Od lata prezydent Wilczyński próbuje wszelkimi sposobami doprowadzić wraz z prezesami spółki do upadłości ponieważ chce wraz ze swoją "kilką bałtowską" zrobić interesy na sprzedaży placu na którym stoi obecnie mpk. Tym powinna się zając prokuratura ponieważ jest to działanie na szkodę spółki.
Swieta prawda , prokurator powinien sie za to zabrać i nie tylko za to.
chyba ich pogrzało niech wszystko pozamykają!i co może w naszym jako jedynym mieście w Polsce nie będzie działała komunikacja miejska?!coraz bardziej mnie rozśmiesza to wszystko...
katastrofa co w naszym miescie sie dzieje!!!!!oj rządy,rządy!!!!!!!!!a tak miało być pięknie!!!!!!!!!
Ta firma powinna upaść, ile jeszcze lat mamy wszyscy dopłacać do nierentownego przedsiębiorstwa, gdzie utrzymuje się przerost administracji, warsztaty, budynki itp. jeśli w mieście będą działać firmy prywatne, to będzie praca ale ktoś będzie pilnował swojej kieszeni i myślał o rentowności, a miasto nie będzie musiało tego utrzymywać. Powstaną firmy zewnętrzne- do napraw, mycia itp autobusów, a dotacje do biletów dla tych, którym sie należą i tak musza być.
Ty - mieszkaniec- a jeździsz MPK? czy płacisz za bilet?Po co piszesz bzdury chyba ,że dupka związkowa zagrożona.
KiA masz wiedzę prokuratura jest do dyspozycji, nie bój się przyjdź.
Koszt wozokilometra u prywatnych przewoźników jest prawie 2 razy mniejszy niż w MPK, koszty osobowe w MPK (165 osób) są za duże w porównaniu z wpływami do kasy. Od 10 lat ilość pasażerów w autobusach MPK stale maleje, ropa rośnie, itp. Gmina dofinansowuje MPK w wysokości ponad 4,6 mln zł, a może i więcej. Niestety kiedyś związki wywalczyły pakiety np. jubileusze po wielokroć przewyższające zapisy Kodeksu Pracy. Przyszedł tak wymarzony przez szczególnie p. Re.... i jego Solidarność kapitalizm i co i g.... , ale oni nadal chcą socjalizmu dla siebie, fe Panowie trzeba popatrzeć obok - ile zakładów upadło a wy liczycie nadal na pomoc bliźnich a w imię czego?
Sorki może nie jestem jakimś wielkim biznesmenem , ale za samą kwotę 4,6 ml , którą MPK dostaje z pewnością byłbym w stanie utrzymać bez strat swoją własną firmę świadczącą usługi transportowe na terenie miasta działając zamiast MPK
Jedna zmiana:
1 autobus = 300 zł paliwo + 120 pracownik + 100 zł amortyzacja + 20 zł ubezpieczenie + 5 zł nieprzewidywane koszty + 5 zł sprzątanie= 550 zł
Podliczanie:
Autobusów przypuśćmy codziennie kursuje ok 20 autobusów na 2,5 zmiany ( +- różnice zmian )
550 * ( 20 * 2,5 ) = 27500 * 30 dni = 825 000 zł na miesiąc.
Wiadomo że dane zmyślone ponieważ nie znam dokładnych ale liczby mówią same za siebie.
Dopiero 9 mln dlugu, a zwiazki swoje, niech prezydent sie martwi a zwiazkowcy maja doskonaly humor. Ciekawe kiedy zaczna wolac o podwyzki albo strajkowac
I czas najwyższy!
Od lat MPK tylko krępuje rozwój prywatnej komunikacji, która jest szybsza i tańsza. Za dużo związkowców, za dużo "czapy", za wysokie wynagrodzenia - jak się ktoś chce za bardzo nażreć, to się może zadławić...
nie interesuje mnie mpk. nie jeżdzę mpk od ... hm..... 1992 roku :)
nie chce dofinansowywania mpk. to też moje pieniazki i nie wchce, aby je topic. kiedy mieli zyski trzeba było myśleć a nie teraz żebrać.
O jakiej prywatnej komunikacji mówisz?! O budach kupionych za grosze w Irlandii lub Anglii i przerobionych na prawostronne? Nie ma tu ani odrobiny inicjatywy miasta aby komunikację publiczną ucywilizować. W mieście MUSI istnieć zarząd komunikacji miejskiej i MUSZĄ być jasno określone warunki techniczne dla pojazdów, którymi przewoźnicy będą wykonywać zadania przewozowe na zlecenie tegoż zarządu komunikacji.