Patrzę qrwa i nie wierzę co ty pierdolisz nie piszesz. Co ty qrwa myślisz że zawracam darmo się na wpierdalasz nawet w barze mlecznym, z huja na leb spadłeś?
Nie stać cię na obiad zupa plus drugie za 13 zł to nie żryj, wpierdol trawę, szczaw a nie ujadaj że za takie jedzenie to drogo, no qrwa nóż się otwiera w kieszeni na takich debili i leni.
Jak cie nie stać to po co tam chodzisz? Coraz więcej nieudaczników życiowych.
Poniżej znajduje się propozycja pisma urzędowego w formie interpelacji radnego lub radnej. Język został sformalizowany, a pytania sformułowane precyzyjnie i rzeczowo, zgodnie z charakterem oficjalnych dokumentów składanych przez radnych.
Interpelacja radnego dotycząca przekazania Baru Mlecznego "Czwórka" w ręce prywatne
Na podstawie art. 24 ustawy o samorządzie gminnym z dnia 8 marca 1990 r. (Dz. U. z 2023 r. poz. 40 z późn. zm.) składam interpelację w sprawie przekazania Baru Mlecznego "Czwórka" w ręce prywatne oraz konsekwencji tej decyzji dla budżetu miasta.
W związku z pojawiającymi się w przestrzeni publicznej wątpliwościami oraz pytaniami mieszkańców, zwracam się z uprzejmą prośbą o udzielenie odpowiedzi na poniższe pytania:
1. Jaka była kwota transakcji lub inne warunki finansowe związane z przekazaniem Baru Mlecznego "Czwórka" podmiotowi prywatnemu? Proszę o przedstawienie umowy lub decyzji administracyjnej, na podstawie której doszło do tej zmiany.
2. Czy przed przekazaniem Baru przeprowadzono analizę ekonomiczną dotyczącą opłacalności dalszego prowadzenia lokalu przez miasto lub jednostkę miejską? Jeśli tak – proszę o udostępnienie wyników tej analizy.
3. Jakie były zyski wypracowywane przez Bar Mleczny "Czwórka" w ostatnich pięciu latach działalności pod zarządem miejskim? Proszę o dane roczne (przychody, koszty, zysk netto).
4. Jaki jest obecny status prawny i finansowy Baru Mlecznego "Czwórka"? Czy zyski z jego działalności nadal zasilają budżet miasta, czy trafiają do podmiotu prywatnego?
5. Kto jest obecnym właścicielem lub operatorem lokalu? Proszę o wskazanie pełnej nazwy podmiotu gospodarczego, a także osób fizycznych (wraz z imieniem i nazwiskiem), które są beneficjentami rzeczywistymi działalności Baru.
6. Czy planowane są dalsze działania polegające na przekazywaniu miejskich lokali gastronomicznych lub usługowych w ręce prywatne? Jeżeli tak – proszę o wskazanie, jakich lokali dotyczyć będą te decyzje.
Uprzejmie proszę o udzielenie odpowiedzi w ustawowym terminie.
Z poważaniem,
[Imię i nazwisko radnego]
Radny/Radna [nazwa miasta / dzielnicy]
[Data]
http://www.ostrowiecnr1.pl/forum/watek/cis-i-pomocna-dlon-na-zabiej-po-mopsie/
https://web.archive.org/web/*/forum.um.ostrowiec.pl*
https://web.archive.org/web/*/um.ostrowiec.pl/samorzad/rada-miasta/*
Jeżeli bar (w sensie działalność gospodarcza) został przekazany za darmo, to czy to jest działanie na szkodę interesu publicznego, biorąc pod uwagę utracone zyski z lat przyszłych działalności zarobkowej baru? Czy można to podciągnąć pod niekorzystne rozporządzenie mieniem?
Kto teraz prowadzi ten Bar Mleczny "Czwórka", skoro ARL została zlikwidowana?
27.01.2016 Tanio, szybko, smacznie, a także regionalnie - tak ma być w pierwszym ostrowieckim barze mlecznym, który rusza z początkiem lutego. Co ważnego, lokal będzie dotowany z budżetu państwa, co pozwoli na znaczne obniżenie cen. Bar mleczny "czwórka", bo tak będzie się nazywał zaserwuje mieszkańcom potrawy po ostrowiecku. Podobną dotacje z budżetu państwa otrzymało tylko 4 takie lokale w województwie świętokrzyskim (3 z nich znajdują się w Kielcach). Joanna Kolasa, pracownik ARL sp. z.o.o powiedziała, że Ministerstwo finansów będzie dotować bar w wysokości 40% wartości zakupionych surowców zużytych do sporządzania posiłków i dotacja dotyczyła posiłków mleczno-nabiałowo-jarskich (bezmięsnych).
https://media.lokalnatelewizja.pl/avdata/video/2016/01/27/bar_mleczny_news.mp4
PRL 1984 Bar mleczny, czyli gastronomia za komuny https://www.youtube.com/watch?v=r1YFrcJxNtA
08.02.2016 Bar Mleczny Czwórka
Serdecznie zapraszamy w środę 10.02.2016r.:
od 10.00-12.00 śniadania
od 12.00 na smaczne obiady do Baru Mlecznego Czwórka
https://web.archive.org/web/20160506180226im_/www.arl.ostrowiec.pl/upload/barmleczny.jpg
https://web.archive.org/web/20160331223810/www.arl.ostrowiec.pl
https://web.archive.org/web/20071007181610/www.arl.ostrowiec.pl/bip/arl/
19 maja 2023 Warsztaty dla młodzieży w CAO (Centrum Aktywności Obywatelskiej)
(...) Uczniowie mieli okazję zobaczyć na żywo, jak wygląda ul pszczeli, a dzięki szklanemu modelowi mogli podejrzeć życie pszczół od środka. Dowiedzieli się w jaki sposób powstaje miód, jakie są jego rodzaje i jakie ma właściwości. Prelekcja zakończyła się degustacją miodu. (...)
(...) Podsumowaniem warsztatów była wizyta studyjna w Fundacji Pomocna Dłoń – prowadzącej na terenie Centrum Aktywności Obywatelskiej – Centrum Seniora oraz Bar Mleczny „CZWÓRKA”. W jej trakcie uczniowie dowiedzieli się jakie działania prowadzi fundacja i czym zajmuje się na co dzień. (...)
https://crl.ostrowiec.pl/2023/05/warsztaty-dla-mlodziezy-w-cao/
Centrum Aktywności Obywatelskiej (CAO) powstało w zaadaptowanym pod potrzeby organizacji pozarządowych budynku po dawnej Publicznej Szkole Podstawowej nr 4, przy ulicy Henryka Sienkiewicza 70. Dawna „Czwórka” stała się miejscem służącym integracji międzypokoleniowej i aktywizacji bardzo różnych środowisk. Przedstawiciele organizacji mogą liczyć na pomoc merytoryczną ze strony pracowników Centrum Rozwoju Lokalnego realizującego Program Wsparcia Ekonomii Społecznej w Gminie Ostrowiec Świętokrzyski na lata 2022 – 2025.
CAO wspiera organizacje pozarządowe, podmioty działające w zakresie aktywności obywatelskiej i edukacji, podmioty ekonomii społecznej, grupy nieformalne i inicjatywy obywatelskie działające na terenie Ostrowca Świętokrzyskiego lub na rzecz jego mieszkańców, podmioty prowadzące działalność pożytku publicznego.
Zakres wsparcia:
- użyczenie lokali – następuje na rzecz podmiotów spełniających definicję podmiotu CAO. Umowa użyczenia zawierana jest na czas określony, który nie może przekraczać czasu obowiązywania Programu Wsparcia Ekonomii Społecznej. Pierwszeństwo w pozyskaniu lokali mają podmioty CAO będące beneficjentami Programu Wsparcia Ekonomii Społecznej w Gminie Ostrowiec Świętokrzyski na lata 2022 – 2025
- wynajem lokali – w przypadku braku chętnych podmiotów CAO, wolne lokale mogą być udostępniane innym podmiotom w drodze umowy najmu. Pierwszeństwo w pozyskaniu lokalu przysługuje podmiotom realizującym zadania z zakresu ekonomii społecznej, edukacji, sportu, kultury, oświaty, wychowania i profilaktyki.
- udostępnienie adresu – Organizacje korzystające z lokali CAO na podstawie umowy najmu lub umowy użyczenia, mają prawo do używania adresu obiektu CAO jako adresu do korespondencji. (...)
https://crl.ostrowiec.pl/organizacje-pozarzadowe/centrum-aktywnosci-obywatelskiej/
To są bardzo dobre pytania prawne — poniżej moje obserwacje i wskazania, co w świetle prawa może być możliwe, jakie przesłanki by musiały zaistnieć, i gdzie dostrzegam niewiadome.
Czy przekazanie za darmo (bez odpłatności) może być działaniem na szkodę interesu publicznego i być uznane za „niekorzystne rozporządzenie mieniem”?
Tak — w określonych warunkach i w zależności od okoliczności faktycznych, przekazanie mienia publicznego (lub zabudowanego lokalu publicznego) za darmo (lub na warunkach rażąco niekorzystnych) może potencjalnie podlegać ocenie jako działanie sprzeczne z interesem publicznym, a w skrajnych przypadkach — jako niekorzystne rozporządzenie mieniem.
Kluczowe elementy prawne / warunki, które należałoby ustalić:
1. Status prawny mienia / lokalu i jego związanie z funkcją publiczną
* Czy lokal (budynek, użytkowany lokal gastronomiczny) stanowi mienie gminne i czy był objęty dotąd funkcją użyteczności publicznej (świadczenie usług społecznych, gastronomii dla mieszkańców, pomoc społeczna)?
* Czy lokal (lub nieruchomość) jest własnością gminy, szkoły lub innego podmiotu publicznego i czy przekazanie dotyczyło prawa własności, prawa użytkowania wieczystego, dzierżawy lub użyczenia?
2. Forma i warunki przekazania
* Czy przekazanie było **odpłatne** czy **nieodpłatne (użyczenie, darowizna, przekazanie nieodpłatne)**?
* Czy warunki użyczenia / umowy były rynkowe (tj. stawka czynszu odpowiada rynkowej) albo czy przynajmniej nie były rażąco poniżej wartości?
* Czy przeprowadzono stosowne postępowanie (przetarg, konkurs ofert) albo publiczne ogłoszenie, które pozwoliło wybrać najlepszą ofertę rynkową?
3. Analiza strat i utraconych korzyści
* Trzeba byłoby oszacować utracone dochody (zyski netto, marże) od momentu przekazania do dziś i prognozowane w przyszłości — czyli jak duża jest szkoda dla budżetu gminy.
* Wykazać, że przekazanie lokalu za darmo (lub po stawce niższej od rynkowej) realnie uniemożliwia gminie skorzystanie z przychodów, które by osiągała, gdyby lokal był dzierżawiony lub wynajmowany rynkowo.
4. Zasady legalności i obowiązki organów publicznych
* Organy samorządu mają obowiązek gospodarowania mieniem komunalnym zgodnie z zasadami celowości, racjonalności, oszczędności (art. o gospodarce nieruchomościami, ustawa o finansach publicznych).
* Jeżeli przekazanie mienia nastąpiło bez zachowania właściwych procedur (np. bez przetargu, bez uzasadnienia ekonomicznego, bez ekspertyzy wyceny), to może być zakwestionowane jako działanie niedozwolone.
* Możliwa odpowiedzialność — polityczna, kontrolna (np. kontrola samorządowa, komisja rewizyjna), a w przypadku stwierdzenia naruszeń — odpowiedzialność odszkodowawcza (jeśli szkoda zostanie uznana za realną), lub stwierdzanie nieważności czynności (jeżeli narusza prawo).
5. Czas i przedawnienie
* Nawet jeśli przekazanie było niedozwolone, upływ czasu (przedawnienie roszczeń) może ograniczyć możliwości dochodzenia skutków prawnych.
* Jeżeli umowa użyczenia / dzierżawy / darowizny była zawarta przed laty, wówczas granica czasowa dochodzenia roszczeń może być istotna.
6. Urząd kontroli / sąd administracyjny / sąd powszechny
* Jeżeli organ (np. rada gminy, burmistrz) przekazał mienie bezprawnie, możliwe jest wystąpienie z wnioskiem do sądu administracyjnego (stwierdzenie nieważności uchwały, decyzji) lub do sądu cywilnego o odszkodowanie (o ile ustawodawstwo przewiduje taką możliwość).
* Organy nadzoru (regionalne izby obrachunkowe, wojewoda) mogą również podejmować działania kontrolne wobec działań samorządu.
---
Reasumując: jeżeli bar został przekazany za darmo (lub na warunkach rażąco nierentownych) bez uzasadnionej ekspertyzy i procedur, i jeśli w wyniku tego gmina straciła realne przychody, można argumentować, że działanie było niekorzystne dla interesu publicznego i może być kwestionowane jako niekorzystne rozporządzenie mieniem.
Jednak, żeby to podciągnąć pod prawnie sankcjonowaną odpowiedzialność, trzeba zebrać dowody: umowy, wyceny, prognozy zysków, dokumenty przekazania, decyzje rady, protokoły, opinie biegłych itp.
---
Kto teraz prowadzi Bar Mleczny „Czwórka”, skoro ARL została zlikwidowana?
Na podstawie dostępnych danych nie znalazłem jednoznacznego potwierdzenia podmiotu, który obecnie prowadzi Bar Mleczny „Czwórka” jako działalność gastronomiczną (tj. kto jest formalnym operatorem). Ale analiza źródeł pozwala na wskazanie pewnych tropów:
1. Centrum Aktywności Obywatelskiej (CAO)
Budynek, w którym działa „Czwórka”, to obecnie siedziba CAO:
> „Centrum Aktywności Obywatelskiej (CAO) powstało w zaadaptowanym pod potrzeby organizacji pozarządowych budynku po dawnej Publicznej Szkole Podstawowej nr 4, przy ulicy Henryka Sienkiewicza 70. Dawna „Czwórka” stała się miejscem służącym integracji międzypokoleniowej i aktywizacji …” ([crl.ostrowiec.pl][1])
> W opisie CAO władze lokalne deklarują, że lokale mogą być udostępniane organizacjom pozarządowym na zasadach użyczenia lub najmu. ([crl.ostrowiec.pl][1])
> To sugeruje, że bar może działać jako podmiot korzystający z lokalu udostępnionego przez CAO.
2. Fundacja Pomocna Dłoń
W katalogu najemców lokali w CAO pojawia się «Fundacja Pomocna Dłoń» jako najemca lokalu na parterze CAO. ([crl.ostrowiec.pl][1])
Na stronie Fundacji – w opisie jej działalności – bar mleczny „Czwórka” jest wymieniany jako jedna z usług / lokal użytkowy, w którym działa — co sugeruje, że Fundacja Pomocna Dłoń może być obecnym operatorem lub współoperatorem lokalu. ([pomocnadlon.ostrowiec.pl][2])
Jednak samo wymienienie baru na stronie fundacji nie dowodzi formalnie, że fundacja ma prawo prowadzenia działalności gospodarczej gastronomicznej ani że bar należy do niej w sensie własnościowym czy że to ona jest podmiotem operacyjnym.
3. Agencja Rozwoju Lokalnego / Centrum Wspierania Inicjatyw Społeczno‑Ekonomicznych (CWIS‑E)**
W przeszłości lokal funkcjonował z udziałem ARL (Agencji Rozwoju Lokalnego). W opisie CWIS‑E (wcześniej powołanej przez ARL) czyta się, że CWIS‑E była związana z ARL i z gminą, ale obecnie CWIS‑E działa w ramach Centrum Rozwoju Lokalnego (CRL). ([crl.ostrowiec.pl][3])
To sugeruje, że pierwotne struktury ARL mogły zostać przejęte lub przekształcone w ramach CRL, co może oznaczać, że zarządzanie lokalem mogło przejść do CRL lub jednostek powiązanych.
4. Brak jawnego wpisu jako „Bar Mleczny Czwórka” w katalogach przedsiębiorców
W katalogach biznesowych (np. portale gastronomiczne) bar jest widoczny jako lokal gastronomiczny (oferta, godziny) i jako firma działająca – ale te dane są zwykle przekazywane przez właściciela lub operatora i nie muszą odzwierciedlać dokumentów rejestrowych. ([ostrowiecnr1.pl][4])
Na przykład portal ostrowiecnr1 podaje numer telefonu i godzinę pracy baru, ale nie wskazuje nazwy firmy, która nim zarządza. ([ostrowiecnr1.pl][4])
---
Jeśli chcesz, mogę spróbować dotrzeć do dokumentów umowy użyczenia / najmu lokalu między gminą / CAO / Fundacją Pomocna Dłoń a stroną prowadzącą bar — to pozwoli precyzyjnie ustalić, kto obecnie zarządza lokalem gastronomicznym „Czwórka”. Chcesz, abym poszukał takich dokumentów (urzędowych, ogłoszeń, spisy najemców itp.)?
[1]: https://crl.ostrowiec.pl/organizacje-pozarzadowe/centrum-aktywnosci-obywatelskiej/ "Centrum Aktywności Obywatelskiej – Centrum Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Świętokrzyskim"
[2]: https://pomocnadlon.ostrowiec.pl/ "Fundacja Pomocna Dłoń"
[3]: https://crl.ostrowiec.pl/organizacje-pozarzadowe/centrum-wspierania-inicjatyw-spoleczno-ekonomicznych-w-ostrowcu-swietokrzyskim/ "Centrum Wspierania Inicjatyw Społeczno – Ekonomicznych w Ostrowcu Świętokrzyskim – Centrum Rozwoju Lokalnego w Ostrowcu Świętokrzyskim"
[4]: https://www.ostrowiecnr1.pl/firma/Bar-Mleczny-Czworka/ "Bar Mleczny \"Czwórka\" - Bary mleczne w Ostrowcu Świętokrzyskim"
STOWARZYSZENIE MIŁOŚNIKÓW OSTROWIECKIEJ "CZWÓRKI"
Zarząd:
Wiceprezes
Małgorzata Anna Kwiecień
Od 26 kwietnia 2023
Wiceprezes
Monika Agnieszka Kowalska
Od 26 kwietnia 2023
Skarbnik
Halina Grażyna Rucińska Zając
Od 28 stycznia 2019
Sekretarz
Eliza Grażyna Duniec
Od 28 stycznia 2019
Prezes Zarządu
Renata Prucnal
Od 26 kwietnia 2023
Rada nadzorcza:
Członek rady nadzorczej
Agnieszka Batóg
Od 28 stycznia 2019
Członek rady nadzorczej
Beata Kubasińska
Od 28 stycznia 2019
Członek rady nadzorczej
Edyta Małgorzata Wykrota
Od 28 stycznia 2019
https://polskiedane.io/krs/0000767847/stowarzyszenie_milosnikow_ostrowieckiej_czworki
05.07.2018 Są nowe panie dyrektor
Marta Dobrowolska - Wesołowska została powołana na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół i Placówek Publicznych Nr 3 w Ostrowcu Świętokrzyskim na Os. Ogrody, zaś Agnieszka Batóg na stanowisko dyrektora Publicznej Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Partyzantów Ziemi Kieleckiej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Polna. Obie panie związane były ostatnio z ostrowieckim magistratem. Jedna z Wydziałem Edukacji i Spraw Społecznych, zaś druga z Biurem Prezydenta. Wcześniej pracowały w ostrowieckiej Wyższej Szkole Biznesu i Przedsiębiorczości. Agnieszka Batóg posiada tytuł doktora, który zdobyła na stołecznej SGGW (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego). Zarządzenia Prezydent Miasta powołujące je na te stanowiska obowiązuje od 1 lipca br.
https://ostrowiecka.pl/pl/11_wiadomosci/755_edukacja/36775_sa-nowe-panie-dyrektor.html
Agnieszka Batóg jest autorką pracy doktorskiej: https://ludzie.nauka.gov.pl/ln/profiles/imTkQuR5nXY
"Uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku mięsa wołowego w województwie świętokrzyskim"
Więcej:
https://bibliotekanauki.pl/search?q=%2522agnieszka%2520bat%25C3%25B3g%2522
Jednostka „Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4” jest obsługiwana przez Centrum Usług Wspólnych w Ostrowcu – szkoła ta ma adres ul. Polna 56 (a nie Sienkiewicza 70) w wykazie obsługiwanych jednostek.
https://samorzad.gov.pl/web/cuw-ostrowiec/obslugiwane-jednostki
Tą pyzatą z baru mlecznego na Słonku chętnie bym schrupał mniam mniam.
Działalnością Fundacji Pomocna Dłoń kieruje zarząd, zarząd jest jednoosobowy. Od dnia 13 czerwca 2019 funkcję prezesa zarządu pełni pani Beata Kotkowska.
Matulu, matulu! Ta Pyza ma oczy!
Ja Pyzę na łyzę! A ona - jak skoczy!
Hycnie z łyżki na stół! Stoi!
I powiada: - Ludzie moi,
tu się nie ma co cudować -
wiatr mnie musiał zaczarować!
Pamiętacie Pyzę?
Pyza na polskich dróżkach powraca po ponad pięćdziesięciu latach. Wędrówki rezolutnej Pyzy bawiły i uczyły wiele pokoleń Polaków. To dzięki jej fascynującym przygodom poznawaliśmy nasz kraj. Wędrówki Pyzy nadal są ciekawe, czasem zabawne, a czasem straszne zwłaszcza te, które przypominają nam czasy komunizmu. Pyza na polskich dróżkach to wykwintne danie literackie. Najmłodszych czytelników zainteresują ciekawe wycieczki Pyzy, starsi z nieskrywanym wzruszeniem mogą sobie przypomnieć czasy dzieciństwa i przez chwilę zastanowić się nad tym, jak to było, kiedy kobiety jeździły na traktorach, a 300% normy to była norma na medal. Książka opatrzona jest oryginalnymi i niepowtarzalnymi ilustracjami Adama Kiliana.
Pyza na polskich dróżkach
Hanna Januszewska
Wydawnictwo: Nasza Księgarnia
literatura dziecięca
280 str.
Format: papier
Data wydania: 2006-01-01
Data 1. wyd. pol.: 1955-01-01
Liczba stron: 280
Język: polski
ISBN: 831011141X
W CRLu obecnie osiągamy około 300% normy, ale wynik jest ujemny. Płacić podatki i nie marudzić – bo trzeba czymś tę dziurę finansową łatać. Czyli nadal działa doktryna KWW JG: „Liczą się ludzie, a nie polityka.”
Dwa lata temu przy okazji zmiany nazwy z KWW JG na Tak dla samorządu padły słowa: – Tak, jak do tej pory, liczą się ludzie, a nie polityka – podkreśla Artur Łakomiec.
polityka
1. «działalność władz państwowych, zwłaszcza rządu»
2. «działalność jakiejś grupy społecznej lub partii mająca na celu zdobycie i utrzymanie władzy państwowej; też: cele i zadania takiej działalności oraz metody realizacji takich zadań»
3. «sposób działania osoby lub grupy osób kierujących jakąś instytucją lub organizacją»
4. «zręczne i układne działanie w celu osiągnięcia określonych zamierzeń»
Skoro polityka się nie liczy to:
1. przechodzą do opozycji
2. nie zamierzają zdobyć i utrzymać władzy
3. nie zamierzają kierować instytucjami czy organizacjami lub będą to robić bez określonego sposobu
4. nie zamierzają osiągnąć określonych zamierzeń lub będą działać w sposób niezręczny i nieukładny
??? Nie wiem o jakich ludzi im chodzi. Może o to kolesiostwo chodzi, o którym mówił były wiceprezydent Piotr Dasios?
Pamiętacie jak Łakomiec rozdawał jabłka pod Celsą? Chłop się wykosztował:)))
Fundacja Pomocna Dłoń KRS 0000352002 NIP 6612343674 REGON 260370267
Adres siedziby: Aleja 3 Maja 73 (początkowo: ul. SANDOMIERSKA, nr 26A)
Forma prawna: FUNDACJA
Data rejestracji: 26 marca 2010 r.
PREZES ZARZĄDU
26.03.2010 - 16.02.2012 NOWAK JANUSZ STANISŁAW ur. 23-03-1955
16.02.2012 - 23.05.2016 DYBIEC ŁUKASZ TOMASZ ur. 06-03-1979
23.05.2016 - 26.07.2019 NOWAK KAROLINA ur. 26-05-1984
26.07.2019 - _ KOTKOWSKA BEATA JOANNA ur. 20-11-1965
RADA FUNDACJI
26.03.2010 - 16.02.2012 SALWEROWICZ MAGDALENA ur. 02-05-1972
26.03.2010 - 16.02.2012 RACHWAŁ MAREK ur. 17-05-1977
26.03.2010 - 11.09.2012 SOBCZYK KATARZYNA ur. 15-01-1975
26.03.2010 - 16.02.2012 FIOLIK STANISŁAW ur. 04-02-1951
16.02.2012 - 15.09.2017 ZIĘBA KATARZYNA MARIA ur. 22-02-1965
16.02.2012 - 23.05.2016 KOLASA JOANNA ELŻBIETA ur. 25-05-1977
11.09.2012 - 15.09.2017 PODESZWA MAŁGORZATA ur. 03-07-1963
23.05.2016 - 25.06.2024 NOROWSKI ŁUKASZ ur. 01-01-1980
15.09.2017 - _ ADAMSKI ADRIAN MARIUSZ ur. 09-01-1976
15.09.2017 - _ ANNA MAŁGORZATA ur. 31-01-1977
25.06.2024 - _ ZAJĄC TOMASZ ur. 28-1978 01
Otrzymana pomoc publiczna:
2025: 21,7 tys. zł
2024: 40,3 tys. zł
2023: 45,3 tys. zł
2022: 45,4 tys. zł
2021: 65,7 tys. zł
2020: 40,3 tys. zł
2019: 38,6 tys. zł
2018: 45,1 tys. zł
2017: 46,9 tys. zł
2014: 3,9 tys. zł
2013: 46,9 tys. zł