

        Z przedstawionego programu wynika, że wydarzenie obejmuje elementy o charakterze komercyjnym, w tym promocję działalności prywatnych firm. Zgodnie z zasadami przyznawania patronatu honorowego, nie może on obejmować inicjatyw, których celem lub istotnym elementem jest reklama lub promocja działalności gospodarczej.

        Jednocześnie pragniemy podkreślić uznanie dla Państwa inicjatywy oraz życzyć powodzenia w realizacji zaplanowanych działań. Zachęcamy również do składania w przyszłości wniosków o patronat w odniesieniu do przedsięwzięć o charakterze społecznym, edukacyjnym lub kulturalnym, które wpisują się w ideę patronatu honorowego.

        Z wyrazami szacunku,

        [imię i nazwisko]

        [stanowisko służbowe]

        [nazwa urzędu / instytucji]

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
        • Odp.: Daj głupiemu patronat, to...

          Powiedzenie „Daj głupiemu patronat, to pomyśli, że jest ministrem” ma charakter potoczny i ironiczny. Odnosi się ono do sytuacji, w której gest o charakterze symbolicznym — takim jak objęcie przedsięwzięcia patronatem honorowym — jest błędnie interpretowany jako źródło rzeczywistej władzy, znaczenia lub prestiżu.

          W znaczeniu najczęściej spotykanym powiedzenie to dotyczy organizatorów wydarzeń, którzy traktują otrzymanie patronatu jako formę nobilitacji wykraczającą poza jego faktyczny, honorowy wymiar. W pewnych kontekstach może jednak być również interpretowane w odniesieniu do osób sprawujących patronat, gdy gest ten staje się narzędziem autopromocji lub jest udzielany w sposób nieadekwatny do rangi przedsięwzięcia.

          W obu przypadkach przesłanie tego powiedzenia sprowadza się do krytyki nadmiernego przywiązywania wagi do symbolicznych form uznania i traktowania ich jako realnego źródła prestiżu lub wpływu.

          Gość
          Zgłoś
          Odpowiedz
          • Odp.: Daj głupiemu patronat, to...

            ... wyciągnie na wiecu wyborczym słoik ogórków i będzie go prezentował jak relikwię.

            Jak Rafał Trzaskowski z Platformy Obywatelskiej w ramach swojej kampanii wyborczej, bo chciał zostać prezydentem Polski, przyjechał do Ostrowca, to nikt tego prestiżowego wydarzenia patronatem nie obejmował. Dlaczego? Może dlatego, że Rafał z korzeniami postanowił na tym wydarzeniu zaprezentować ogórki w słoiku znanej firmy. Dzierżył je w rękach niczym relikwię. I wszystko pięknie i wszystko super, praca przy ogórkach jest, ale jak się okazuje niestety nie w Ostrowcu, tylko w Łowiczu.

            Podobno wszystkie okoliczne psy tak się cieszyły, że aż ogonami merdały z radości.

            A to się działo w Głogowie: (...) Wtedy jest szansa na to, że druga strona też się do nas uśmiechnie. Nawet jak im się czasem silnik zatrze, nawet jak im czasem nie starczy im argumentów. Wielkie brawa! – mówił i sam agitował do bicia mu brawa.

            Ale chce wam powiedzieć jedną rzecz, że dzisiaj pokazuje, to co jest w Głogowie, ta cała sytuacja, jedną bardzo ważną rzecz, że ludzi uśmiechniętych jest znacznie więcej. Uśmiechnijcie się brygada, hej, co tacy smutni jesteście!? – krzyczał.

            Na odwrót pan trzyma transparent, w drugą stronę kochani. Pozdrawiam pana, jaki pan piękny uśmiech prezentuje. No cudo! Drodzy państwo, to jest najważniejsza lekcja, która z tego płynie, że nas jest więcej. Wielkie brawa! (...)

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
            • Odp.: Daj głupiemu patronat, to...

              ... powoła komisję śledczą, żeby sprawdzić, kto mu go odebrał.

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
    • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 7

      Odp.: Daj głupiemu patronat, to...

      xD Masz rację — to rzeczywiście brzmi trochę… kuriozalnie.

      Formalnie patronat honorowy to tytuł lub funkcja, którą osoba lub instytucja przyznaje wydarzeniu, zwykle dla podkreślenia jego rangi lub prestiżu. Jest to wyraz poparcia lub rekomendacji, a nie roli organizatora.

      ### Zasada jest taka:

      * Patron nie organizuje wydarzenia.

      * Patron nie jest jego inicjatorem w sensie praktycznym.

      * Patron udziela swojego nazwiska / autorytetu, żeby wydarzenie zyskało rangę.

      ### Co więc jeśli ktoś sam siebie „prosi o patronat”?

      * W praktyce formalnej nie ma sensu.

      * To byłoby komiczne i trochę absurdalne, bo patronat honorowy ma właśnie dawać widoczne wsparcie od osoby z zewnątrz.

      * Nikt przy zdrowych zmysłach nie przyznaje patronatu sam sobie xD.

      ### Analogicznie... To tak, jakbyś napisał na plakacie:

      „Wydarzenie objęte honorowym patronatem… przeze mnie samego”

      – trochę jak nagroda dla samego siebie xD.

      W skrócie: Patronem honorowym może być tylko ktoś niezależny od organizacji i inicjatywy wydarzenia, kto w ten sposób okazuje swoje poparcie. Inaczej to przestaje mieć sens.

      Oto jak to wygląda w praktyce w Polsce — czyli kto zwykle zostaje patronem honorowym i dlaczego:

      ### Typowi patroni honorowi

      1. Osoby publiczne:

      * Prezydent RP, premier, ministrowie, wiceministrowie, wojewodowie.

      * Dają prestiż wydarzeniu i pokazują wsparcie ze strony władz.

      2. Samorządy i instytucje publiczne:

      * Urzędy miast, gmin, starostwa, kuratoria oświaty.

      * Patronat pokazuje, że wydarzenie ma znaczenie lokalne lub ogólnokrajowe.

      3. Organizacje branżowe / stowarzyszenia:

      * Izby gospodarcze, towarzystwa naukowe, fundacje.

      * Nadają wydarzeniu rangę w danej dziedzinie lub środowisku zawodowym.

      4. Uczelnie i instytucje naukowe:

      * Wydział uniwersytetu, instytut badawczy.

      * Patronat jest sygnałem merytorycznego wsparcia i jakości.

      ### Dlaczego patronat honorowy ma sens

      * Podkreśla rangę wydarzenia – np. że jest warte uwagi władz, mediów, branży.

      * Buduje zaufanie uczestników – uczestnicy wiedzą, że ktoś poważny popiera wydarzenie.

      * Może pomóc w promocji – patron może udostępnić informacje w mediach lub na swoich kanałach.

      ### Kluczowa zasada

      Patron honorowy to zawsze ktoś spoza grona organizatorów i inicjatorów.

      * Jeśli ktoś próbuje „patronować sam sobie”, traci cały sens prestiżowy.

      * To byłoby jakby nagrodzić samego siebie w konkursie, który sam organizujesz xD.

      Gość
      Zgłoś
      Odpowiedz
      • Odp.: Daj głupiemu patronat, to...

        Ah, teraz rozumiem dokładnie, na co się powołujesz — i tak, w tej poprzedniej wypowiedzi opisywałem klasyczny sens patronatu honorowego, czyli gest poparcia od osoby lub instytucji spoza organizatorów wydarzenia. W takim ujęciu patronat honorowy „od siebie samego” faktycznie traci sens prestiżowy i staje się… kuriozalny. xD

        Ale tutaj wchodzimy w specyfikę samorządu i urzędu marszałkowskiego:

        ### [1] Patronat honorowy w kontekście własnego urzędu

        * Kiedy oddział urzędu marszałkowskiego organizuje wydarzenie, formalnie patronatem honorowym marszałek „patronuje sam sobie”, bo jest zwierzchnikiem tego organu.

        * Z punktu widzenia klasycznej definicji patronatu jest to więc nieco „nietypowe” – tak jakby ktoś nadawał sobie prestiż, który w teorii powinien pochodzić z zewnątrz.

        ### [2] Dlaczego jednak w praktyce się to robi

        * Patronat honorowy w takich sytuacjach jest gestem protokolarnym i formalnym sygnałem urzędowym – pokazuje, że wydarzenie jest „oficjalnie wspierane przez urząd”.

        * Nie chodzi o prestiż osobisty marszałka, tylko o nadanie wydarzeniu rangi instytucjonalnej.

        * W przypadku samorządów praktyka ta jest akceptowana i powszechna.

        ### [3] Jak to nazwać

        * W klasycznym sensie nie jest to „pełnoprawny patronat honorowy” w znaczeniu prestiżowym od kogoś z zewnątrz.

        * Można to określić np.:

        „patronat protokolarny urzędu”

        „patronat instytucjonalny marszałka”

        „oficjalne wsparcie urzędu marszałkowskiego”

        Takie sformułowanie minimalizuje ryzyko etycznych wątpliwości i wskazuje, że jest to gest formalny, a nie klasyczny honorowy patronat od niezależnej osoby.

        Jeżeli chcesz, mogę zrobić krótką tabelkę porównującą „klasyczny patronat honorowy” vs. „patronat instytucjonalny własnego urzędu”, żeby było to jasne wizualnie.

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 9

        Odp.: Daj głupiemu patronat, to...

        Świetne pytanie — i bardzo trafne spostrzeżenie [znak klaskania]

        To, co mówisz, dotyka różnicy między formalną hierarchią urzędową a komunikacją wizerunkową.

        Masz absolutnie rację, że sformułowanie typu:

        „Marszałek wspiera / obejmuje / udziela wsparcia”

        brzmi trochę tak, jakby marszałek stał z boku i dopiero teraz zauważył, że jego urząd coś organizuje — i teraz „oficjalnie pozwala” albo „zatwierdza”.

        To nienaturalne, bo przecież marszałek jest bezpośrednim zwierzchnikiem urzędu — jego „zgoda” na działania oddziału jest z definicji już udzielona, bo to on kieruje całym urzędem.

        ### Dlaczego nie mówi się „marszałek zezwala”

        Sformułowanie „marszałek zezwala, aby oddział coś tam robił” byłoby błędne z punktu widzenia administracyjnego, ponieważ:

        * Marszałek nie wydaje „zezwoleń” sam sobie ani swojemu urzędowi – urząd działa w jego imieniu.

        * Oddziały urzędu marszałkowskiego realizują politykę i decyzje marszałka z mocy prawa, nie z jego „zezwolenia”.

        * „Zezwolenie” sugerowałoby relację przełożony–zewnętrzny podmiot, a tu chodzi o relację wewnętrzną (marszałek → własna jednostka).

        ### ✅ Jak więc to ująć dobrze

        Jeśli chcemy uniknąć zarówno absurdu typu „marszałek sam sobie patronuje”, jak i sztucznego „marszałek wspiera swój urząd”, najlepiej użyć neutralnego, instytucjonalnego języka.

        Oto kilka przykładów, które dobrze brzmią i są poprawne:

        #### Neutralne, formalne:

        * „Wydarzenie organizowane przez Urząd Marszałkowski Województwa …”

        * „Wydarzenie realizowane z inicjatywy Oddziału … Urzędu Marszałkowskiego Województwa …”

        * „Wydarzenie odbywa się z udziałem Urzędu Marszałkowskiego Województwa …”

        #### Jeśli chcesz podkreślić rangę:

        * „Wydarzenie organizowane pod auspicjami Marszałka Województwa …”

        (słowo "auspicje" jest eleganckie, neutralne i nie oznacza „patronatu” w sensie formalnym)

        * „Z inicjatywy Urzędu Marszałkowskiego i pod auspicjami Marszałka Województwa …”

        Podsumowując:

        * „Marszałek zezwala” – nie, bo to relacja wewnętrzna, nie zewnętrzna.

        * „Marszałek patronuje” – może być niefortunne, bo wygląda na autopatronat.

        * „Pod auspicjami marszałka” albo po prostu „organizowane przez Urząd Marszałkowski” – najbezpieczniejsze i najbardziej eleganckie.

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
    • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 10

      Odp.: Daj głupiemu patronat, to...

      Patronat honorowy JM Rektora

      Patronatem honorowym JM Rektora obejmowane są przedsięwzięcia o szczególnej randze i znaczeniu dla uczelni, spójne z jej profilem ekonomicznym i istotne dla rozwoju nauki. Patronatem Rektora mogą zostać objęte przedsięwzięcia organizacji studenckich i stowarzyszeń studenckich funkcjonujących w SGH, przedsięwzięcia naukowe organizowane przez Kolegia SGH, wspólne przedsięwzięcia organizowane przez SGH wraz ze środowiskiem biznesowym oraz przedsięwzięcia o charakterze charytatywnym z udziałem SGH.

      Wnioski należy składać co najmniej na cztery tygodnie przed planowanym wydarzeniem. Pod uwagę brana jest data wpłynięcia prośby. Wnioski nadesłane bądź złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.

      Jak ubiegać się o patronat? (...) https://www.sgh.waw.pl/patronat-honorowy-jm-rektora

      Zasady przyznawania Patronatu Honorowego lub udziału w Komitecie Honorowym Rektora Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

      Zewnętrzne Patronaty Honorowe

      1. Przyznanie Patronatu Honorowego (udział w Komitecie Honorowym) przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu podkreśla szczególny charakter organizowanych wydarzeń naukowych i kulturalnych. Honorowym Patronatem Rektora UAM mogą być objęte przedsięwzięcia o szczególnej randze i znaczeniu dla Uniwersytetu, a także dla nauki i kultury polskiej.

      2. Patronatem mogą być objęte przedsięwzięcia niekomercyjne o wysokim poziomie merytorycznym mające bezpośredni związek z wartościami reprezentowanymi przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

      3. Przyznanie Patronatu Honorowego wydarzeniu nie jest tożsame z jego wsparciem finansowym, organizacyjnym i/lub osobistym udziałem przedstawicieli Uniwersytetu w wydarzeniu.

      4. Każdy wniosek rozpatrywany jest indywidualnie. W przypadku przedsięwzięć cyklicznych wnioski rozpatrywane są oddzielnie dla każdej edycji.

      5. Prośbę o objęcie przedsięwzięcia Honorowym Patronatem Rektora UAM należy dostarczyć w formie pisemnej do Biura Rektora, łącznie z formularzem, nie później niż na 6 tygodni przed planowaną datą wydarzenia.

      6. Decyzję w sprawie objęcia (odmowy objęcia) wydarzenia Honorowym Patronatem (udziału w Komitecie Honorowym) przekazuje organizatorom Rektor UAM w formie pisemnej.

      7. Odmowa objęcia patronatu jest ostateczna.

      8. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Rektor może odebrać przyznany Patronat Honorowy lub zrezygnować z udziału w Komitecie Honorowym. O takiej decyzji organizator jest informowany niezwłocznie w formie pisemnej.

      9. Odebranie Patronatu Honorowego lub rezygnacja z udziału w Komitecie Honorowym nakłada na organizatora obowiązek bezzwłocznego poinformowania o tym współorganizatorów i zaniechanie dalszego zamieszczania informacji o przyznanym Patronacie Honorowym lub udziale w Komitecie Honorowym.

      10. W przypadku otrzymania Honorowego Patronatu organizator zobowiązany jest do: a) umieszczenia informacji o patronacie oraz logotypu Uczelni w materiałach informacyjno‐promocyjnych związanych z tym wydarzeniem, b) na szczególne życzenie Uczelni, wystawienia banneru i/lub roll‐up’u reklamowego UAM w godnym miejscu, c) poinformowania o tym fakcie współorganizatorów i uczestników wydarzenia.

      11. Zgodnie z zarządzeniem Rektora UAM w sprawie Systemu Identyfikacji Wizualnej UAM, projekty materiałów zawierających znak UAM powinny być każdorazowo przesłane w wersji elektronicznej do Centrum Marketingu na adres siw@amu.edu.pl. Każdy taki projekt wymaga osobnej weryfikacji i akceptacji. Logo i logotyp Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu są dostępne na stronie: https://siw.amu.edu.pl/znaki-uam

      12. Informacje o wydarzeniach, którym patronować ma Rektor UAM, powinny trafić do UAM 2 tygodnie przed ich rozpoczęciem w celu informowania o nich w uczelnianych publikatorach.

      II. Wewnętrzne Patronaty Honorowe

      1. Patronaty Honorowe Rektora UAM mogą być również przyznawane na wniosek jednostek UAM w przypadku współorganizowania przedsięwzięć uczelnianych.

      2. W przypadku przedsięwzięć studenckich Rektor UAM może scedować decyzję o objęciu Patronatem Honorowym przedsięwzięcia na Prorektora ds. studenckich. Wówczas wydarzenie odbywa się pod patronatem honorowym Prorektora ds. studenckich.

      3. Sprawowanie Patronatu Honorowego Rektor może powierzyć również Dziekanom, zgodnie z merytorycznym zakresem ich działań. https://amu.edu.pl/wspolpraca/relacje-z-otoczeniem/patronaty-honorowe

      https://duckduckgo.com/?q=rektor+obja%C5%82+patronatem+honorowym+organizowane+przez+wydzia%C5%82

      Gość
      Zgłoś
      Odpowiedz
    • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 12

      Odp.: Daj głupiemu patronat, to...

      Jakaś zazdrość wypływa. A było być ludzkim.

      Gość
      Zgłoś
      Odpowiedz

- Reklama -
- Ogłoszenie społeczne -

- Reklama -

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Losowa firma:
Magdalena Bęben Design
Branża: Biura projektowe
Dodaj firmę