to 1.8 juz prawie kupilem z ogloszenia w ostrowcu ale cos mi nie pasowalo pojechalem do mechanika i okazalo sie ze cale zawieszenie do wymiany,maglownica, sprzeglo, bendix do robienia wiec odrazu zrezygnowalem ale silniczek na gazie ladnie chodzil ;/ tylko cena nieadekwatna do stanu samochodu.
Poszukam jak doradziles. 2.0 mi niepotrzebny bo gdzie ja nim bede szalal? na obwodnicy? 1.8 ma 115 koni wiec wystarczy w zupelnosci. a ze czesci nie sa drogie to wiem inaczej bym sie nie lapal na bmw. gorzej trafic nie zajechane autko ;/
tak GALu tak, chyba innymi autami nie jeździłeś, skoro twierdzisz, że części nie są droższe.
Polecane przez Ciebie M43B18 - sprzęgło kompletne Sachs 519zł (http://www.iparts.pl/auto-czesci/sprzeglo-kompletne,bmw,3-e36-1990-09-1998-02,318-i-115km,16-304-4650-100051.html)
VW Golf III 1,8 (te same lata produkcji, zbliżona moc i pojemność) - sprzęgło kompletne Sachs 403zł (http://www.iparts.pl/auto-czesci/sprzeglo-kompletne,vw,golf-iii-1h1-1991-08-1997-09,1-8-90km,121-505-1872-100051.html)
Audi 80 B4 1,6 (jako, że 1,8 nie było, ale moc podobna bo 101KM) - sprzęgło kompletne Sachs 449zł (http://www.iparts.pl/auto-czesci/sprzeglo-kompletne,audi,80-8c-b4-1991-09-1994-12,1-6-e-101km,5-1-1395-100051.html)
Przy Sachs'ie jest najmniejsza różnica cenowa, przy tańszych firmach jeszcze mniej wychodzi, więc nie wiem skąd ta opinia, że BMW ma części w tych samych kwotach co inne auta.
ja miałem 3 bmki , e36 325 w benzynie, e46 316 w benzynie i e46 320 w dieslu, więc 316tka to kupa, e36 325 bajka, e46 320 diesel rewelacja, nie miałem z nimi w ogóle problemów technicznych...., polecam bmw, sam jeżdżę teraz golfem IV , ale w przyszłości być może , że znowu pojawi się bawarka :D
szkoda że nie piszecie ilo letnimi bmkami jeździcie. Bo z tego co podejrzewam to prawie pełnoletnimi!
A tu masz zwykłą starą Hondę Civic V 1.5 i sprzęgło kompletne Sachs za 870zł (http://www.iparts.pl/czesc/sprzeglo-komplet,honda,civic-v-sedan-eg-eh-1991-10-1995-12,1-5-i-16v-eg8-94km,45-1264-4275-100051-0-32-3000807001.html)
Wydaje mi się, że na siłę chcesz udowodnić jak to części do BMW są drogie. Jak się okazuje ceny nie różnią się od cen innych marek.
Nie chcę nic na siłę udowadniać, tylko miałem E36 i wiem ile co mnie kosztowało, więc po co na siłę komuś wmawiać, że czarne jest białe, skoro wiadomo, że części SĄ drogie. Poza tym japończykiem nie zaskoczyłeś, ale porównaj Fiaty, Alfy, francuzy, Seaty, o koreańcach nie wspominając.
Zaraz powiesz, że pewnie BMW jest niewspółmiernie lepsze od tych wszystkich aut. Trzeba być obiektywnym i nie ma co się podniecać jedną marką. Są fajne, świetnie się je prowadzi, wnętrze E36 to dla mnie ideał piękna, ale mają też wady, w których są m.in. wysokie ceny części. A co powiesz o visco, które jest moim zdaniem bezsensownym pomysłem i normalne rozwiązanie tak jak w innych autach zaoszczędziłoby nerwów i kasy w portfelu. A co powiesz o lambdzie, nie lecą jak głupie? I jeszcze jedna rzecz, mam głupią tendencję, że jadąc w dłuższą trasę zawsze jadę do rezerwy, a potem szukam stacji, by zalać ponownie do pełna. W 3 samochodach, w tym w E36 zdarzyło mi się wyjechać tak paliwo do końca. No i oczywiście tylko tutaj była tak delikatna pompka paliwa, że siadła od razu.... W pozostałych normalnie po dolaniu siadałem i jechałem dalej.
Więc reasumując - BMW? Tak, ale jeśli ma się świadomość wysokich kosztów utrzymania i albo młode max 8-letnie (tylko kogo będzie stać), albo starsze ale zadbane od miłośnika marki
519 a 449 co to za różnica? Poza tym ile razy wymieniałeś sprzęgło w bmw?? Ja miałem kilka i to używanych też do driftu mimo to nie zamordowałem sprzęgła... Nawet gdyby to ile razy go wymieniasz? RAZ! Więc myślę że tak różnica to nie różnica... A wahacze? E36 1,8 FEBI 129zł szt AUDI B4 FEBI 150zł... TYLE W TEMACIE!
No taaak, sposób myślenia gala, 70 zł to co to za różnica, ale 21 to hohoho że aż TYLE W TEMACIE :)))))))))))))))))))))
No taaak sprzęgło wymienisz raz, ale wahacze to co miesiąc albo co roku, a może co tydzień :))))))))))))))
Jak chcesz e36 to bież pod uwagę albo 1,8is albo 2,5 (przed liftem) 2,8 (po lifcie) dlatego że, 1,6 czy 1,8 spali tyle samo co 1,8 is różnica będzie +-0,5l, a zamiast kolo 110 KM będziesz miał 140 KM. Nad 2,0 bym się nawet nie zastanawiał bo spali tyle co 2,5 czy 2,8 a jest to ok 50 KM więcej. Nie mów, że Ci wystarczy 100 KM, bo to nieprawda zawsze jest mało. Co do e34 bo jak coś to tylko m50b25 wzwyż czyli od 2,5 bo 2,0 spali tyle samo albo i więcej bo to ciężki klocek. To samo się tyczy e39. Nad TDS się nawet nie zastanawiaj, bo tam lubią pękać głowice, a koszt używanej od 800 do prawie 2 tyś za regenerowaną. Jestem fanem BMW i miałem kiedyś e30 z silnikiem 1,6. Frajda z jady skończyła się po tygodniu, zresztą
miałem też e36 z m50b25V i m52b28 i tu też po tygodniu zaczynało brakować mocy. Spalanie 2,5 jak i 2,8 w naszym mieście bez szaleństw to ok 12-13 litrów LPG (benzynę odejmij po litrze) na trasie ok 10 litrów, udało mi się zejść do 8 ale tego juz jazdą nazwać się nie dało bo coś mi zaczęło strzela w kole i nie przekraczałem 80 z lodzi do oc. Ogólnie nigdy ćjuż nie kupie innego auta niż BMW, części nie są wcale takie drogie w porównaniu np z passatem. No i odpada koszt wymiany rozrządu bo silniki na łańcuchach
na początek polecam bez silnika i napędem takim jak mieli jaskiniowcy- dłuzej pożyjesz przynajmniej ;p
co myslicie o tych bmkach?
http://allegro.pl/bmw-520-b-gaz-i2840328260.html
http://allegro.pl/bmw-520i-gaz-sekwencja-i2829244650.html
wpadly mi w oko jak przegladalem allegro
Proponuję na początek ze sprawnym