Ostrowiec Świętokrzyski - Widok na fragment miasta

Ostrowiec Świętokrzyski www.ostrowiecnr1.pl

Szukaj
Właściciel portalu


- Reklama -

Logowanie

- Reklama -
- Reklama -
- Reklama -
Zaloguj się, aby zbaczyć, kto jest teraz on-line.
Aktualna sonda
Czy jesteś za przeprowadzeniem w Ostrowcu Świętokrzyskim referendum odwołującego prezydenta miasta
Aby skorzystać
z mailingu, wpisz...
Korzystając z Portalu zgadzasz się na postanowienia Regulaminu.

Bar Mleczny

Ilość postów: 75 | Odsłon: 7379 | Najnowszy post | Post rozpoczynający
Aktualny widok mógłby udostępnić posty, które oczekują na weryfikację (m.in. sprawdzenie, czy są zgodne z Zasadami Forum). Jednak w tym wątku brak jest takich postów. Przywróć zwykły widok wątku „Bar Mleczny”.
          • Odp.: Bar Mleczny "Czwórka"

            Dane osoby z katalogu kierowniczych stanowisk partyjnych i państwowych PRL

            Imiona: Stanisław Andrzej

            Nazwisko: Fiolik

            Miejsce urodzenia: Ćmielów

            Data urodzenia: 04-02-1951

            Imię ojca: Kazimierz

            Imię matki: Zdzisława

            Dodatkowe informacje:

            Od 1978 w PZPR; wykształcenie średnie techniczne; od 1971 r. działacz organizacji młodzieżowych: Związku Młodzieży Socjalistycznej, Koła Młodzieży Wojskowej; Związku Socjalistycznej Młodzieży Polskiej; w latach 1973-1984 pracownik Huty im. Marcelego Nowotki w Ostrowcu Świętokrzyskim; następnie od marca 1984 na etacie Komitetu Miejskiego PZPR; w 1985 r. skierowany na studia stacjonarne do Akademii Nauk Społecznych przy KC PZPR.

            Źródła: AP Kielce, KW PZPR 867/5622, wnioski kadrowe 1984, k.8; KW PZPR 867/5620, wnioski kadrowe 1985, k. 15; AIPN Ki 220/5672, k. 1-2. https://www.katalog.bip.ipn.gov.pl/informacje/672787

            27 luty 2017 Lokalna TV: Wieloletni dyrektor MOPS na emeryturze https://www.youtube.com/watch?v=KdP7vpZKTCk

            http://www.ostrowiecnr1.pl/forum/watek/swietokrzyski-okregowy-zwiazek-bokserski-stowarzyszenie-kultury-fizycznej-krs-0000065452/

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
            • Odp.: Bar Mleczny "Czwórka"

              Zdzislawa Sośnicka?

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
          • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 69

            Odp.: Bar Mleczny "Czwórka"

            Fundacja Pomocna Dłoń NIE JEST Organizacją Pożytku Publicznego (OPP): działa dla własnego zysku.

            RADA FUNDACJI: 15.09.2017 - _ ADAMSKA ANNA MAŁGORZATA ur. 31-01-1977

            https://wyszukiwarka-krs.ms.gov.pl/dane-szczegolowe-podmiotu;numerKRS=EcEC7mjUctfGlBLBu3vGdQ%3D%3D;typ=S

            Cel działania organizacji: Celami fundacji są prowadzenie oraz wspieranie działalności na rzecz inicjowania procesu zmian cywilizacyjnych, gospodarczych, edukacyjnych i kulturowych tworzących ludziom warunki równych szans na drodze do ich rozwoju intelektualnego, zawodowego, społecznego i kulturalnego.

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
            • Odp.: Bar Mleczny "Czwórka"

              Ha ha ha ha 18:11 ONI ZAJMUJA SIĘ WSZYSTKIM CZYLI NICZYM! co za BEŁKOT!

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
            • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 71

              Odp.: Bar Mleczny "Czwórka"

              Prywatna firma działająca jako stowarzyszenie i nastawiona na maksymalny zysk własny?

              W oświadczeniach majątkowych brak informacji o członkostwie w radzie Fundacji Pomocna Dłoń i dochodach osiąganych z tego tytułu https://bip.um.ostrowiec.pl/oswiadczenia-majatkowe/szukaj?keyword=&identity=norowski

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
              • Odp.: Bar Mleczny "Czwórka"

                działająca jako fundacja

                Gość
                Zgłoś
                Odpowiedz
            • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 74

              Odp.: Bar Mleczny "Czwórka"

              Fundacja Pomocna Dłoń przedstawia się na Facebook-u jako organizacja non profit. To co robi z zyskami, które osiąga - rozdaje na cele charytatywne? https://www.facebook.com/profile.php?id=100068199063748

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
              • Odp.: Bar Mleczny "Czwórka"

                ARL również funkcjonowała jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, formalnie określana jako "non profit". W praktyce jednak – po uwzględnieniu strat finansowych poniesionych przez CRL, czyli jednostkę budżetową miasta – końcowy bilans tej działalności okazał się tragiczny: około 12 milionów złotych strat, które ostatecznie pokryli ostrowieccy podatnicy.

                Nieudolne zarządzanie, brak transparentności oraz brak realnego nadzoru nad przepływami finansowymi i strukturą organizacyjną doprowadziły do sytuacji, w której „spółka non profit” przyniosła bardzo realne straty – i to nie tylko finansowe, ale również społeczne, podważając zaufanie do miejskich instytucji.

                Cóż, jak widać, „non profit” w lokalnym wydaniu oznacza jedno: zero zysków dla miasta, miliony strat dla mieszkańców – i pełen profit dla tych, którzy „nie odpowiadają za nic, ale decydują o wszystkim”.

                Gość
                Zgłoś
                Odpowiedz
                • Odp.: Bar Mleczny "Czwórka"

                  W punkt gościu 21:22; „non profit” w lokalnym wydaniu oznacza jedno: zero zysków dla miasta, miliony strat dla mieszkańców – i pełen profit dla tych, którzy „nie odpowiadają za nic, ale decydują o wszystkim”.

                  Gość
                  Zgłoś
                  Odpowiedz
              • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 77

                Odp.: Bar Mleczny "Czwórka"

                Twoje pytanie dotyczy przepływów finansowych i nadzoru nad nimi, w kontekście nieudolnego zarządzania miejską spółką non-profit (ARL) oraz jej powiązań z CRL, jednostką budżetową miasta. Wyjaśnijmy te pojęcia i sytuację krok po kroku.

                ### Co to są przepływy finansowe?

                Przepływy finansowe (cash flows) to po prostu ruchy pieniędzy w organizacji:

                * Wpływy – pieniądze, które trafiają do organizacji (np. dotacje, opłaty, wpływy z usług).

                * Wydatki – pieniądze, które organizacja wydaje (np. pensje, zakupy, inwestycje, usługi zewnętrzne).

                W dobrze zarządzanej organizacji wszystkie te przepływy są dokumentowane, przejrzyste i kontrolowane, aby uniknąć nieprawidłowości, marnotrawstwa lub – w najgorszym przypadku – defraudacji.

                ### Na czym polega nadzór nad przepływami finansowymi?

                Nadzór oznacza kontrolę i monitorowanie, żeby:

                * pieniądze były wydawane zgodnie z planem i przepisami,

                * środki nie były marnowane,

                * nie dochodziło do nadużyć.

                W praktyce nadzór może obejmować:

                * audyt finansowy (wewnętrzny lub zewnętrzny),

                * raportowanie do właściciela lub organów nadzorczych (np. miasto),

                * analizę budżetu i wykonania planów finansowych,

                * ocenę efektywności wydatków.

                ### Co poszło nie tak w przypadku ARL i CRL?

                Z opisu wynika, że:

                1. ARL była formalnie spółką non profit, ale de facto działała jak typowa firma, tylko bez odpowiedzialności za wynik.

                2. CRL (jednostka budżetowa miasta) ponosiła straty, które ostatecznie pokryli mieszkańcy z podatków.

                3. Brak przejrzystości i realnej kontroli finansów sprawił, że:

                - nie było wiadomo, gdzie dokładnie „uciekały” pieniądze,

                - nie rozliczano osób decydujących o wydatkach,

                - nie zapobiegano generowaniu strat przez lata.

                ### Jakie są skutki braku nadzoru?

                * Straty finansowe – tu: ~12 milionów złotych.

                * Straty społeczne – utrata zaufania do instytucji miejskich.

                * Brak odpowiedzialności – osoby decyzyjne nie ponoszą konsekwencji.

                * Demoralizacja systemu – premiowanie niekompetencji lub układów zamiast skuteczności.

                ### Podsumowanie

                Przepływy finansowe to „krwiobieg” każdej organizacji – bez ich kontroli nawet spółka non profit może generować realne i kosztowne straty.

                Nadzór oznacza odpowiedzialność, przejrzystość i kontrolę, a jego brak – jak w przypadku ARL/CRL – prowadzi do sytuacji, w której mieszkańcy płacą za cudze błędy lub interesy.

                ---

                Jeśli chcesz, mogę pomóc Ci przygotować schemat przepływów finansowych lub uproszczoną analizę tego przypadku – np. kto płacił, kto decydował, kto tracił.

                ChatGPT może popełniać błędy. Sprawdź ważne informacje.

                Gość
                Zgłoś
                Odpowiedz
      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 73

        Odp.: Bar Mleczny

        Fundacja zarabia też na publicznej toalecie:

        16 kwietnia, 2024 Ostrowiec Świętokrzyski: Blisko 11 000 zł miesięcznie za obsługę… szaletów dla Fundacji Pomocna Dłoń? 10 700 zł, to cena brutto, jaką miesięcznie w 2024 roku otrzymywać będzie „Fundacja Pomocna Dłoń” za… bieżącą obsługę szaletów zlokalizowanych przy Alei 3 Maja i ulicy Starokunowskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim. W przeliczeniu na 12 miesięcy daje to kwotę 128 400 zł. Okazuje się, że nie pierwszy raz Fundacja ta „wybrana” została do realizacji tego zadania publicznego. https://naostro.info/ostrowiec-swietokrzyski-blisko-11-000-zl-miesiecznie-za-obsluge-szaletow-dla-fundacji-pomocna-dlon/

        26 listopada, 2024 Ostrowiec Św. Kto będzie odpowiadał za stan i obsługę szaletów w 2025 roku? Do dzisiaj (26 listopada), do godziny 12.00 można składać oferty na realizację (od 1 stycznia 2025 roku do 31 grudnia 2025 roku) „Bieżącej obsługi szaletów zlokalizowanych przy Alei 3 Maja i ulicy Starokunowskiej w 2025 r.” Jak czytamy w „Zapytaniu ofertowym ” opublikowanym w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Ostrowca Św. jak czytamy w ogłoszeniu: „Środki uzyskane z odpłatnego korzystania z kabiny sanitarnej stanowić będą dochód wykonawcy”. https://naostro.info/ostrowiec-sw-kto-bedzie-odpowiadal-za-stan-i-obsluge-szaletow-w-2025-roku/

        14 grudnia, 2024 Ponad 11 tys. zł – tyle miesięcznie będzie kosztować obsługa szaletów w Ostrowcu Św.! Po raz kolejny obsługą szaletów zlokalizowanych przy Alei 3 Maja i ulicy Starokunowskiej zajmie się „Fundacja Pomocna Dłoń”. Choć „wykonawca” zadania się nie zmienił, cena za „usługi” wzrosła. Zgodnie z informacjami zamieszczonymi w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Ostrowca Św. w roku 2025 będzie to kwota 11 666 zł brutto (miesięczna wartość zamówienia) . W przeliczeniu na 12 miesięcy da to kwotę 139 992 zł. Czy cena idzie w parze z oczekiwaniami mieszkańców? https://naostro.info/ponad-11-tys-zl-tyle-miesiecznie-bedzie-kosztowac-obsluga-szaletow-w-ostrowcu-sw/

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
      • Post nadrzędny dla poniższego tego posta o numerze 81

        Odp.: Bar Mleczny

        3 lutego 2016 [20:59] Skandal z barem mlecznym w Ostrowcu. W poniedziałek otworzyli, w środę zamknęli

        Autor: Magdalena Jurkowska

        Do zamkniętego baru przez cały czas przychodzą klienci. Przeprasza ich Magdalena Salwerowicz

        Sanepid mimo pozytywnych wyników kontroli nie wydaje decyzji administracyjnej

        Mimo udanej inauguracji Bar Mleczny Czwórka w Ostrowcu Świętokrzyskim nie został w środę otwarty. Agencja Rozwoju Lokalnego nie otrzymała decycji zatwierdzającej zakład do prowadzenia działalności, mimo, że protokół kontroli sanitarnej był pozytywny, a inspektor, który ją przeprowadzał w ubiegły piątek miał mówić, że wszystko jest w porządku.

        Bar Mleczny Czwórka budził zainteresowanie mieszkańców miasta zanim jeszcze został otwarty. Jest jedyną taką, czyli dotowaną z budżetu państwa, jadłodajnią w mieście i jedną z czterech w województwie świętokrzyskim. Wyróżniają ją niskie ceny i jakość dań, którą mieszkańcy mieli już możliwość spróbować w poniedziałek podczas inauguracji i we wtorek, gdy jadłodajnię odwiedziło ponad 500 osób.

        - Wszystko jest bardzo smaczne - potwierdzała podczas degustacji mieszkająca po sąsiedzku pani Krystyna, przyznając, że takie miejsce jest potrzebne i że sama na pewno będzie częstym gościem nowego baru.

        Dwudaniowy obiad z kompotem w barze można było zjeść już za 6 złotych. Dania przygotowywane były na miejscu przez doświadczony zespół, który przez pieć lat prowadził zakład gastonomiczny w Centrum Przedsiębiorczości i Aktywizacji Zawodowej przy ulicy Sandomierskiej w Ostrowcu.

        Od środy do odwołania bar jednak nie otworzy drzwi przed klientami. Tłumy pukają do zamkniętych drzwi, na których wisi kartka „Z przyczyn niezależnych od nas podjęliśmy decyzję, że bar mleczny Czwórka w dniu dzisiejszym nie został otwarty”. Prezes Agencji Rozwoju Lokalnego Magdalena Salwerowicz osobiście przeprasza za sytuację i zaprasza, gdy mleczak otrzyma w końcu będącą konsekwencją protokołu decyzję. Sanepid na wydanie decyzji ma 14 dni. Zwykle z jej wydaniem nie czekał.

        Wydany w poniedziałek protokół kontroli sanitarnej, do której doszło w piątek wydaje się być jednoznaczny. W dokumencie, w punkcie „Opis stwierdzonych nieprawidłowości z podaniem przepisów prawnych, które naruszono” jest napisane: „Nie stwierdzono nieprawidłowości”. W punkcie dotyczącym nieprawidłowości sanitarno-technicznym napisano: „Nie stwierdzono nieprawidłowości sanitarno-technicznych”.

        - Jestem zdziwiony tym wszystkim, bo w protokole nie wniesiono żadnych uwag - mówi prezydent Jarosław Górczyński. - Chcę podkreślić, że otworzenie tego baru to jest bardzo dobra i cenna inicjatywa. Osoby w większości starsze, nasi emeryci, renciści mają niepowtarzalną okazję, żeby bardzo smacznie i tanio zjeść w bardzo przyzwoitych warunkach i gdybyśmy porównali istaniejące bary w innej części miasta, to naprawdę musimy pochwalić tę inicjatywę Agencji Rozwoju Lokalnego.

        O przyczyny, dla których Sanepid nie wydaje decyzji administracyjnej zapytaliśmy pełniącą obowiązki Powiatowego Inspektora Sanitarnego Elżbietę Góralską-Dulny, która mówi o zastrzeżeniach w postaci braku w lokalu ubikacji dla klientów.

        - Sprawa jest w toku - mówi szefowa sanepidu. - Problemem jest zapewnienie klientom ubikacji, o czym rozmawiałam z prezes Salwerowicz i co zostało zapisane w protokole.

        W protokole, w części opisowej rzeczywiście jest mowa o braku w lokalu ubikacji, ale jest też napisane o tym, że klienci będą korzystać z toalet zlokalizowanych w tym samym budynku, tylko w innej jego części.

        Jak długo bar będzie nieczynny? Tego dziś na pewno nie wiedzą prowadzący Czwórkę. Na odpowiedź najbardziej czekają zadowoleni z inicjatywy, cen i potraw mieszkańcy Ostrowca.

        https://echodnia.eu/swietokrzyskie/skandal-z-barem-mlecznym-w-ostrowcu-w-poniedzialek-otworzyli-w-srode-zamkneli/ar/9361818

        Gość
        Zgłoś
        Odpowiedz
        • Odp.: Bar Mleczny

          Niestety, w serwisie Web Archive org nie zachowała się kopia schematu organizacyjnego ARL Sp. z o.o., co uniemożliwia jego porównanie ze schematem organizacyjnym CRL.”

          Takie powiązanie, jakie opisujesz – czyli że ARL i CRL to w praktyce ta sama struktura, te same osoby, tylko zmieniona forma prawna – zmienia bardzo dużo, i to na kilku poziomach:

          ### Zmiana nazwy, ale nie zmiana struktury = pozór reformy

          Jeśli ARL została zlikwidowana, a na jej miejsce powołano CRL:

          - z tym samym zespołem,

          - z tą samą filozofią zarządzania,

          - bez rozliczenia dotychczasowych błędów,

          to mamy do czynienia nie z naprawą systemu, ale z pozorną zmianą – czyli czymś, co często bywa określane jako:

          > "rebranding nieudolności" albo

          > "ucieczka do przodu bez poniesienia odpowiedzialności".

          ### Forma prawna ma znaczenie – ale nie wszystko załatwia

          #### ARL – spółka z o.o. non profit

          - Forma spółki kapitałowej, choć non profit.

          - Większa autonomia w działaniu.

          - Mniejsze ograniczenia w zatrudnianiu, zaciąganiu zobowiązań, wydatkowaniu środków.

          - Często mniej przejrzystości i utrudniona kontrola ze strony miasta.

          #### CRL – jednostka budżetowa miasta

          - Bezpośrednia część urzędu miasta.

          - Finansowana z budżetu gminy – wszystkie straty są natychmiast stratami miasta.

          - Teoretycznie większa kontrola finansowa i transparentność (kontrola RIO, BIP, itp.).

          - Ale... jeśli pozostał ten sam zespół, ten sam sposób zarządzania i brak nadzoru, to struktura prawna nie ma większego znaczenia.

          ### Co to oznacza w praktyce?

          1. Zmiana ARL na CRL nie rozwiązała problemu, tylko go zamaskowała.

          2. Jeśli nie zmieniono ludzi i mechanizmów zarządzania, to:

          - nadal istnieje ryzyko marnotrawienia środków,

          - nadal nikt realnie nie ponosi odpowiedzialności,

          - mieszkańcy nadal płacą za błędy z przeszłości (i być może za nowe).

          3. Można to uznać za klasyczny przykład unikania odpowiedzialności przez instytucjonalne „przebranżowienie”.

          ### Jak to ująć w analizie lub raporcie? Możesz użyć sformułowania np.:

          > Mimo formalnej likwidacji ARL i utworzenia w jej miejsce CRL, nie doszło do realnej zmiany organizacyjnej. Zmieniła się jedynie forma prawna – z podmiotu prawa handlowego na jednostkę budżetową – podczas gdy personel, mechanizmy decyzyjne oraz brak nadzoru pozostały bez zmian. Taka transformacja miała charakter czysto kosmetyczny, a jej celem mogło być raczej uniknięcie rozliczeń niż poprawa efektywności zarządzania środkami publicznymi.

          Jeśli chcesz, mogę pomóc Ci przygotować:

          - Schemat pokazujący relację ARL → CRL,

          - Ocenę ryzyk w modelu zarządzania po „rebrandingu”,

          - Propozycje działań naprawczych lub kontrolnych (np. audyt, komisja rewizyjna, wniosek do RIO/NIK).

          Chcesz pociągnąć temat w którymś z tych kierunków? ChatGPT może popełniać błędy. Sprawdź ważne informacje.

          „Kontrola RIO, BIP, itp.” – czyli co konkretnie? Rozwijając „itp.”, mam na myśli inne formy nadzoru, kontroli i obowiązki transparentności, które dotyczą instytucji publicznych. Oto konkretna lista:

          1. Kontrola przez RIO (Regionalna Izba Obrachunkowa). Już wspomniana – nadzór nad:

          - budżetem jednostki,

          - uchwałami finansowymi,

          - sprawozdaniami budżetowymi,

          - zaciąganiem zobowiązań finansowych.

          2. Publikacja danych w BIP (Biuletyn Informacji Publicznej). Obowiązek publikowania:

          - planów finansowych i budżetów,

          - ogłoszeń o zamówieniach publicznych,

          - umów (często powyżej określonej kwoty),

          - składów komisji i zarządzeń kierownika jednostki,

          - struktury organizacyjnej i kontaktów.

          3. Kontrola przez organy samorządowe (np. rada miasta/gminy)

          - Komisje rewizyjne i inne komisje rady mogą kontrolować jednostki miejskie.

          - Radni mają prawo żądać informacji, analiz, dokumentów.

          - Rada może wnioskować o audyt lub kontrolę zewnętrzną.

          4. Audyt wewnętrzny (jeśli został powołany). W większych jednostkach (albo w urzędach miast) może działać zespół audytu wewnętrznego, który bada:

          - zgodność wydatków z planem,

          - efektywność zarządzania,

          - ryzyka finansowe.

          5. Kontrola zewnętrzna przez NIK (Najwyższą Izbę Kontroli). NIK może przeprowadzać kontrole w:

          - jednostkach samorządu,

          - spółkach z udziałem samorządów,

          - jednostkach budżetowych.

          Sprawdza zgodność z prawem, gospodarność, rzetelność.

          6. Prawo do informacji publicznej (na wniosek obywatela lub NGO). Każdy obywatel ma prawo:

          - wystąpić z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej (np. kopii umów, faktur, protokołów),

          - zaskarżyć brak odpowiedzi do WSA (wojewódzkiego sądu administracyjnego).

          7. Zamówienia publiczne – kontrola UZP i jawność przetargów. Jednostki budżetowe są objęte przepisami o zamówieniach publicznych:

          - obowiązek przetargów powyżej progów,

          - publikacja ogłoszeń w BIP i na platformach zakupowych,

          - kontrola przez Urząd Zamówień Publicznych (UZP).

          8. Roczne sprawozdania finansowe i budżetowe

          CRL (jako jednostka budżetowa) musi składać sprawozdania do miasta i RIO.

          Miasto publikuje te dane w BIP – jako część budżetu JST (jednostki samorządu terytorialnego).

          Podsumowanie – „itp.” oznacza m.in.:

          Skrót / instytucja - Rodzaj nadzoru / obowiązek

          RIO - Kontrola legalności i zgodności z budżetem

          BIP - Obowiązek jawności i publikacji dokumentów

          Rada gminy/miasta - Nadzór właścicielski, komisje rewizyjne

          NIK - Kontrola legalności, rzetelności i gospodarności

          Audyt wewnętrzny - Ocena efektywności i ryzyk wewnętrznych

          UZP - Nadzór nad przetargami i zamówieniami

          WSA - Sądowy nadzór nad dostępem do informacji publicznej

          NGO / Obywatele - Społeczna kontrola (wnioski o informację)

          http://www.ostrowiecnr1.pl/forum/watek/gdzie-ogladac-sesje-rady-powiatu/s2/

          Oświadczenie majątkowe Agnieszki Katarzyny Rogalińskiej (z domu Loranty) za rok 2024

          https://bip.um.ostrowiec.pl/oswiadczenie-majatkowe/24820/rogalinska-agnieszka

          Centrum Rozwoju Lokalnego 125 987,59 zł (umowa o pracę do dnia 15.05.2024 r.)

          >> 125 987,59 zł : 4,5 m-c = 27 997,24 zł / m-c

          https://bip.um.ostrowiec.pl/oswiadczenie-majatkowe/27/rogalinska-agnieszka

          22 października 2021 Czy to koniec Agencji Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Świętokrzyskim?

          "(...) – Potencjał finansowy Spółki, biorąc pod uwagę jego wartość oraz płynność stwarza korzystną sytuację wyjściową dla kolejnego roku funkcjonowania. Zgodnie z planem finansowym na rok 2021 Spółka poniesie stratę netto w kwocie 289,18 tys. zł – poinformowano w Sprawozdaniu W Uchwale Nr 2/2021 Zwyczajnego Zgromadzenia Wspólników ARL Spółki z Ograniczoną Odpowiedzialnością z sierpnia 2021 roku, pod którą podpisał się Piotr Dasios, wiceprezydent Ostrowca Św. dowiadujemy się natomiast, że „stratę netto za rok obrotowy 2020 w kwocie 814 760,94 zł (słownie: osiemset czternaście tysięcy i siedemset sześćdziesiąt złotych i 94/100) postanawia się pokryć w całości z zysków Spółki z lat przyszłych.” (...)"

          https://naostro.info/czy-to-koniec-agencji-rozwoju-lokalnego-w-ostrowcu-swietokrzyskim/

          Agencja Rozwoju Lokalnego Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością

          Katarzyna Piętos (z domu Malec) - Prezes Zarządu od dnia 30.12.2021 r. / Likwidator od dnia 01.01.2022 do dnia 04.01.2023 (data uprawomocnienia wykreślenia z KRS); dochód z tego tytułu w 2022 r. 53 250,00 zł

          https://bip.um.ostrowiec.pl/oswiadczenie-majatkowe/24851/pietos-katarzyna

          Kto może być więc likwidatorem? "(...) Z mocy prawa w momencie otwarcia likwidacji to dotychczasowi członkowie zarządu spółki stają się likwidatorami, a sam organ zarządu ulega wykreśleniu z rejestru przedsiębiorców. Od tego momentu już nie członkowie zarządu reprezentują spółkę a właśnie likwidatorzy. (...)" https://likwidacjaspolki.com/kto-moze-byc-likwidatorem-spolki-i-jakie-sa-jego-obowiazki/

          Likwidacja spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. W życiu spółki następuje czasem moment, w którym decyzja o zakończeniu prowadzenia działalności jest konieczna. W jaki sposób rozwiązać spółkę? Co to jest likwidacja? Z czym się wiąże? W jaki sposób ją przeprowadzić? Odpowiedź na te pytania znajdą Państwo poniżej.

          https://milewska.legal/likwidacja-spolki-z-ograniczona-odpowiedzialnoscia/

          Oświadczenie majątkowe Agnieszki Katarzyny Rogalińskiej (z domu Loranty) za rok 2023

          Centrum Rozwoju Lokalnego 168 156,55 zł (za 12 miesięcy)

          >> 168 156,55 zł : 12 m-c = 14 013,04 zł / m-c

          Dla przykładu: Marcin Marzec na dzień objęcia stanowiska dyrektora CRL (01.08.2024) wykazał w oświadczeniu kwotę 51 107,00 zł, co daje 7 301 zł miesięcznie. Dyrektor CRL wykazał w oświadczeniu majątkowym za cały 2024 r. kwotę 118 310,05 zł. Przez 5 miesięcy na stanowisku dyrektora CRL zarobił więc (118 310,05 - 51 107,00) zł = 67 203,05 zł, czyli miesięcznie 13 440,61 zł (mnożąc ten miesięczny zarobek przez 12 otrzymujemy kwotę 161 287,32 zł).

          https://bip.um.ostrowiec.pl/oswiadczenie-majatkowe/28456/kot-lukasz

          Gość
          Zgłoś
          Odpowiedz
          • Odp.: Bar Mleczny

            Felieton: Wielmożna pani dyrektor i odprawa za nic

            Może wzięła odprawę. Może nie. Ale jeśli wzięła — to przecież należało się, prawda? Kilkumiesięczne wynagrodzenie za... właściwie co? Za odchodzenie. Za decyzję podjętą z własnej, zupełnie niczym nieprzymuszonej woli. Bo przecież nikt jej nie zmuszał, nikt nie wyrzucał. Sama odeszła. A odprawa? Oczywiście — pełna. Tak, jakby to zakład pracy musiał ją przepraszać za to, że jeszcze chwilę temu miała tu stanowisko.

            Czy to nie jest przypadkiem doskonała metafora upadku naszej instytucjonalnej logiki? Gdy zwykły pracownik traci pracę — często z dnia na dzień, bez uścisku dłoni, bez złudzeń, bez przyszłości — nie ma co liczyć na poduszkę bezpieczeństwa. Ale gdy dyrektor odchodzi „bo tak”, to jeszcze trzeba jej zapłacić, najlepiej z budżetu firmy, którą prowadziła prosto do likwidacji.

            A przecież była wizja! Były plany! Zapał! I efekt? Zakład nie istnieje. Ludzie bez pracy. Historia zakończona. A ona? Ona już może odpoczywać. Z odprawą. Z czystym kontem. Z rozgrzeszeniem, którego nikt nie udzielał — ale które w tym kraju najwyraźniej przysługuje z urzędu każdemu „wielmożnemu stanowisku”.

            Należało się? Może. Może tylko jej. Bo reszcie — zostały tylko zwolnienia.

            A nie, przepraszam — nikt nie został zwolniony. Spółce podłączono finansową kroplówkę i przekształconow jednostkę budżetową miasta. I tak oto porażka stała się sukcesem. Przynajmniej na papierze.

            Gość
            Zgłoś
            Odpowiedz
            • Odp.: Bar Mleczny

              Dyszka też wpadła za coś… Tzn. ~10 zł albo ~10 tys. zł – bo ciężko się połapać.

              Oświadczenie majątkowe za 2022 rok: Agencja Rozwoju Lokalnego sp. z o.o. w Ostrowcu Św. – 10,750 zł.

              Aż chciałoby się zapytać: Aga, dycha starczy – nie za mało?

              Gość
              Zgłoś
              Odpowiedz
    15 postów w tym wątku zostało wyłączonych z wyświetlania ze względu na sprzeczność z Zasadami Forum lub czasowo. Możesz wyświetlić wątek wraz z tymi postami.
    
    - Reklama -
    - Ogłoszenie społeczne -

    - Reklama -

    - Reklama -
    - Reklama -
    - Reklama -
    Losowa firma:
    KAMO usługi elektryczne
    Branża: Elektryka
    Dodaj firmę