auta firmowe tylko w gazie? nonsens.
95% aut firmowych to diesle. I mówie to z autopsji bo z tymi autami później do czynienia mam ja. Więc widze wyraźnie jaka skala.
A co do tematu. Jeśli robisz duuużo km, to diesel, jeśli 10,000 rocznie to benzyna.
Diesel jest tańszy na spalaniu ale koszt eksploatacji duży. Benzyna jest w obsłudze troche tańsza. Więc jeśli km jest mało, to benzyna, jeśli dużo to diesel. A gaz to pomyłka, bo do benzyny jeśli jeździsz mało to nie na miejscu pomysł. Ani taniej, ani sprawnie. Nie mówiąc o zimie.
A co do fabi, 1,9 tdi na trasie też mi pali 4-5 L. A dużo większy komfort jazdy. Tyle że turbina to pewnie też w przyszłości koszt.
Pozdr.
ktos napisal że przegląd o 100 zł droższy zrobisz 1 tys.km i juz ci sie zwróci na gazie,co z awaryjnością niema nic takiego ew.wymiana filterka lub ustawienie (kalibracja) pare groszy raz na 2- 4 lata.Jezdżę 12 lat trzecim samochodem na gaz i żadnych problemów niemiałem,jak ktos niema pojęcia to i najtrwalszy samochód zajezdzi i bedzie b.awaryjny w jego rękach
Foka widzę że nie masz pojęcia o czym piszesz. Gaz to pomyłka? Chyba tylko według stereotypów albo znawców takich jak Ty. Mam już trzeci samochód na gaz i bardzo sobie chwalę to paliwo mimo iż jeżdżę nie dużo. Podstawą jest dobra instalacja, na tym się nie oszczędza. Nie zamieniłbym gazu na żadnego diesla.
A czemu masz trzeci samochód na gaz . Czyżby dwa poprzednie bardzo się psuły na gazie ? Wiem tylko tyle , że w firmie tego samego dnia były kupione cztery takie auta . Dwa zostały zgazowane , a dwa zostały w benzynie i te beznyny mają ponad 500 tys km są serwisowane i nic się specjalnego nie dzieje . Tez z gazem od początku miały problemy . Jeden nie wytrzymał 200 tys , a drugi 300 tys .
2 samochody ma gaz mam aktualnie a jeden wypadało zmienić po 8 latach bo juz stary a niedlatego że sie psuł do końca jezdził na gazie i na trasie schodził do 8 litrów silnik 2,0,średnio 10 l palił a na ON z taka pojemnoscią by mnie zniszczył,a co do firmy nawet jak piszesz że niewytrzymał 300 tys.silnik firmowego samochodu to za te oszczędnosci jazdy na gazie mozna by kilka takich silników kupić i wymienić,diesel tak tylko dla tych którzy nielicza sie z kasą lub pracują jako kierowcy i maja dojscie do ,,lewego'' paliwa:) wtedy jezdżą gratis a tak to jest b.nieopłacalny remonty moga zniszczyc i taki silnik zostawi nas z dziurami w kieszeniach,oszczedność gaz -ON to średnio ok. 10 zł na 100km to jest b,dużo
Gościu 19:47 dziwne pytania zadajesz. Przecież nie będę całe życie jeździł jednym samochodem. Ja zawsze kupuję bez gazu i zakładam nową, sprawdzoną instalację. Nigdy nie miałem żadnych problemów z jazdą na gazie.
jeśli nie Fabia to Polo IV(9n) 1.4 tdi silnik mały ale z turbiną coś ok 75koni przy tak małym aucie całkiem fajnie się sprawuje i miasto zamyka się w 5l a jak trzeba to przyśpieszy. Wada kultura pracy silnika, jest trochę głośna jednostka bo są 3tłoki ale spalanie w trasie wynagradza niedoskonałości :)
Mam taki silnik w Audi A2 . 43% lżejszy od PoLo a w trasie wariat ..